Toon posts:

Netwerk probleempje naar installeren van Chello's QuickFix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit programmatje dus geinstalleerd waarna ik niet meer goed mijn mail op kon halen (bleef over een verkeerd wachtwoord mekkeren terwijl dit wel goed was...) hierna kon ik opeens niet meer internetten en was ook mijn hele netwerk weggehaald.

Alles geformatteerd en Windows XP erop gezet, maar nog steeds geen internet verbinding terwijl dit normaal gesproken altijd binnen no time er op stond. het rare is op 2 andere pc's (doormiddel van routertje) kan er wel verbinding gemaakt worden met het internet ....

De netwerk verbinding is wel ingesteld en hij verzend wel zijn informatie maar er wordt niets terug ontvangen dus hardware matige fout dacht ik zo
dus kabeltjes vervangen van de 2 computers maar nog steeds niets en de andere pc deed het met het nieuwe kabeltje wel weer gewoon?!

het kan bijna niet aan quickfix liggen omdat ik alles geformateerd heb denk ik,maar hardwarematig lijkt me ook n beetje onlogisch omdat de verwisseling van kabeltjes ook niets opleverd ....

het is van de ene op de andere dag gebeurd (dacht zelf na het installeren van quickfix) maar vaag dat deze dan nu nog niet werkt.

Als er meer info bij moet hoor 'k het wel maar zou nu ff niet weten wat dat zou moeten zijn, en omdat het altijd gewoon gewerkt heeft !!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39

chromeeh

the Gnome

De NIC is niet dood (of bezig is dood te gaan :?)
Maybe een domme veronderstelling, maar aangezien formateren en andere kabel niet werkt...

[ Voor 49% gewijzigd door chromeeh op 30-06-2003 13:49 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me sterk... is intern op m'n mobo en deze heb ik net mnd'tje nieuw maar ja zou kunnen maar daar ga 'k nu nog even niet van uit ...

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ook een losse nic er in gestopt en de interne uitgezet maar dan krijg ik bij de 2 verschillende allebij de foutmelding "apparaat start niet op (code 10)" dus lijkt me wel bijna 100% zeker dat het hier ook niet aan ligt....
Interne NIC wordt wel gewoon helemaal goed geinstalleerd en zend ook bitjes maar hij ontvangt helemaal niets terug.......

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

--> Loopback al getest? (ping 127.0.0.1)
--> Andere poort op de router / switch al geprobeerd :?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik iets probeer in te vulle in de adres balk geeft deze een foutmelding dus ook bij de 127.0.0.1 die je noemt!!
en ja ook al een andere poort geprobeerd, de andere poorten werken wel gewoon met een andere pc maar niet met mijn eigen.... net als de kabels die ik hiervoor gebruik ....

het meest rare vind ik dat hij alles wel goed installeerd en dat hij wel informatie verzend maar niets ontvangt ....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 23:36 ]

Verwijderd

Wat crashoverride hierboven al zei, je moet je loopback-adres (127.0.0.1) eens testen. Dit doe je niet door simpelweg in een browser het loopback-adres in te vullen (tenzij je een webserver hebt draaien), maar door een command-prompt op te starten (Start -> Uitvoeren -> cmd (onder winXP)) en 'ping 127.0.0.1' in te kloppen ;).

Als dat niet werkt en het kaartje is goed geinstalleerd (geen BIOS instellingen ??) dan is tie waarschijnlijk toch kapot.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Als de loopback functie een fout geeft, maakt niet uit welke dan werkt je nic niet naar behoren.... (Test dit door op het msdos prompt (uitvoeren --> 'cmd') en dan ping 127.0.0.1 te doen)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ping op 127.0.0.1 geeft deze aan dat de informatie wel gewoon goed overkomt .... dus denk niet dat dat 't is ...

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:51:
Als ik ping op 127.0.0.1 geeft deze aan dat de informatie wel gewoon goed overkomt .... dus denk niet dat dat 't is ...
Er moet haast iets niet goed zijn met je comp op de een of andere manier....
Want het is vreemd dat tie na een re-install het nog steeds niet doet....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, k vond het ook een super vaag probleempje .... denk post het hiero ff maar ja we zien wel 'k ga zelf nog wel n beetje prutsen maar verder weet'k 't ook niet!! als iemand nog wat oplossingen weet .........

Verwijderd

wat voor ip's heb je ingesteld of gebruik je dhcp van je routertje?
post in ieder geval effe een ipconfig

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 09:56 ]

Pagina: 1