Toon posts:

TFT's groter als 17" die 20ms of sneller zijn ?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heeeeeeel veel gelezen van de TFT schermen de afgelopen tijd. Ook de grote topics op tweakers zo goed en zo kwaad mogelijk doorgewerkt. Voor een 17"zou ik wel een keuze kunnen maken denk ik, maar nu blijft de vraag voor mij staan, of er al TFT's zijn die groter zijn als 17" en die toch snellere response tijden hebben, waardoor je GOED kan gamen met deze schermen... Het gamen is voor mij erg belangerijk. Op dit momen heb ik een 19" CRT en wil er wel op vooruit gaan... Een monitor is iets wat ik eens in de 5 a 6 jaar koop als het aan mij ligt.

Zijn er dus als grotere TFT schermen die 20 ms of sneller zijn? Ik heb ze nog niet kunnen vinden.

Alvast bedankt.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als je het grote TFT topic hebt doorgelezen (wat ik best wil geloven) moet je ook gelezen hebben dan 20 MS niet perse een eis is voor een goede game TFT. Een 19 inch TFT met 25 ms valt prima op te gamen blijkt uit vele ervaringen die in het grote game TFT topic worden gepost :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik, maar gamen en gamen is ook een verschil... Als ik C&C speel, heb ik hele andere eisen dan ik bijvoorbeeld Quake3, unreal of mohaa speel. Over de mening van andere gamers kan ik niet oordelen, ik weet wel dat ik behoorlijk hoge eisen stel aan mijn hardware, mocht ik daar iets op achteruit gaan in functionaliteit of kwaliteit, dan zal dit voor mij een echt no-go zijn. Dus 25ms die "redelijk" is, is voor mij niet goed genoeg. Als je namelijk bij een 17" al wat probleempjes zou hebben, wordt dat bij een groter scherm alleen maar versterkt lijkt me.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je al ervaring met het gamen op een 25ms response TFT dan??
Ik zou het eerst eens proberen op een scherm met 25 ms response. Lijkt me allicht goedkoper. Tuurlijk, je hebt het recht om hoge eisen te stellen, maar ik denk dat je je redelijk veel kan besparen als je een iets simpelere TFT neemt, met 25ms response.
Kun je voor het geld dat je je bespaart misschien weer een andere grafische kaart halen ofzo. Ligt er natuurlijk ook aan wat je voor de rest aan eisen hebt (DVI etc).

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 13:10

Jack

MHz Matters

hmmm....

als je voor een 17" scherm al snel de keus kan maken, kun je dan niet kijken of dat scherm nie een aantrekkelijke grote broer heeft?

[ Voor 98% gewijzigd door Jack op 30-06-2003 16:22 ]

[Specs]

• Elroy
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Het beste voor jouw zou een 16ms tft zijn, maar die zijn er alleen maar in 17" en lager. Als je vanaf een 19" crt overstapt op een 17" of een 18" dan ga je daar zeker niet op achteruit. Je moet wel rekening mee houden dat een tft een grotere beeldoppervlakte heeft.

Tenzij je echt een 19" wilt, dan zou ik maar even wachten op de volgende generatie tft's.

Specs Computer

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 30 June 2003 @ 16:18:
Heb je al ervaring met het gamen op een 25ms response TFT dan??
Ik zou het eerst eens proberen op een scherm met 25 ms response. Lijkt me allicht goedkoper. Tuurlijk, je hebt het recht om hoge eisen te stellen, maar ik denk dat je je redelijk veel kan besparen als je een iets simpelere TFT neemt, met 25ms response.
Kun je voor het geld dat je je bespaart misschien weer een andere grafische kaart halen ofzo. Ligt er natuurlijk ook aan wat je voor de rest aan eisen hebt (DVI etc).
Ik heb diverse schermen gezien die ik maar krap aan vond... MAAR die waren inderdaad analoog DVI is een must, want dan heb je pas echt beeld kwaliteit verbetering. Ik heb een Asus v8440 (gf4 ti4400) die is voorlopig nog ff snel genoeg

Verwijderd

Topicstarter
Siris schreef op 30 June 2003 @ 16:20:
hmmm....

als je voor een 17" scherm al snel de keus kan maken, kun je dan niet kijken of dat scherm nie een aantrekkelijke grote broer heeft?
Dacht je dat ik dat al niet gedaan had ? ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je als MUST een DVI scherm wilt hebben zul je sowieso diep(er) in de buidel moeten tasten. Ik neem aan dat je de sites van de verschillende fabrikanten al hebt bekeken?
Dus IIyama, Hansol, LG, EISO (voor de grote knip), SAMSUNG etc?

Verwijderd

Topicstarter
Elroy schreef op 30 June 2003 @ 16:27:
Het beste voor jouw zou een 16ms tft zijn, maar die zijn er alleen maar in 17" en lager. Als je vanaf een 19" crt overstapt op een 17" of een 18" dan ga je daar zeker niet op achteruit. Je moet wel rekening mee houden dat een tft een grotere beeldoppervlakte heeft.

Tenzij je echt een 19" wilt, dan zou ik maar even wachten op de volgende generatie tft's.
Als ik jou antwoord kort samenvat is er dus geen sneller TFT dan de 17".
Oke tnx !!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 21:48
ik raad je een Hansol H711 TFT (17") aan ;)

draait lekker in games (hoeveel ms weet ik niet)

ik heb er 3 gehaald (ook voor familie)
€ 500,- per stuk en allen zonder doode pixels :)

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11-2025

hrr

Have a nice Day

Adi A715 , 16 ms.

www.adi.nl

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:52
Ik zit ook te wachten op grote 16ms of snellere schermen :/
25ms vind ik echt te traag voor n serieus potje Quake 3 ofzo (ja, ik heb er ervaring mee)
En aangezien ik nu n 21" scherm heb waar ik aan gehecht ben (het formaat), wil ik minimaal n 19" TFT.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:23
XtremeDesign schreef op 30 June 2003 @ 17:34:
ik raad je een Hansol H711 TFT (17") aan ;)

draait lekker in games (hoeveel ms weet ik niet)

ik heb er 3 gehaald (ook voor familie)
€ 500,- per stuk en allen zonder doode pixels :)
Reactietijd Op/Neer
25 ms

Zoals je ziet heeft jouw monitor dus een responsetime van 25ms, wat uitstekend is hoor, maar niet wat er gevraagd wordt door de topicstarter :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Weet je zeker dat je sneller dan 20ms wil?

http://www4.tomshardware.com/display/20030626/index.html
16 ms: Beware!

When we tested the first monitors of this kind, the Iiyama AS4314UTG and Hitachi CML174SXW, we were surprised to find much less afterglow on the 20-ms monitor than on the 16-ms. We have gone into this matter since then, and it turns out that the term 16 ms is exaggerated. 16 ms (max.) would be more accurate. If the manufacturers were really frank about this, they would indicate that 16-ms panels only display 262,000 colors instead of the usual 16 million. In fact, AU Optronics uses its extra fast response time to display 16 million colors in the end. With luck, the color your game needs will be one of the 262,000available to start with and, if so, the response time actually will be 16 ms.

But if the color is not in the 262,000 table, the panel will display the two closest shades alternately. Because the display is very fast, your eye will only detect one shade, the right one. But for you to see an image, the monitor has to draw two of them. (AU Optronics has confirmed this.)
Wat op papier beter lijkt is niet altijd zo ;)

Ik heb een 17" TFT met 20ms btw en is echt perfect om te gamen :) (ik ben zelf een die-hard gamer btw)

Verwijderd

idd, die IIyama 4314UTG heb ik hier ook staan, super strak scherm! en echt geen ghosting, nix, noppes nada! beter dan de hitachi zoals THG het beschrijft

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

de 192T heeft toch geen last van ghosting zeker :? !!!!

De meeste mensen deugen!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

marzzman schreef op 30 juni 2003 @ 21:03:
de 192T heeft toch geen last van ghosting zeker :? !!!!
échte ghosting komt toch eigenlijk alleen nog maar bij de DSTN en de eerste TFT's voor ? Tegenwoordig is er toch geen échte dikke ghosting meer te merken bij dit soort schermen ?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:52
Nou, ik heb oa op n Samsung 172T (d8 ik) gespeeld, een van de beste schermen, maar toch zag ik lichte ghosting.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Guyz, guyz !
ik ben niet opzoek naar een 17" daar zijn genoeg topics van... Ik wil een grotere als 17"
En ik wil niet sneller als 20ms, maar 20ms OF sneller :)

• Masselink
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Ik heb een Neovo K-19, en ik heb mijn ervaringen hier neergezet. Hij is <25ms, maar geen last van ghosting etc. (wel met DVI aansluiten)

ps. Het is wel mijn bedrijf waar de review staat, maar niet bedoelt als spam

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik geloof er geen f-ck van dat er geen last van ghosting cq trailing is op dat ding. Heb je bv Unreal2 al geprobeerd?

[edit]
Ja dus... het is hetzelfde type scherm als de Acer al922 19" die ik heb gehad, maar dan met een ander stickertje erop. Anyway, deze schermen hebben wel degelijk erg last van trailing in bepaalde situaties. En ja, ik stel hoge eisen aan een tft scherm.
Topicstarter: 19" en goed gamen gaat nog niet samen.. koop 17" of wacht op de nieuwe generatie 19" schermen.

[ Voor 72% gewijzigd door Paquito op 01-07-2003 11:13 ]

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Len

Leeg

Serieus gamen op een tft gaat niet (imho)

Ik had even een samsung getest en als ik hop en snelle bewegingen maakt ghost het behoorlijk. Ik game nu weer op een CRT en echt.. het is een verademing.

Conclusie: Test het uit :)
En zorg er voor dat je het test op een WARM TFT scherm (30 minuten aan minimum!).

Suc6 met het zoeken naar een TFT die je ook eerst ff kan uitproberen ;)

Free Tibet

Verwijderd

Ik zou eens gaan kijken bij tft schermen die eigenlijk voor de mac gemaakt zijn, daar ben ik volgens mij al eens schermen met 19" of 21" tegengekomen die 20ms of zelfs 16ms waren. Wat deze schermen ook goed kunnen is het weergeven van zo natuurgetrouwe kleuren.

Het enige wat ik wat minder vond aan deze schermen is dat ze een wat aparte vormgeving hebben, niet zo zeer passend bij een pc. Maar ja dat is mijn smaak, jij kan het misschien wel mooi vinden.

Hier ff een linkje waar je maar eens moet kijken voor als je hoge eisen stelt: http://www.formac.com

Verwijderd

Ik heb de Acer AL707. Niets over te klagen en lekker snel :)

edit:

Of moest het perse gróter dan 17" zijn? Deze is gewoon 17" nml :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 11:58 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 11:57:
Ik heb de Acer AL707. Niets over te klagen en lekker snel :)

edit:
Of moest het perse gróter dan 17" zijn? Deze is gewoon 17" nml :)
En ik heb de AL718.
Deze is dus ook 20ms, en zeer goedkoop. (300 ex. btw).

Sterker nog; hij bevalt me zo goed, dat er vanmiddag nog een tweede gebracht wordt. (Dualscreen :9 )

• vlaag
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 17:58

vlaag

*diepe zucht*

Heb een NEC 1701-BK, die is dacht ik ook 16ms... maar ik merk
weinig verschil met mijn oude schermpie compaq 7020 TFT
en dat is nog wel een 25ms+ ? en dat draaide ook perfect!

alleen de kleuren op de NEC zijn mooier, dieper en het beeld
is scherper...

planten?! goede vrienden zijn het

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 11:52:
Ik zou eens gaan kijken bij tft schermen die eigenlijk voor de mac gemaakt zijn, daar ben ik volgens mij al eens schermen met 19" of 21" tegengekomen die 20ms of zelfs 16ms waren. Wat deze schermen ook goed kunnen is het weergeven van zo natuurgetrouwe kleuren.

Het enige wat ik wat minder vond aan deze schermen is dat ze een wat aparte vormgeving hebben, niet zo zeer passend bij een pc. Maar ja dat is mijn smaak, jij kan het misschien wel mooi vinden.

Hier ff een linkje waar je maar eens moet kijken voor als je hoge eisen stelt: http://www.formac.com
Ik ben aan het kijken... Het ziet er inderdaad goed uit qua specs :)
Het scherm zou ik in het echt moeten zien, maar ik heb niet kunnen vinden waar je dit in NL kan bekijken :(

Verwijderd

Topicstarter
Masselink schreef op 01 July 2003 @ 10:56:
Ik heb een Neovo K-19, en ik heb mijn ervaringen hier neergezet. Hij is <25ms, maar geen last van ghosting etc. (wel met DVI aansluiten)

ps. Het is wel mijn bedrijf waar de review staat, maar niet bedoelt als spam
En als je games als unreal2, quake3 en mohaa speelt ?? Hoe zit het dan met ghosting e.d. ?? Want dat zijn toch als het wat drukker is, de zwaarste belastingen denk ik...

Verwijderd

ik heb de ervaring dat elke TFT zichtbaar ghost.

als je net als ik vooral counter-strike en generals speelt, boeit dat niet, dat zijn voornamelijk trage spelletjes. CS heeft af en toe even een vlot momentje, maar in principe merk je weinig van ghosten.

Quake en UT2003 is al een ander verhaal: m'n eigen 35msec tft (belinea 101910) vond ik behoorlijk sloom, maar een vriend van me heeft een flips 19"tft (exacte type is me allang weer ontschoten) die zogenaamd 25 msec zou zijn en dus minder ghostend dan mijn eigen scherm, maar zowel Q3 als UT2003 zijn bij mij en bij hem voor mij onspeelbaar: ghost de pan uit.

op lanparties won ik vroeger met UT2003 en UT1 van vrijwel iedereen, en met gemak.
Dat is nu echt wel over, met die TFT.

als ik jouw eisen hoor, skip the TFT.
Tenzij je een winkel zo gek krijgt je het ding een week te laten proberen, of je eigen pc er op aan te laten sluiten in de winkel (hebben ze gelijk een leuke klanten-attractie ;) ) zou ik er geen geld aan uitgeven als je veel quaket of UT't

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik zou wachten totdat er mensen zijn die zeggen dat ze echt GOED kunnen gamen op hun TFT, want ik denk dat hun het fijn vinden, maar als ik erachter zit dan zal het wel heel anders zijn.

Ik zou dus nog mooi eventjes je CRT monitor houden en nog even wachten totdat de TFT's goed genoeg zijn om te gamen.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Len

Leeg

Helemaal mee eens KnetterGek!
Ik kocht dus blind een samsung omdat "iedereen" er zo goed op zou kunnen gamen. Maar mijn niveau daalde met grote sprongen. :(
Vooral bij snel omdraaien zie je gewoon minder snel iemand staan omdat het erg wazig is. Ook zwarte "blast marks" ghosten lekker irri door je beeld als je bunnyhopt.

Blij dat ik nu weer achter mijn oude Iiyama CRT zit.

Free Tibet

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp is in theorie :

hoe kleiner de responstijd, hoe vlugger het scherm werkt?

en wat is er dan beter? :

Contrast ratio 500:1 of (hoger) 600:1 of (lager) 450:1 ??? :/
Pagina: 1