[Vaste Telefoon] Incassobureau T-Mobile?

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Hey,

laatst belde ik m'n vriendin op, op haar mobiel, waarvan de provider O2 is, en toen kreeg ik de incassobureau van T-Mobile (wat opzich al vreemd is, wat heeft T-Mobile met O2 of met KPN te maken? D'r is gewoon geen verband) en werd mij verteld door een bandje dat m'n telefoon afgesloten werd.

Ik hing op, en dacht bij mezelf wat heeft in godsnaam T-Mobile te maken met O2 of KPN? O2 prepaid is het, dus dat heeft ook niets met incassobureau te maken. Afijn, ik bel nog een keer, niets aan de hand, telefoon was ook niet afgesloten.

Paar uur later moest ik werken, zit ik met m'n moeder in de auto, ze bracht me weg, bleek dat m'n moeder het die ochtend ook al had. Alleen toen belde ze naar mijn broer op mobiel, welke een abbonnement van T-Mobile heeft. Maar er kan geen link gelegd worden want dat abonnement heeft niets met de vaste telefoon te maken, en hoe verklaar je dat van O2 dan?

Ook vreemd, wij hebben zo'n draadloze telefoon van chicane, de hele straat heeft dezelfde telefoon volgens mij 8)7, belde naar een vriend van mij op z'n mobiel, nog voordat ik het nummer ingetoetst had hoorde ik wat, dus ik luister en zeg Hallo? Had ik een onbekende aan de lijn, vermoedelijk m'n buurman. Nu begint dit best irritant te worden.

Is dit een bekend probleem, wat kan het zijn, en nog beter, hoe los ik het op, want het begint heel irritant te worden, vooral dat incassobureau T-Mobile.

Verwijderd

Misschien zit je gewoon soms op het hoofdstation van de buurman aangesloten, dat hij zeg maar door de muur connect daarmee.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:52
Ik zou KPN eens een belletje geven :) (als je geen bandje krijgt)

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:57

sll

Heb je een (oude) CT-0 draadloze toestel?

Ik zou maar een moderne DECT-toestel kopen, die oude zijn zeer slecht beveiligd tegen afluisteren enzo. Geen privacy hebben, en misschien nog erger, bellen op andermans kosten zijn dan zo goed als uitgesloten.

Verwijderd

wordt je niet door de treiterlijn gepakt :|

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 15:35:
wordt je niet door de treiterlijn gepakt :|
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht toen ik dit las :D

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Nee, want ik bel naar een mobiele nummer toe, niet andersom. Ti's de chicago 330, een onafluisterbaar toestel naar zegge.

M'n moeder weet wel dat er in de buurt zo'n gek is met zo'n scanner.

[ Voor 25% gewijzigd door RedHat op 01-07-2003 10:41 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
Als de hele wijk dezelfde telefoon heeft. Sluit eens een vaste telefoon aan (met draadje dus). Kijken of het probleem blijft. Anders moet je het probleem bij de KPN neerleggen.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 13:23

DancePlaza

ninja

ik heb dat ook gehad toen ik naar me broerte belde gisteren heel vreemd was dat..ik belde 4x achter elkaar waar ik 2x zo'n tmobile vrouwtje gehAd heel vreemd.

Van het kastje naar de muur lopen...

Verwijderd

Het zou kunnen zijn dat er in de centrale een paar voice trunks gekruist aangesloten zitten; dat zijn dan meestal de laatste 2 trunks, die alleen maar als het heel druk is aangesproken worden; dan kan het zijn dat twee gesprekken verwisseld worden.

Ik heb dat ook een paar keer gehad: mijn vrouw belde vanaf KPN vast met Tele2 naar mijn mobiel (Ben), mijn telefoon ging, nummerherkenning gaf nummer thuis aan maar we kregen allebei iemand anders aan de lijn, ik iemand die probeerde iemand te bellen en zij iemand die gebeld werd. Alle keren (2 of 3 keer) was dat in de spits, dus als er veel gebeld werd.

Een switch-expert (switch=publieke telefooncentrale) heeft mij dat later eens verklaard met bovengenoemde gekruiste voice trunks.

Maar, aan de andere kant is het wel heel toevallig dat je een aantal keer hetzelfde nummer 'verwisseld' krijgt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 11:26:
Het zou kunnen zijn dat er in de centrale een paar voice trunks gekruist aangesloten zitten; dat zijn dan meestal de laatste 2 trunks, die alleen maar als het heel druk is aangesproken worden; dan kan het zijn dat twee gesprekken verwisseld worden.

Ik heb dat ook een paar keer gehad: mijn vrouw belde vanaf KPN vast met Tele2 naar mijn mobiel (Ben), mijn telefoon ging, nummerherkenning gaf nummer thuis aan maar we kregen allebei iemand anders aan de lijn, ik iemand die probeerde iemand te bellen en zij iemand die gebeld werd. Alle keren (2 of 3 keer) was dat in de spits, dus als er veel gebeld werd.

Een switch-expert (switch=publieke telefooncentrale) heeft mij dat later eens verklaard met bovengenoemde gekruiste voice trunks.

Maar, aan de andere kant is het wel heel toevallig dat je een aantal keer hetzelfde nummer 'verwisseld' krijgt...
Vodafone (destijds nog Libertel) heeft dat ook een keer gehad met hun mobiele netwerk. Ik belde naar een vriend van me, gewoon het nummer uit het telefoonboek van m'n mobiel. Ik kreeg een of andere muts aan de lijn. En die vriend van me kreeg ook iemand anders. Zijn telefoon ging wel over.

Die muts zal ook wel gek opgekeken hebben. "Heeey, sjakie, alles goed???" Reactie: "Euuuuh, met ilona.....???"

Edit: Dat noemde ze volgens mij cross-calling. Dus twee gesprekken die tegelijkertijd begonnen worden, die dan gekruist verbonden worden. Persoon A belt B, en tegelijkertijd belt C naar D. A krijgt dan D aan de lijn, en C krijgt B.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 11:37 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik had laatst ook zoiets soortgelijks...ik probeerde een vriend te bellen en kreeg IEDERE keer het antwoord apparaat van 1 of ander vaag bedrijf aan de lijn...

Ik toetste NIET het verkeerde nummer, en aan de telefoon kan het ook niet liggen, want ik had 3 verschillende geprobeerd.

De dag erna werkte alles wel weer gewoon....een of andere vage crash in de kpn database ofzo.
Pagina: 1