Quicknet kabel te veel last van apparatuurstoringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Nou het is weer zover......

Afgelopen vrijdag lag mijn kabelmodem er weer uit.

Sinds ik quicknet via de kabel (2 jaar) heb, zijn ze (met a.s. woensdag) 4 keer langsgeweest.

Eerste keer kabelmodem stuk, eentje vervangen gekregen.
Tweede keer, kabelversterker brak, nieuwe gekregen.
Derde keer, kabelversterker brak, nieuwe gekregen. Maar wel met de opmerking als deze stuk zou gaan dat het dan op mijn kosten vervangen moet worden. Deze versterker zou niet zoveel last hebben van bijvoorbeeld zware onweer, dat was de reden waarom de versterker stuk zou zijn gegaan.
Vierde keer (a.s. woensdag) gok ik weer op de versterker.

Nou zit er een kans in dat ik die versterker moet gaan betalen. No way dus. Maar hoe sterk staan ze hierin? Ik kom nooit aan dat spul dus die versterkers zijn gewoon niet goed. Anders eis ik gewoon me niet gebruikte dagen op en reken ik een dag vrij nemen er nog bij (zal wel niet mogelijk zijn...maar ach...)

En wie heeft nog meer van deze ervaringen met versterkers voor deze kabelmodem?

Modem is van FutureWorks en merk versterker weet ik niet precies. Wel dat deze in groot gebied allemaal vervangen zijn door deze betere.

Verwijderd

quickshit bedoel je??? zelf ben ik verplicht aan de kabel gebonden omdat er geen dsl word geleverd hier!!!

maargoed heb hetzelfde gehad, maare die versterkers bestaan alleen maar uit spoelen capies en 3 kristalletjes dus het is echt onzin dat die stuk gaan!!!

uiteindelijk heb ik nu voor elkaar gekregen om een motorola modem te krijgen en sindsdien no problem!!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-04 10:52
ik heb al maanden lang performance problemen met quicknet. ik haal 1/3e van de snelheid (soms nog lager) zodra het 5 uur smiddags is geweest. ik test dan de verbidning tussen mij en hun speedtest server waarvan je normaal de hele dag het maximale moet kunnen halen

Verwijderd

hier hebben we geen eens een versterker? alleen een splitter er tussen :/ (@home com21 lijn)

quicknet is toch van UPC tegenwoordig?

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
snelheid is wel ok, daar heb ik geen last van. Maar voorgaande keren was het echt wel de versterker. Want hij prikte de kabelmodem toen direct op waar de kabel binnen kwam en hoppa online! En vertelde me dat ze wel paar duizend aan het vervangen zijn geweest omdat er zwaar onweer was geweest toen en dat de statische electriciteit ervan genoeg was om de versterker om zeep te helpen. Dus data-output naar de klote, terwijl geen enkel probleem was met de tv. Dus zal wel dan specifiek aan het datagedeelte liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 13:05:
hier hebben we geen eens een versterker? alleen een splitter er tussen :/ (@home com21 lijn)

ga eens bij multikabel.nl kijken??? en als je toch bezig ben gelijk bij UPC.nl

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 13:05:

Meer dan een splitter is ook niet nodig. Versterkers lijkt leuk, maar vergeet niet dat een versterker alles versterkt, dus ook ruis.

Wat betreft Quicknet, ik weet niet hoe zij het eigendom van de versterker hebben geregeld, en wat voor garantie ze geven...

Overigens kan alles kapot, een kabelversterker, een ADSL splitter, een lamp, een PC enz. Dus dat kan je Quicknet amper kwalijk nemen.

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

Heb al tijdje Quicknet hier en niets dan lof...
Heb begrepen dat het vroeger (toen het nog Sonera heette geloof ik) bagger was maar momenteel is het een van de betere ISP's. Mijn ping tijden bij online gaming zijn altijd een van de beste.

Ik heb ook zo'n versterker/spitter ertussen zitten. Moest ik wel zelf betalen (staat ook in de installatie voorwaarden als ik me goed herinner) maar nog nooit probleem mee gehad. Ook het modem (surfboard) nooit probleem mee gehad.
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad dat er al zoveel bij je kapot is gegaan maar het zegt niks over het algehele beeld.

NB: Quicknet heeft niets met UPC te maken.

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
ik heb de laatste tijd geen problemen gehad hoor

lekker downloaden op mijn max van 110KB/sec en ping 20 bij het gamen >:)

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

ik zit via multiakbel (is namelijk offiecieel geen quicknet meer) sinds '98...en de laatste problemen die ik had waren toen het nog sonera was...slownera ....das 3 jaar geleden...

ik heb er trouwens ook niks tussen...ik tap lekker direct de coax af met een fatsoenlijke f-splitter

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Nou ik er over zit te denken, het kan goed zijn dat ik die versterker heb moeten betalen. Maar het is al zo vaak stuk gegaan, en ik neem aan dat een deel van abbo voor zulk soort zaken is gereserveerd. Trouwens wat voor splitter heb jij dan Losha? Misschien wel een optie om bij de hand te hebben nl.

• XtremeDesign
  • Laatst online: 19-05 18:43
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 13:02:uiteindelijk heb ik nu voor elkaar gekregen om een motorola modem te krijgen en sindsdien no problem!!
Hoe heb je dat geregeld?

ik heb zo'n FutureNetworks daar zit o.a. geen log file in en je kan hem niet op afstand resetten, moet nu steeds naar beneden om te resetten :( met de motorola surboard kun je dat lekker met de web interface doen :)
en ik heb het idee dat de futurenetworks niet lekker werkt met m'n router

ik heb al meerdere malen gebeld naar multikabel dat ik een surfboard wil maar er gebeurt niets :(

[ Voor 3% gewijzigd door XtremeDesign op 30-06-2003 16:04 ]

Verwijderd

ik heb ze via mijn advocaat in gebreke gesteld en gedreigd met een terugvordering van het abonnement vanaf dat mijn problemen begonnen 8mnd a 49 pleuro =392... dan is zo'n modem toch iets goedkoper voor ze

Verwijderd

Die versterker zit toch achter je modem. Dus dan heeft dat toch niks te maken met je internet verbinding als je versterker eruit knalt.

Dus:
code:
1
2
3
groene kabel -> contactdoos met 2 gaten -> splitter ->modem
                                                 |
                                        versterker naar de tv enz.

Zo hoort het iig.

En de versterker is volgens mij eigendom van jezelf.

Ohja ik heb voorderest ook geen problemen alleen dat RTL5 er ruizig is als m'n modem aanstaat. Dan maakt het niet uit of m'n oc ook aanstaat, maar zodra de stekker eruit is heb ik perfect beeld. :(
Ik heb ook een FutureWorks modem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 20:23 ]

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Versterker zit VOOR de modem.

code:
1
2
kabelaansluiting --> versterker -> 
split dus naar tv signaal en naar data --> future networks modem

En monteur heeft een x bewezen dat door direct van de kabelaansluiting de modem erop te zetten, dat deze dus meteen online kwam en dus de oorzaak de versterker was.

[ Voor 3% gewijzigd door M.I.G. op 30-06-2003 17:27 ]

• XtremeDesign
  • Laatst online: 19-05 18:43
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 16:21:
ik heb ze via mijn advocaat in gebreke gesteld en gedreigd met een terugvordering van het abonnement vanaf dat mijn problemen begonnen 8mnd a 49 pleuro =392... dan is zo'n modem toch iets goedkoper voor ze
en als ik nu niet 1,2,3 een advocaat kan regelen heb je nog tips hoe ik het dan op kan lossen?

Verwijderd

M.I.G. schreef op 30 juni 2003 @ 17:26:
Versterker zit VOOR de modem.

code:
1
2
kabelaansluiting --> versterker -> 
split dus naar tv signaal en naar data --> future networks modem

En monteur heeft een x bewezen dat door direct van de kabelaansluiting de modem erop te zetten, dat deze dus meteen online kwam en dus de oorzaak de versterker was.
Dat is ook logisch. Zet die versterker gewoon achter je modem en je hebt iig internet. Want ik neem aan dat je modem dicht bij het punt staat waar je aansluiting binnen komt zodat daar nog helemaal geen versterking nodig is. je hebt pas een versterker nodig als je meerdere tv's erop aansluit die ver van de bron afstaan, in de slaapkamer enz.

Op deze manier kan je ook met een versterker af die alleen tv signaal versterkt en niet omkijkt naar het internet signaal wat weer scheelt in de prijs. En neem dan geen elcheapo, maar een knappe Hirschmann.

• Losha

Losha

geen goedkope? tv-versterken ?
wat doen mensen in hemelsnaam (god zal me straffen) voor rare dingen met hun tv-signaal :?
ik heb de c6 (groene tv kabel) direct in een F-splitter gestopt...een gaat naar kabelmodem, een naar tv beneden en een naar tv boven...
alles super beeld, internet prima in orde...koop eens fatsoenlijk coax-kabel...moet je eens opletten hoe DAT scheelt in beeld...neem KOKA799 digitaal ofzo...ik heb tv beeld alsoft dvd is :) (ik was hoofd techniek bij een wat kleinere omroep...trust me..it works)

[edit] @glorix...niet echt slim...je kunt wel de versterker achter de modem plaatsen..maar dan heb je er niet echt veel aan hé .... ALS multikabel (quicknet) deze geplaatst heeft, is dat omdat het KABEL-INTERNET signaal te zwak is..dan moet ie toch echt VOOR je modem....
als ik het goed gelezen heb, en de monteur de modem zonder versterker getest heeft..kan ik alleen zeggen...doe wat ik boven schreef....
split de boel op een fatsoenlijke manier en gooi die versterker weg..dat is troep
zoals iemand anders ook zei..versterkers versterken ook het ruis

(en anders komen jullie maar kijken bij mij :) bij wijze van spreken...hier werkt alles meer dan prima)

[ Voor 39% gewijzigd door Losha op 01-07-2003 00:49 ]

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
8)7

Gisteren nog even gechecked en wat schept me verbazing. Modem weer online!

Nah dus net gebeld zo van jullie hoeven niet meer te komen, maar ze hebben het signaal naar de modem nog nagemeten en blijkt dus niet helemaal goed te zijn. Dus ze komen morgen toch nog even langs.

Dus versterker toch belangrijk voor het signaal dus.

Maar eventueel zou ik een....

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Stekkers%20en%20Konnektors_bestanden/T-SPLT%20FMM.jpg

Kunnen kopen en dan een verloop naar een F-connector kunnen..
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Stekkers%20en%20Konnektors_bestanden/FC-001.jpg
..kopen om de versterker te omzeilen

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:34
Die versterker van multikabel split het signaal in verschillende frequenties. Een standaard tv/radio versterker versterkt alleen radio en tv signaal en geeft dus geen retour signaal welke wel handig is voor internet. En versterker altijd op punt zetten waar het signaal binnenkomt! Niet eerst lekker gaan lopen splitten want dan versterk je een zwak signaal en heb je dus weer hoop ruis.

En de standaard internetsplitter moet je op je coax aansluiting drukken (je radio-tv doos). Dus dan is het in 3-en gesplit en als je daarachter versterker doet heb je dus OF radio OF tv. Niet handig dus. Versterker hoeft dus niet omzeilt te worden want die is ervoor gebouwd om internet signaal te splitten en retour door te laten.

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Klopt, maar zoals Losha al zei had hij dus meteen er eentje opgezet en probleemloos kunnen internetten. Dus meer ook voor mij de bedoeling als het signaal kut is, dat ik dan direct van de coaxaansluiting aftappen om toch mijn portie internet per dag te kunnen krijgen.

• Losha

Losha

neem dan wel meteen een splitter met F-connectors ...die afbeelding van jou is gewone splitter, 'da's nix'

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Losha schreef op 01 July 2003 @ 13:42:
neem dan wel meteen een splitter met F-connectors ...die afbeelding van jou is gewone splitter, 'da's nix'
Mijn idee was eigenlijk dat ik dan makkelijk kan switchen tussen teevee en internet als het nodig mocht zijn. Dan heb ik een T stukkie nodig met een normale kabelaansluiting en zo'n F connector. Maar echt splitten met alleen zo'n T stuk gaat dus niet werken als ik het zo lees.

• Losha

Losha

je hebt ook splitters met f-connectors op...tot wel 10 weg splitters..waarom zou je willen switchen ?

[edit] plaatje
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/got/f.jpg

dat groene niet leesbare is de c6 ..binnenkomend signaal van multikabel

[ Voor 67% gewijzigd door Losha op 01-07-2003 15:32 ]

Pagina: 1