Toon posts:

laptop gevallen - dvd-drive kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dus gisteravond is m'n laptop (compaq presario 1600) gevallen en vanmorgen merk ik dat m'n DVD-drive niet meer opengaat :(

ben naar de winkel geweest & daar zeggen ze dat ze dat zelf niet kunnen herstellen, dat ze 'm moeten opsturen naar de fabriek... maar dat kost heel veel geld...

bestaan er computer-boeren die dat wel zelf kunnen?
en wat zouden jullie doen in zulk een geval ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 11:54 ]

• UnderClock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10-2025

UnderClock

Enjoy the silence!

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 11:51:
dus gisteravond is m'n laptop (compaq presario 1600) gevallen en vanmorgen merk ik dat m'n DVD-drive niet meer opengaat :(
Al met paperclipje (in kleine gaatje in de lade) geprobeerd te openen?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

UnderClock schreef op 30 June 2003 @ 11:56:
[...]
Mja dat was mijn eerste gedachte ook. Zo valt het iig wel te proberen.

Heb je geen garantie meer op dat ding :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dat paperclip trucje werkte toch alleen op de desktop drives, en niet op laptops?

Verwijderd

Topicstarter
UnderClock schreef op 30 June 2003 @ 11:56:
[...]
welk gaatje?
ik heb wel al de beschermplaat erafgehaald

• UnderClock

UnderClock

Enjoy the silence!

BredeP schreef op 30 June 2003 @ 11:57:
Dat paperclip trucje werkte toch alleen op de desktop drives, en niet op laptops?
Neuh, hoezo?
Alle laptops waar ik mee gewerkt heb (Compaq, IBM, Dell) hebben gewoon zo'n gaatje in de drive. Gewoon standaard.

• Arunia
  • Nu online
Gaat de dvd-speler wel aan?
Misschien staat er geen spanning meer op. Kabeltje gebroken/ losgeschoten.
Anders denk ik toch dat je een nieuwe moet halen of deze moet laten repareren.

Verwijderd

zijn pcwinkels zoals excell niet gemachtigd om die dingen te herstellen?

• UnderClock

UnderClock

Enjoy the silence!

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 12:00:
[...]

welk gaatje?
ik heb wel al de beschermplaat erafgehaald
Moet te zien zijn met het plaatje er nog op. Niet veel groter dan de doorsnee van een paperclipdraadje. Vreemd als het er niet op zou zitten.

• Arunia
  • Nu online
Laptops spelers hebben deze gaatjes niet altijd.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 17:28
bij mij was na een harde val (dank je wel buschauffeur) de stekker achter de cdspeler losgeschoten

Verwijderd

Topicstarter
ik zie het gaatje
eer zit wel nog stroom op want af en toe brandt het lichtje
als ik software-matig op "eject" klik, dan probeert de laptop wel de drive te openen maar hij blijft hangen
ik denk dat hij ergens vastzit maar waar?

• UnderClock

UnderClock

Enjoy the silence!

NielsOveres schreef op 30 juni 2003 @ 12:06:
Laptops spelers hebben deze gaatjes niet altijd.
Weer wat geleerd, wel vreemd.

Gezien "Pressario" zal het wel geen DVD-drive zijn die je kunt verwijderen (drivebay-principe). Dat zie je vaak meer bij de business laptops.

Zit er dus niets anders op dan een deskundige erbij te halen, of weg te brengen.

Overweeg na prijsbepaling van de reparatie eventueel wat het kost in vergelijking een losse DVD- of CD/RW-combidrive (die bijvoorbeeld op de USB of PCMCIA wordt aangesloten. Is lang niet zo prettig als een interne, maar iets om te overwegen.

• UnderClock

UnderClock

Enjoy the silence!

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 12:15:
ik zie het gaatje
als ik software-matig op "eject" klik, dan probeert de laptop wel de drive te openen maar hij blijft hangen
Hmmm dan is het dus niet zoiets simpels als een stekkertje dat intern is losgeschoiten. Mogelijk dus vervorming van de laptop en drive-onderdelen. Zie je deuken aan de buitenkant van de behuizing?

Ik zou na opening (paperclip danwel softwarematig) heel voorzichtig proberen te trekken aan de lade. Wel uitkijken, want wie weet wat je anders kapottrekt.

Verwijderd

De compaq maken gebruik van standaart dvd drives vaak zijn die swappable! dat maakt niet uit kwestie van dvd drive eruischroeven ff naar een winkel bellen?? Computerland of zoiets dergelijks die kunnen die dingen los leveren en erin zetten. Ik denk dat als je op zaterdag komt er wel iemand even wil naar kijken ;)

Verwijderd

ik weet niet of er nog garantie op zit?? en niet hoe handig je bent met een schroevendraaier want ik denk dat het loopwerk een tikkie heeft gehad en mischien is het een questi van rechtbuigen

• UnderClock

UnderClock

Enjoy the silence!

Gezien specs (systeem : compaq presario - intel celeron 500Mhz- 192MB Ram-win98SE) niet zo heel erg nieuw, zo rond de 2,5 jaar oud, schat ik.

Zit over de economische afschrijftijd (2 jaar) en dicht tegen de technische levensduur aan. Uitkijken dus met veel geld er tegenaan gooien, kan beter mee gespaard worden voor een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
er zit geen garantie meer op, heb de laptop al 3 jaar...
ik heb al met een naald hier en daar geduwd en getrokken om 'm open te krijgen maar hij wil echt niet....
ben bang dat ik iets kapotgeduwd heb of zo
dus bij excell of zo zouden ze dat kunnen maken?

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 12:15:
ik zie het gaatje
Bij mijn (desktop) cdrom-speler ging het lampje ook branden, zelfs als de stroomkabel er niet inzat. waarschijnlijk een of ander signaal van de IDE kabel.

Steam

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 20:21

tweakerbee

dus..?

Vaag, bij mij doen DVD/CD-RW/DVD+RW drives helemaal niets als er geen stroom op zit.

You can't have everything. Where would you put it?

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
tweakerbee schreef op 01 July 2003 @ 12:57:
Vaag, bij mij doen DVD/CD-RW/DVD+RW drives helemaal niets als er geen stroom op zit.
Het is een 52x Lite-on cd-rom speler, hij doet verder ook niks (laatje niet open, windows herkent niks, bios ook niet), maar het lampje brandt wel eventjes een paar keer, welliswaar zwakker dan normaal, maar hij brand toch echt. Hij begint daarmee als de computer net opstart, waarschijnlijk als de BIOS zoekt naar apparaten. Mijn 3 andere cd-rom spelers, dvd speler en cd brander (niet allemaal in dezelfde pc) doen dat niet.

Steam

Verwijderd

een nieuwe dvd speler voor een Compaq Presario 1600 laptop is ongeveer € 325.50

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:16

rally

Deyterra Consultancy

Je kunt ook even proberen te bellen met MSO in Nieuwegein. Dit bedrijf handeld voor veel grote merken de garantie af. Zelf heb ik al enkele malen (onder garantie) laptop's van IBM en Compaq hier afgeleverd en opgehaald. Je uiteraard kunt ook een prijsopgave e.d. opvragen.

http://www.mso.nl/

(Overigens heb ik geen enkele band met MSO, behalve dat ik er regelmatig kwam in het kader van mijn functie bij mijn vorige werkgever :) )

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Volgens mij is het toch gewoon de voedingskabel, zeker als je zegt dat het lampje minder fel brandt. Als je een hardeschijf in een bracket doet en je sluit de stroom niet aan brand het lampje ook wat minder fel, hij krijgt gewoon een beetje stroom uit de IDE kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 14:51:
Volgens mij is het toch gewoon de voedingskabel, zeker als je zegt dat het lampje minder fel brandt. Als je een hardeschijf in een bracket doet en je sluit de stroom niet aan brand het lampje ook wat minder fel, hij krijgt gewoon een beetje stroom uit de IDE kabel.
maar de DVD-drive wordt wel nog herkend door windows hoor!
als ik erop klik zegt windows "Geen toegang. Het apparaat is nog niet klaar"; dus ik denk dat de stroomtoevoer niet het probleem is

als een nieuwe dvd-speler 325€ kost, vind ik dat wel heel veel hoor!
bestaat er geen mogelijkheid om hem open te "forceren" en dan hem toch nog te kunnen gebruiken (alhoewel hij dan los zal zitten); en hoe pak ik dat best aan?

Verwijderd

Wij hebben nog een DVD-drive liggen. Voor 40 euro mag je hem komen afhalen of we zenden hem toe (rembours=15 euro). (Hij zit nu in onze epia werkstation)
Het is er wel 1 die de klant heeft teruggestuurd naar ons, omdat ie geen Layer 2 schijfjes leest (films dus).
We hadden hem al teruggestuurd, maar helaas heeft TPG hem toegetakeld waardoor Samsung hem niet accepteerde als RMA.

Contactinformatie vind je in mijn profiel.

Ik ben ook wel bereid om je DVD-drive te openen en kijken of ie daadwerkelijk ergens hangt of dat er iets afgebroken is. Doe ik wel gratis voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 10:15:
Wij hebben nog een DVD-drive liggen. Voor 40 euro mag je hem komen afhalen of we zenden hem toe (rembours=15 euro). (Hij zit nu in onze epia werkstation)
Het is er wel 1 die de klant heeft teruggestuurd naar ons, omdat ie geen Layer 2 schijfjes leest (films dus).
We hadden hem al teruggestuurd, maar helaas heeft TPG hem toegetakeld waardoor Samsung hem niet accepteerde als RMA.

Contactinformatie vind je in mijn profiel.

Ik ben ook wel bereid om je DVD-drive te openen en kijken of ie daadwerkelijk ergens hangt of dat er iets afgebroken is. Doe ik wel gratis voor je.
da's vriendelijk!
past die drive in een compaq presario? en er kunnen geen films mee bekeken worden? want daar gebruik ik de de dvd-speler het meest voor...
ik woon in belgië, hoe ver zit jij van de belgische grens?

Verwijderd

Topicstarter
FE-NO-ME-NAAL jongens!
goed nieuws !!!!!!!!!!
gisteravond zet ik m'n laptop aan en ineens springt de DVD-drive open! ik klik hem terug toe en duw op het knopje & hij springt terug open, intussen heb ik de laptop een aantal keren uitgezet en opnieuw opgestart maar hij het blijft het goed doen!
m.a.w. hij is gemaakt :) :) :) ! barbara is zo blij!!!!!!

ik vind het wel hééél vreemd, zo ineens uit zichzelf gemaakt? (maar wel blij hoor!!) en nog vreemder is dat er een stukje uitgevallen was... (+ ik heb er met allerlei stokjes zitten in friemelen om 'm los te krijgen, 'k dacht dat ik 'm allang kaoptgemaakt had)

• UnderClock

UnderClock

Enjoy the silence!

Gelukkig maar! Gefeliciteerd!

Wat er echt gebeurd is? Ik denk dat toen je even niet keek. je laptop hier is wezen kijken.
Pagina: 1