Ik snap dat throw statement niet helemaal en ik kom er ook niet echt achter.
De kop van de methode moet als volgt worden:
Nu is dat throws IOException nieuw. Gewone exceptions niet overigens, dat try en catch verhaal ken ik wel.
Ik moet in de methode dus een throw exception schrijven, dus ik schrijf er een regeltje in van:
want ja, dan gaat het immers mis.
Maar als ik de methode nu vanuit een andere klasse aan ga roepen, dan zegt ie:
no error handling for exception, exception type is 'class java.io.IOException'.
Logisch denk ik, ik moet er zoiets van maken:
Maar dat is blijkbaar niet goed.
Hoe ik het wel moet doen zie ik ook hier nergens staan.
In het boek wat ik hier heb wordt er al helemaal niet over gerept. GoT-search bood me niet het verlossende antwoord, en zelfs als ik op google aangeef alleen engelstalige sites te willen vinden kreeg ik enkel franse en duitse sites. Ik snap nog meer van vrouwen dan van die twee talen
Dus vandaar nu mijn schreeuw om help...
Hoe moet ik dat in hemelsnaam doen met die throw. Elke keer als ik het gevonden heb, blijk ik het omzijld te hebben of komen er zesduizend foutmeldingen.
De kop van de methode moet als volgt worden:
Java:
1
| public void schrijf( String pad, String tekst ) throws IOException{ |
Nu is dat throws IOException nieuw. Gewone exceptions niet overigens, dat try en catch verhaal ken ik wel.
Ik moet in de methode dus een throw exception schrijven, dus ik schrijf er een regeltje in van:
Java:
1
2
3
| if( tekst == null ){ throw new IOException(); } |
want ja, dan gaat het immers mis.
Maar als ik de methode nu vanuit een andere klasse aan ga roepen, dan zegt ie:
no error handling for exception, exception type is 'class java.io.IOException'.
Logisch denk ik, ik moet er zoiets van maken:
Java:
1
2
3
4
5
6
| try{ io.schrijf( pad, tekst ); } catch( IOException e ){ e.printStackTrace(); } |
Maar dat is blijkbaar niet goed.
Hoe ik het wel moet doen zie ik ook hier nergens staan.
In het boek wat ik hier heb wordt er al helemaal niet over gerept. GoT-search bood me niet het verlossende antwoord, en zelfs als ik op google aangeef alleen engelstalige sites te willen vinden kreeg ik enkel franse en duitse sites. Ik snap nog meer van vrouwen dan van die twee talen
Dus vandaar nu mijn schreeuw om help...
Hoe moet ik dat in hemelsnaam doen met die throw. Elke keer als ik het gevonden heb, blijk ik het omzijld te hebben of komen er zesduizend foutmeldingen.