Toon posts:

Koelpasta is op, alternatief

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net mijn nieuwe mobo aan het inbouwen toen ik er achter kwam dat ik geen koelpasta meer heb...

Nu heb ik nog wel wat 'Thermal Grease' over van mijn zalman 80HP, kan ik deze gewoon gebruiken voor mijn cpu?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Voor zover ik weet is dat ook gewone koelpasta, dus die kun je gewoon gebruiken..
En anders kun je even naar de lokale elektronicaboer gaan om even wat van dat spul te kopen :)

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Thermal Grease is toch gewoon het engelse woord voor koelpasta? :)

Maar ik denk wel dat je beter AS3 kan halen voor net wat betere temps

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En anders gebruik je tandpasta :D . Wel elke dag vervangen.

Zie een ander topic.

Expanding the inexpandable

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 08:30
Ik haal met Artic Alumina (dat volgens tests ongeveer 1 graad minder zou halen dan AS2) minder goede temperaturen als met de bij mijn Zalman CPU koeler geleverde pasta. Ik zou het gewoon proberen, zal niet slecht zijn

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:06
Als het koelpasta is dan werkt het.
Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.

Verwijderd

Die 'normale' koelpasta van Zalman zie ik trouwens altijd heel goed scoren. Vaak zelfs beter dan Arctic Silver. Ik weet niet precies hoe dat zie, maar lees het regelmatig hier.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Thermal Grease is volgens mij gewoon koelpasta... maar je moet wel effe uitkijken dat je geen Thermal Adhesive gebruikt want dat is minder fijn ;)

Verwijderd

moet je eigenlijk per c koelpasta gebruiken?

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-02 11:50
Als je een pentium 4 aan het monteren bent kun je het sowieso gewoon proberen, want die heeft doorbrandt beveiliging!
maar als jij daar dit goedje http://www.frozencpu.com/cgi-bin/frozencpu/thr-04.html van frozencpu mee bedoelt dan kan het ook zeker, en volgens www.dictionary.com betekend thermal grease gewoon thermisch vet en ik denk dat dat uit onwetendheid is van een noob die niet snapt dat wij daar in NL het woord koelpasta voor hebben. Ik zou zeggen gewoon proberen!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:16:
moet je eigenlijk per c koelpasta gebruiken?
Wie houd je tegen om dat zelf even op te zoeken :? Zoeken op 'waarom koelpasta'

En de Zalman pasta is prima hoor, qua samenstelling lijkt het geloof ik veel op Nanotherm pasta, en dat doet het heel goed :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

In principe zou het zonder koelpasta kunnen maar dan moet je HEEL ERG GLADDE kanten hebben die tegen elkaar zitten en dat is weer te duur en te veel werk om te doen voor diegene die deze spullen maken daarom hebben ze koelpasta zodat de ribbeltjes op de vlakke kanten opgevuld worden tot ze helemaal glad zijn zodat de warmte beter kan geleiden .

Nog even iets anders over koelpasta's nu we het er toch over hebben.

Artic = Dikke smurrie ?? of hebben jullie daar weer geen last van .
Zalman = Mienieskuule tubetjes na 3 processort te hebben besmeurt is die leeg en dat voor maar 7 euro .....
GEIL = super spul , makkelijk smeerbaar en geleid erg goed. maar vind het ook duur in verband de hoeveelheid je krijgt.

Ik haal me Koelpasta in spuiten van 10 gram en 30 gram. de 10 gram voor nog geen 3 euro en de 30 gram voor 6 euro..... en werkt heel erg super goed vloeibaar en er zit geen siliconen in ! dus stukken minder giftig.

ik zou wel willen weten wat jullie van al die koelpasta's vinden en welke jullie gebruiken :) gewoon voor de grap. :P cu dude's and girl's

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tnks voor de kick maar hier zijn toch echt al genoeg topics over geweest :)

Vandaar dat deze gewoon dicht gaat.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.