Toon posts:

Hitteprobleem met barton en vulcano 7+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar maanden geleden schafte ik een nieuwe koeler aan(vulcano 7+) omdat m'n oude koeling, die eigenlijk voor een thunderbird bestemd was, m'n nieuwe barton niet meer kon koel houden. Maar m'n temps waren zelfs hoger dan bij de tbird koeler.
Op standaard snelheid waren ze 51° idle en 60°stressed als ik soms wat aan het surfen was met mozilla kon die temp al stijgen naar 58° idle(mozilla noem ik niet stressen). De vulcano 7+ is toch een goede(wel oude) koeling en moet die barton toch onder controle kunnen houden of niet soms?
Er zit koelpasta onder.
M'n overige specs:
AMD athlon 2500+
a7v333-x
thermaltake vulcano 7+
noname voeding(wordt deze week vervangen door een qtec 550w)

Ik wil namelijk gaat overklokken met dit systeem, maar met die temps gaat het zeker niet lukken. De idle temps zijn allemaal met m'n case open.
M'n 12v lijn bij het stressen kan oplopen tot 13.5v(heeeeeeeeeeeeel hoog) en aangezien m'n cpu hiervan stroom krijgt.... kan het aan de hoge 12v lijn liggen?
En als ik m'n cpu fan nu zou omdraaien, nu blaast hij de lucht op de heatsink, zou dit helpen?
Nog andere ideeën?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:09
Volgens de specs van dat ding moet je de snelheid kunnen aanpassen heb je em wel op een hogere setting gezet?
Ze hebben 3 settings:
M:3000 rpm
L:4800 rpm
H:6000 rpm
Hij kan maximaal een Xp 3400+ aan.
Dus die van jou zou geen probleem moeten zijn.
http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7plus.htm
Dit is de link naar de site.

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n ding moet je ook wel niet op de hoogste stand gaan zetten as je pc gewoon in idle staat en voor verdere info, die stressed temps zijn op de hoogste stand. En de idle temp's tussen de verschillende standen zijn nauwelijks verschillend.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 14:38 ]

Verwijderd

Als je case heel erg warm is, dan krijg je ook altijd warme cputemps. Heb je wel eens met case open geprobeerd? Is de heatsink ook erg heet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:37:
Als je case heel erg warm is, dan krijg je ook altijd warme cputemps. Heb je wel eens met case open geprobeerd? Is de heatsink ook erg heet?
In de startpost staat dat m'n case open is, en de heatsink is heet, soms kan je je na een paar sec verbranden.

Verwijderd

Welk RPM geven meetprogjes aan voor je cooler?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Draai je cpu fan eens om mss maakt het iets uit. Bij sommige cpucoolers moeten die juist de lucht wegzuigen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:41:
Welk RPM geven meetprogjes aan voor je cooler?
Meestal een paar 100rpm meer dan de stand omdat m'n 12v lijn zo hoog is.
Dus 3400rpm
4900rpm
6300rpm

En de laatste klopt want k heb een week last van m'n vinger gehad toen ik ie erin stak :P vingerafdruk van het topje van m'n vinger was weg |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 30 June 2003 @ 14:41:
Draai je cpu fan eens om mss maakt het iets uit. Bij sommige cpucoolers moeten die juist de lucht wegzuigen.
Dat is m'n vraag nou net, of dit verstandig is. Even naar de handleiding kijken.

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:49:
[...]

Dat is m'n vraag nou net, of dit verstandig is. Even naar de handleiding kijken.
Ik zeg toch dat het verstandig is. Bij sommige coolers moet het juist de lucht wegzuigen. Je had toch eerder naar de handleiding kunnen kijken of het erin stond ;)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:24: De vulcano 7+ is toch een goede(wel oude) koeling en moet die barton toch onder controle kunnen houden of niet soms?
Nee, niet echt.

De Vulcano 7+ is een waardeloze koeler, check maar eens wat reviews op het net.

Verwijderd

Topicstarter
warp schreef op 30 June 2003 @ 15:01:
[...]

Nee, niet echt.

De Vulcano 7+ is een waardeloze koeler, check maar eens wat reviews op het net.
Tegenover die nieuwe koelers is ie inderdaad niet zo goed maar het is wel een goede koeling als je er niet zoveel aan wil geven.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Je kon beter voor hetzelfde geld de nieuwere broertje kopen, nl de TT Vulcano 9.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Chello200 schreef op 30 juni 2003 @ 15:18:
Je kon beter voor hetzelfde geld de nieuwere broertje kopen, nl de TT Vulcano 9.
Geef eens een reden ervoor....
Ik verkies dan toch nog een volledig koperen heatsink.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 15:22 ]

• pisart
  • Niet online
De Vulcano 7+ is toch koeler als de 9 hoor. Als beide op traagste stand staan dan is de 7+ 10° koeler als de 9 en beide op snelste dan is het verschil 2° in het voordeel van de 7+.
Kijk maar in dit review http://www6.tomshardware.com/cpu/20030113/cooler5-40.html van tomshardware.

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
zit ie er wel goed op?,de clip van de volcano 7 gaat erg slecht,ik krijg hem op mijn mobo niet goed erop,dus maar weer me oude 6+ gemonteerd,koeler gebruik ik nu als groentesnijder 8)7

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

ik vind het een beetje vaag hoor, ik draai hier een xp2500 op 2420Mhz op 1.8volt met een TT Volcano 7+ op medium stand. 56 graden stressed.

niks

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:19

BeaM-R

Powerrrrr

Ik heb hier ook een Volcano 7+ en tot nu toe is dit mijn beste koeler.
Houd hier mijn 2000+ @ 2200+ op 40 gr op de medium stand. OP de hoogste stand zakt dat nog eens met een graad of 4.

Waarschijnlijk zit je koeler er of niet goed op, of teveel/te weinig koelprut gebruikt.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• pisart
  • Niet online
wooley schreef op 30 June 2003 @ 20:43:
zit ie er wel goed op?,de clip van de volcano 7 gaat erg slecht,ik krijg hem op mijn mobo niet goed erop,dus maar weer me oude 6+ gemonteerd,koeler gebruik ik nu als groentesnijder 8)7
Ik denk wel dat die goed zit anders zou de heatsink niet zo warm zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het nou net. Jullie hebben heel goede ervaringen met deze koeler, daarom kocht ik 'em ook maar de mijne kan ik niet zo koel krijgen. Dat is nou het probleem.

• empirebart
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07-2024
ja euhm ff een rare vraag: maar heb je der ook coolprut tussen gedaan?

Brabo's United in Distributed Computing

Verwijderd

Topicstarter
Als je de startpost zou lezen zou je zien dat ik er koelpasta tussen gedaan heb ;)
Koelpasta=coolprut

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Hoeveel volt staat er bij jou ingesteld in de bios bij VCore, probeer hem eens op laagste te zetten.

Op mijn A7N8X met een XP 2000+ Palomino word hij overigens idle ook 51 graden met open kast, met een Volcano 7+ op low.

Met mijn spire was het zo'n 55 graden idle, zolang de temp niet boven de 70 komt ben ik tevreden. :)

BF2 stats Systemen

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:19
voel ismet je handen aan de heatsink. Als die niet echt warm is, is er een slecht contact tussen je heatsink en je CPU.

Is de heatsink flink warm (dus in de buurt van die 60 graden), dan is er iets echt mis, want een 7+ moet een barton echt wel goed kunnen koelen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 01 juli 2003 @ 12:58:
Hoeveel volt staat er bij jou ingesteld in de bios bij VCore, probeer hem eens op laagste te zetten.

Op mijn A7N8X met een XP 2000+ Palomino word hij overigens idle ook 51 graden met open kast, met een Volcano 7+ op low.

Met mijn spire was het zo'n 55 graden idle, zolang de temp niet boven de 70 komt ben ik tevreden. :)
Wel m'n vcore staat op 1.65v standaard dus en dat is ook meteen het laagste wat ik kan kiezen. Mijn moederbord overvolt wel 0.05v dus het wordt 1.7v maar zelfs op dat voltage mag ie niet zo warm worden. En ik ben dus niet tevreden met die temps want die zijn toch te hoog hoor voor die koeler.

Verwijderd

Topicstarter
PASware schreef op 01 juli 2003 @ 13:02:
voel ismet je handen aan de heatsink. Als die niet echt warm is, is er een slecht contact tussen je heatsink en je CPU.

Is de heatsink flink warm (dus in de buurt van die 60 graden), dan is er iets echt mis, want een 7+ moet een barton echt wel goed kunnen koelen.
Hij is dus heet. K dacht dat ik dit ergens vermeld had, njaa k wil namelijk uitzoeken wat er mis is.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:50
Hoe warm is je moederbord zelf eigenlijk, staat dacht ik niet vermeld? En heb je helemaal geen extra case fans erin zitten?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Verwijderd

Topicstarter
Rhodan schreef op 01 July 2003 @ 16:27:
Hoe warm is je moederbord zelf eigenlijk, staat dacht ik niet vermeld? En heb je helemaal geen extra case fans erin zitten?
Altijd rond de 30° soms 34° en m'n case is open en ik heb een ongeloofelijke brakke case dus casefans plaatsen lukt niet echt

Verwijderd

Dat is merkwaardig, is toch een hoogwaardige cooler..... Welk merk pasta heb je ertussen zitten???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 13:01:
Dat is merkwaardig, is toch een hoogwaardige cooler..... Welk merk pasta heb je ertussen zitten???
Dat weet ik niet, ik heb het door de winkel laten plaatsen.

Verwijderd

Even een rare vraag, Blaast de koeler wel naar de processor en zuigt ie niet de lucht weg :? Indien het laatste, ffe omdraaie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 12:13:
Even een rare vraag, Blaast de koeler wel naar de processor en zuigt ie niet de lucht weg :? Indien het laatste, ffe omdraaie.
Hij blaast, en zuigen is niet slechter als blazen hoor, nja k kreeg m toch niet los dus...

Verwijderd

Topicstarter
Update: cputemp is nu 45° idle. K heb net een nieuwe voeding gekocht(qtec 550w dual fan) de onderste fan zuigt nu de warme lucht van de heatsink weg dus hij is gedaalt met 5°. Case temp is gedaalt met 1° hd temp met 3° ongeveer.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 11:14:
[...]

Dat weet ik niet, ik heb het door de winkel laten plaatsen.
Wat er ook gezegt wordt: De koeler is GOED!
Echt wel..maar EEN euvel, en wel de bevestigingsclip! Die is klote!

Toevallig is bij mij door die clip mijn XP2200+ doorgefikt, en wel na een hele lange tijd. Dus de temparatuur is te hoog opgelopen, doordat de koeler niet goed contakt maakt met de core.

LEZEN!!!::: http://www.eynstein.nl/Fa...Groep1=15&Groep2=18&ID=15

Trek de stoute schoenen aan, en haal de koeler eraf, maak de boel schoon, deo wat er geschreven wordt en plaats de koeler opnieuw. :Y)

Laat je het resultaat wel weten??

Oja, XP2500+ @2200Mhz 1.8v TermalThake Vulcano 7+ @ }:O MAX 49c !!! _/-\o_

Zeer goede koeler hoor!! :*)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Topicstarter
ow dat is leuk. Toch even lezen, leuk dat m'n temp ook gedaalt is door een nieuwe voeding te halen.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Ik heb mn VOlcano 7+ er al duizend keer afgehaald en opgezet en zonder problemen, wel de oudere versie met een clipje die maar 1 haakje aan de socket vasthoudt, temps zijn max 45 graden met een Tbred 1700+ @ 2.3 Ghz @ 2 volt soms jaag ik d`r 2.1 volt doorheen zonder problemen.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
caspergt schreef op 03 July 2003 @ 20:21:
Ik heb mn VOlcano 7+ er al duizend keer afgehaald en opgezet en zonder problemen, wel de oudere versie met een clipje die maar 1 haakje aan de socket vasthoudt, temps zijn max 45 graden met een Tbred 1700+ @ 2.3 Ghz @ 2 volt soms jaag ik d`r 2.1 volt doorheen zonder problemen.
Ik heb die met 3 haakjes aan de socket maar die gaat er heel gemakkelijk op en af hoor.

Verwijderd

Topicstarter
K heb net gestressed op 2163mhz en de cputemp is ongeveer 57° @ 3400rpm 1.7v met overvolt van 0.05v door m'n crap moederbord. Idle is ie 45à47° op hetzelfde toerental. Draait stabiel tot nu toe. 2200mhz geeft error bij 2e test van prime95. Temps vind ik toch nog wat aan de hoge kant hoor.

Update: prime gaf een error toen de cputemp 59° stressed was :| :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 20:09 ]

Pagina: 1