"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
MapPath is er toch gewoon maar om van een virtueel pad een absoluut pad te maken?
Een server spreek je aan via een DB connectie. Een DB is wel meer dan 'gewoon een bestandje' hoor.
https://fgheysels.github.io/
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
1
2
3
4
| set cn = createobject("ADODB.connection") cn.mode = 16 cn.ConnectionString="provider=VFPOLEDB.1;Data Source='" & server.mappath("data/db.dbc") & "'" cn.open |
Zo is het dus nu. Ik kan de database nu in elke map gooien die ik maar wil. Dat wil ik eigenlijk ook met mysql databases. Maar hoe?
Doe eens gek... Zet eens neer:
1
| Response.Write server.mappath("data/db.dbc") |
En doe nog eens gekker.. Vergelijk de verschillende connectionstring eens, voor access, SQL Server, MySQL.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
euh nuttig...gorgi_19 schreef op 30 June 2003 @ 16:03:
Doe eens gek... Zet eens neer:
ASP:
1 Response.Write server.mappath("data/db.dbc")
En doe nog eens gekker.. Vergelijk de verschillende connectionstring eens, voor access, SQL Server, MySQL.
Mijn uitlegskillz zijn niet wat ze ooit geweest ziujn maar goed, hetvolgende.
mysql via normale connectiestring:
"driver={mysql};server=localhost;database=db"
mysql via dsn:
"dsn=dsnnaam;server=localhost;database=db"
Terwijl de bovenstaande connectionstring van de db.dbc database niks met driver of dsn heeft. Mijn eerste vraag is dus of het uberhaupt wel kan met een mysql database, dus linken naar een pad ipv een link op te geven (dsn of odbc) en ten tweede is dus wat er ipv "vfpoledb.1" moet komen als het al mogelijk is.
Een database is niet zomaar een bestand en kan je dus ook niet als een file benaderen.
MySQL is dus geen file-based database zoals Access dat wel is. Je kan het dus ook niet zomaar als file aanspreken.
Een connectie naar een MySQL bestand is dus zinloos, want daar kan ASP helemaal niets mee. Wil je een connectie hebben, dan zul je moeten connection met een Database server (MySQL, SQL Server, etc.)
Exact dus was whoami zegt dus. En in die zin hoopte ik dat je dat wel in zag door de connectionstrings met elkaar te vergelijken.
Verder wat server.mappath doet, want
Ik kan hem in iedere map gooien met server.mappath is een kreet die nergens op slaat en daarom mag je imho ook wel kijken WAT server.mappath precies doet.siggy schreef op 30 June 2003 @ 14:12:
Zo is het dus nu. Ik kan de database nu in elke map gooien die ik maar wil. Dat wil ik eigenlijk ook met mysql databases. Maar hoe?
[ Voor 40% gewijzigd door gorgi_19 op 30-06-2003 16:23 ]
Nee dit is dus niet mogelijkMijn eerste vraag is dus of het uberhaupt wel kan met een mysql database, dus linken naar een pad ipv een link op te geven (dsn of odbc) en ten tweede is dus wat er ipv "vfpoledb.1" moet komen als het al mogelijk is.
Response.Write server.mappath("data/db.dbc") lol
[ Voor 14% gewijzigd door DeverauX op 30-06-2003 16:24 ]
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Hoezo slaat dat nergens op? als ik het pad verander zodat ie wijst waar ik de dbc file gooi, klopt het toch....gorgi_19 schreef op 30 June 2003 @ 16:21:
Je maakt connectie met een databaseserver via ODBC. Dat dit via access aangegeven moet worden door middel van een eigen accessbestand en MySQL als service actief is en dus alleen een servernaam hoeft op te geven, lijkt mij voldoende.
Een connectie naar een MySQL bestand is dus zinloos, want daar kan ASP helemaal niets mee. Wil je een connectie hebben, dan zul je moeten connection met een Database server (MySQL, SQL Server, etc.)
Exact dus was whoami zegt dus. En in die zin hoopte ik dat je dat wel in zag door de connectionstrings met elkaar te vergelijken.
Verder wat server.mappath doet, want
[...]
Ik kan hem in iedere map gooien met server.mappath is een kreet die nergens op slaat en daarom mag je imho ook wel kijken WAT server.mappath precies doet.
En whoamis eerste reactie is onzin. Mysql db is dus blijkbaar geen file database en mijn dbc wel, wil niet zeggen dat alle db's geen filedb's zijn.
Beetje normaler zeggen kan ook wel
Mijn websitebestand staat in w:\websites\mijnsite\www\index.aspsiggy schreef op 30 June 2003 @ 16:42:
[...]
Hoezo slaat dat nergens op? als ik het pad verander zodat ie wijst waar ik de dbc file gooi, klopt het toch....
Mijn access database staat in w:\websites\mijnsite\data\database.mdb
En wil je mij vertellen hoe ik, zonder Parent Paths (aanbevolen om deze UIT te zetten door Microsoft) dan server.mappath gebruik?
Dat zegt hij ook niet. Open eens een word-bestand zonder msword of zonder enige converter. Wat zie je dan? Een hoop onzin,waar je niets van snapt. Een MySQL databestand heeft mysql nodig om hem te kunnen lezen en zo een databestand is niet direct aanspreekbaar.En whoamis eerste reactie is onzin. Mysql db is dus blijkbaar geen file database en mijn dbc wel, wil niet zeggen dat alle db's geen filedb's zijn.
Dat proberen we je nu al een aantal keer wijs te maken, maar zo te zien is dit vrij zinloos. In ieder geval zit ik nu m'n tijd te verdoen aan dit topic, veel succes verder.
MySQL is geen file DBMS zoals Access en Foxpro dat wel zijn. Om met je databank te kunnen werken moet je MySQL aan spreken. En als je wilt dat MySQL weet welke db hij moet aanspreken en met welke parameters hij moet connecten, dan heb je een connectie-string nodig.