Toon posts:

Shuttle SB61G2 P4 vs Shuttle SN45G AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als je een keuze zou moeten maken tussen p4 versie die een fsb heeft van 800mhz of de AMD Fsb die max de 3200+ toestaat, wat zou je dan kiezen?

Ik sta voor deze lastige keuze en kom er niet uit... :-( Ik ga overigens puur voor snelheid! Gamen doe ik niet zo heel veel. Rekenwerk in Photoshop vind ik daarin tegen erg belangrijk.

Specs P4: http://www.multicom-shop....4&productc=Barebone&.html

Specs AMD: http://www.multicom-shop....D&productc=Barebone&.html

----------------------------------------------------------------

Ooops verkeerde topic. Kan dit verplaatst worden?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 12:52 ]

Verwijderd

niet zo ingewikkeld dan, P4!! Met 800mhz bus en lekker geheugen heb je veel bandbreedte. Zeker de beste keus als het om photoshop gaat!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

P4 uiteraard.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 08:40

AcouSE

Swedish Chef

[CME] -> [PMG]

enneh, tec, lekker gemotiveerde reply, daar hebben we wat aan :X

Verwijderd

dit is weer een amd vs intel topic, ik vrees dat dit dicht gaat, tenzij er goed wordt onderbouwt waarom die ene beter is dan de andere,
maar ik kan het best fout hebben :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 15:55 ]

Verwijderd

Ik heb zelf de Sn45g , moet me specs nog veranderen :9 .

Ik ben er echt heel blij mee !

Deze hardware heb ik er nou in zitten :xp 2500 ati9700pro audigy 2 , 160 giga byte seagate , 512 cosair pc 3500 xms.

Pioneer dvd speler, moet alleen nog een aopen externe branden op usb 2.0 kopen.

En binnenkort dan waterkoeling in >:) .

Heb nou me Z680 nu wel op de nforce 2 ultra 400 aangesloten , nu heb ik tenminste dts :) , er zit namelijk geen optical op me audigy 2 :'(

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Een moeilijke keuze, beide systemen bieden snelheden die meer dan voldoende zijn om photoshop te draaien, maar de P4 zal met de snelle geheugenbus en SSE2 wat voordeel hebben in bepaalde delen van photoshop.
Daarnaast denk ik dat de Socket A tegen zn max aan zit nu AMD richting AMD64 gaat, terwijl op socket 472 de volgende generatie van Intel nog zal draaien.
Persoonlijk vind ik dan ook nog de G2 behuizing een stuk mooier dan de oude G behuizing van de SN45G.
Let er wel op dat beide systemen wat (kleine) bugs hebben, zo heeft het onboard sound gedeelte van de SB61G2 problemen als je er een Radeon 9500 of 9700 in steekt.
Het is raadzaam om eens op de fora van www.sfftech.com te neuzen, daar lopen aardig wat Shuttle gebruikers rond, en nog een enkele medewerker van Shuttle

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik zou zeggen bekijk de reviews. Het gaat hier niet om de Shuttle huppeldepup versus de Shuttle huppeldepup maar tussen P4/i865 em XP/nForce2. Is méér dan genoeg over te vinden op het web, reviews te over, ook met Photoshop zaken (spoiler: de P4 3GHz is met deze Applicatie wat vlotter dan de XP 3000/3200+ maar dat kun je zelf ook achterhalen :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.