Toon posts:

[a7n8x deluxe]raid met een ide en sata schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De verkoper heeft mij om een raid functie op het moederbord[a7n8x deluxe v2] te laten werken een dure sata schijf en een veel langzamere ide schijf verkocht. hij heeft gezegt dat 2 sata schijven niet zou werken.

Ik heb de hele handel in elkaar geschroeft: resultaat 0.0
Bij de raid help programma bij setup kan hij maar 1 (sata schijf vinden) maar er niks mee kan, omdat het er maar 2 heeft.

Ligt dit aan mij of heeft de beste computer verkoop mij genaait?:'(

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-03 17:51

voz

De echte kenner

Klinkt als een onzin verhaal. Je moet gewoon 2 identieke S-ATA schijven hebben, ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou werken. Vraag die verkoper eens uit te leggen waarom 2 S-ATA schijven niet zou werken? Ik ben nieuwsgierig.

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

als sata en ata samen in raid lopen eet ik me schijf op 8)7

met lopen bedoel ik ook lopen en niet zacht lopen 8)7 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 15:09 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-03 14:03
die lopen wel samen maar dan wel met software raid van win2k of XP, ga terug naar die verkoper, lach hem uit en eis een identieke schijf zodat je hardwarematig raid kan gaan gebruiken.

Twee SATA schijven in raid 0/1 kan met gemak, je hebt ook een Sata raid controller op je computer zitten

edit: Xavyer, softwareraid is erg snel hoor.. het enige echte nadeel is dat je dan niet van de raid setup kan booten, en jah het belast je processor ook wel meer dan hardwarematige raid..

Met software raid kan je erg hoge scores behalen!
http://www6.tomshardware.com/howto/20010906/index.html

[ Voor 35% gewijzigd door procyon op 30-06-2003 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben terug gegaan naar de winkel (computerland,rotterdam) en heb mijn ide hd ingeruiltd voor een sata hd

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-03 14:03
goed gedaan, stelletje prakkers daar ;)

Verwijderd

Onzinverhaal dat Sata niet met zichzelf overweg kan...
1 Sata en 1 Pata via Sata dongle kun je dan wel in Raid zetten - er is alleen geen reden om dat te doen omdat je dan het hele Sata voordeel teniet doet imo.

In de grote A7n8x en Sata topics staat meer info over Sata Raid op de A7n8x, oa van mijn setup met 2 Pata dongles op de Sata (gekozen ivm kosten en backwardscompatibiliteit).

Verwijderd

Procyon for life schreef op 30 June 2003 @ 14:44:

edit: Xavyer, softwareraid is erg snel hoor.. het enige echte nadeel is dat je dan niet van de raid setup kan booten, en jah het belast je processor ook wel meer dan hardwarematige raid..

Met software raid kan je erg hoge scores behalen!
http://www6.tomshardware.com/howto/20010906/index.html
tsja ik heb liever dat me proc ergens anders mee bezig is
Pagina: 1