[Excel] delete 0 waarden

Pagina: 1
Acties:

• --JvL--
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024
is er een macrofunctie waarmee ik binnen een bepaalde range alle cellen met waarde 0 kan wissen?
wanneer mogelijk erg snel bericht ivm haast :)

Don't dream your life, live your dream.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Aangezien je zo om een macro vraag ga ik er van uit dat je zelf geen macro's kan bouwen (een VBA boekje/tutorial doorlezen kan nooit kwaad :P ) even wat simpele oplossingen:

Sorteer en verwijder ze met de hand, of gebruik ASAP utils welk een standaard macro heeft om dat te doen.
Als je toch zelf een macro wilt maken: steeds zoeken en verwijderen of gewoon alle cellen langs gaan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• --JvL--
het is een excel bestand wat met meerdere macro's werkt.
Ben echter nog te nieuw met macro's om deze ommand uit mn hoofd te weten. Heb het echter nu nodig en heb geen boek bij de hand :(

De voorgaande macro importeert data naar een sheet sommige data zijn 0 en een datum dat wordt dus automatish 1-1-1900 dit mag ie niet noteren en moet gewoon leeg blijven. Het moet allemaal automatisch gaan omdat ik zelf niet de gebruiker ervan wordt. daarom dus macro's en geen handmatige verwijdering

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ben echter nog te nieuw met macro's om deze ommand uit mn hoofd te weten.
* F_J_K is in een goede bui:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Sub foo()
For i = 1 To 6
    For j = 1 To 5
        If Cells(i, j).Value = 0 Then Cells(i, j).Clear
    Next j
Next i
End Sub

Natuurlijk de 5 en 6 aanpassen naar wens. Maar dan moet je wel beloven het voortaan zelf proberen te doen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• --JvL--
dank u!!
En bij deze beloofd

[ Voor 57% gewijzigd door --JvL-- op 30-06-2003 16:21 ]