LAN problemen na inbouwen nieuw MB en CPU

Pagina: 1
Acties:

• Marekie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 19:51
Nou.. Dit is echt iets unieks in mijn carriere..

Even het hele verhaal :

Al zo'n 3 jaar draait hier een gameserver met Delta Force op mijn trouwe Abit KT7 800 (AMD). Na zoveel tijd vond ik het tijd voor een server improvement en heb dit weekend op de PC Dumpdag een MSI K7T turbo met een Athlon XP 2400 gekocht ter vervanging van de bejaarde 800.

Thuis eenmaal ingebouwd windows 2003 erop en hupsakee.. spelen maar.. Maar wat blijkt : Tijdens hosten van de game worden ineens spelers uit het spel gegooid. Voor de rest werkt systeempje perfect.

OK.. Ken gebeuren.. Zal 2003 wel zijn.. Ik testen en settings helemaal op orde -> dimms vervangen / NIC vervangen / verschillende drivers (oude en nieuwe) / VGA /... Enfin.. De hele mikmak.

Later nog XP pro erop gezet (draaide ik voorheen prima op) maar met hetzelfde resultaat.. Spelers worden uit de server geknikkerd na ongeveer 30-50 sec.

Gisteren (na wederom de hele bende uit elkaar en in elkaar) mijn oude trouwe KT7 800 er weer in.. En wat denk je?? HETZELFDE !!!! Toen werd ik echt pissig....

In mijn router zijn geen aanpassingen geweest voor zover ik weet.. Internetten en Downloaden/Uploaden gaat perfect.. Alleen hosten van mijn game wil niet lukken..

Misschien stom van me.. ik natuurlijk hier zoeken naar een oplossing en wat lees ik.. Alleen maar shit over die MSI K7T Turbo boards... Alleen ben ik in dit geval niet van mening dat het daar aan ligt.

Mijn vraag ?

Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt.. Ik ben netwerkbeheerder en heb heel wat stugge systemen gezien, maar dit.. Geen oplossing..

Wie heeft vermoedens wat het zou kunenn zijn ? Specs staan hier

Server :
MSI K7T Turbo no raid (MS6330)
Athlon XP 2400
3x 128MB Dimms (Kingston)
Getest met : Windows Server 2003 enterprise en met Win XP pro NL
Club3d GForce2MX400
Realtek 8139 LAN

Linksys BEFSR41 router/switch

Tuurlijk heb ik de juiste poorten geslurft naar IP van de server. Heb ook met DMZ getest.. geen geluk.

HELP !!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm... kan een paar dingen zijn:

- de RTL 8139 is notoir CPU-afhankelijk. Het kan zijn dat bij hoge load hij het even niet trekt (al is het raar dat dat bij de tragere config niet gebeurde). Probeer evt een andere NIC (liefst een hardware-based AMD/Intel/3Com geval)
- IRQ issues. Probeer een andere PCI slot

Ik weet niet helemaal zeker overigens of dit het juiste subforum hiervoor is, OH of NT zou namelijk ook wel kunnen. Omdat het nog niet duidelijk is waar het exact aan ligt move ik'm nog niet, maar daar kan verandering in komen, dus in OH of NT kijken als je'm kwijt bent ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Marekie
Bedankt voor de snelle reply.

Helaas.. Ik heb een 3com en een andere realtek geprobeerd.. Helaas. Een slotje wissel ook al.. Ik post hier alleenmaar als ik echt ALLES getest heb.
Even over topic.. In de eerste instantie d8 ik dat het mijn nieuwe MB was.. vandaar hier.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben geen MSI fan, maar dat heeft meer met condensatoren dan LAN problemen te maken. De K7Turbo heeft voorzover ik weet geen issues als dit...

Kun je uitsluiten dat het niet aan de softwareconfig van Delta Force ligt?

Oslik blyat! Oslik!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

welk spel... ik denk dat het daar te maken mee heeft, ik heb namelijk een tijd een clanserver gehad voor Counter-strike en deze wilde hetzelfde wel eens doen, daar lag het aan de versie van een van de add-ons die er op stond, beetje vaag maar na een herinstall met een andere versie was alles weer goed

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Marekie
Spel = Delta Force Black Hawk Down

Inmiddels ben ik weer aan het testen geslagen. Zonder router getest.. zelfde verhaal.. dus daar zit het ook niet in. Als ik met mijn andere PC host (mijn game station) blijven spelers wel vrolijk op de server. Inmiddels ook al andere HDD geprobeerd.

Nu heb ik dus de volgende config : (Schone installatie)

MSI K7T Turbo (MS6330)
Athlon XP 2400 CPU
Club3D GForce 2MX400
3x 128 MB dimm
Windows 2003 Enterprise Server (ook getest met XP pro)
Laatste drivers Nvidia / Via chipset

Kan het de powersupply (300w) zijn ??

Dat zou het laatste zijn wat ik kan testen.. dan heb ik alle onderdelen gehad..

Profs die zich aanbieden ?

[ Voor 4% gewijzigd door Marekie op 30-06-2003 20:41 ]

Verwijderd

Als een noodoplossing kun je altijd nog je 2400 op je oude Abit KT7 board plaatsen, werkt prima (heb het vorige week gedaan) wel even de laatste A9 bios d/l. Er is een onderwerp in het forum geplaatst over dit (2400 op kt7) zoek even op "ongelofelijk"

Geen oplossing voor je probleem, wel een tip

Verwijderd

volgens mij mag de MSI K7T Turbo maar max een 1800+ hebben daarboven gaat deze erge problemen geven.

Ik heb het zelfde bord met een amd 1800+ niks nakkes geen problemen er mee.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb je het ook geprobeerd met maar 1 dimm, default settings enzo ?
En met je ouwe mobo, lukt het dan weer wel ineens ?
Bios-update van je MSI gedaan ? Latency-patch erover gegooid ?
Alles :?

300watt moet genoeg zijn, je zegt zelf al dat voor de rest die goed werkt dus zou wel errug vaag zijn als toevallig je LAn-chip/lijn te weinig juice heeft/krijgt.

[ Voor 30% gewijzigd door Madrox op 02-07-2003 08:21 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Het gaat hier om een oud abit kt7 board en geen MSI. Deze abits draaien probleemloos een 2400 (b) ivm remapping. Geen mod is noodzakelijk. Allees het geheugen s natuurllijk niet zo snel (sdram) maar ondanks dat een heeeele verbetering en het proberen waard

Verwijderd

Zoals hierboven al vermeld staat: herinstall je game eens! Toen ik van nvidia naar ati overstapte draaide het spel onder een 9700 pro ook niet meer...

Na een game reinstall als een peer :)

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Zit de NIC in hetzelfde PCI-slot als dat het in de originele situatie zat?

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Pagina: 1