Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg een een palmtop of ppc te kopen.

Na wat research, weet ik steeds minder welke ik moet nemen.
Mijn budget is 200-300 euro. (Minder mag OOK!!!)

Het moet een agenda vervanger worden.
E-mail binnenhalen via mijn telefoon (irda of bluetooth). Ik gebruik thuis Netscape, synchronisatie daarmee zou zeer welkom zijn. Eventueel ben ik bereid over te stappen op een andere mailclient, maar niets van MS.
MP3's spelen zou ook niet gek zijn, dan kan ik mijn mp3-speler thuis laten.

Aansluiten op het thuisnetwerk lijkt me ook handig (is dat zo??). We hebben nu WiFi maar als het met Bluetooth veel goedkoper is zet ik dat er wel bij. Ik kan me voorstellen dat er bij voorbeeld bluetooth is ingebouwd.

Ik kwam tot nu toe uit op:
Sony SJ22/33
Palm Zire 71
Acer n10

Ik begreep dat de Sony's niet de mogelijkheid hebben tot WiFi/bluetooth, klopt dit?

Waar zit het grote verschil tussen ppc en palmtop? In hoeverre is "standaard" windows software te draaien op een ppc?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 11:37 ]

Verwijderd

OK kijk als je een Pocket PC koopt zit je zo ie zo aan MS vast volgens mij
second WiFi op een PDA komt zeker niet in jouw money range voor
Voor mezelf (beetje pocket PC fan (heb zelf nu een palm maar doet er niet toe))
zou ik de HP iPAQ 1945 Pocket PC kopen je moet nog wel 27 daagjes wachten maar ik denk dat het worth waiting for is. deze pda heeft ook Bluetooth en is WiFi Ready wat betekent dat je een uitbreiding kan kopen voor WiFi 802.11b
en deze pda kan oo Mp3 afluisteren
rest van de Specs

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 11:48:
OK kijk als je een Pocket PC koopt zit je zo ie zo aan MS vast volgens mij
second WiFi op een PDA komt zeker niet in jouw money range voor
Voor mezelf (beetje pocket PC fan (heb zelf nu een palm maar doet er niet toe))
zou ik de HP iPAQ 1945 Pocket PC kopen je moet nog wel 27 daagjes wachten maar ik denk dat het worth waiting for is. deze pda heeft ook Bluetooth en is WiFi Ready wat betekent dat je een uitbreiding kan kopen voor WiFi 802.11b
en deze pda kan oo Mp3 afluisteren
rest van de Specs
Wat heeft die voor op de Acer n10? http://www.acer.nl/vi/pag...3,,,0,0,3,,3928525663.htm
Daar kan je ook een CF kaartje instoppen... Betekent dat niet dat ik er een CF WiFi kaartje bij kan kopen?

WiFi is ook niet direct een eis. Het zou wel fijn zijn als dat iig later een mogelijkheid zou zijn als ikw eer geld heb.

Verwijderd

Ik vind het juist jammer dat de n10 niet standaard bluetooth heeft en dat heeft de iPaq 1945 weer wel
het nadeel van de 1945 is dat je en nog een maand moet wachten (en misschien meer voordat tie goed leverbaar is) en het heeft een samsung 266 mhz proc
en de n10 een Intel Xscale 300mhz nu vraag ik me af of die paar mhz zoveel performance verschil geeft en of het echt wel nodig is voor een Pda om zoveel power te hebben het is uiteindelijk gewoon een agenda toch?

Maar om dat je zegt dat je van MS af wil is het dan wel zo makkelijk om een pocket pc te halen en geen palm
Ik heb zelf een palm m125 (ja met b&w scherm) en deze werkt inprincipe perfect Syncronice met palm desktop voor je afspreken adressen etc. verder syncronice tie ook met outlook voor email en als goed is kan die dat met meerdere mail clients overweg

Verwijderd

Als je het top programma MS outlook niet wil gebruiken gaat het lastig worden..
Lotus notes werkt trouwens ook met Palm

ik heb zelf de Sony Clie NX70V met Palm OS5

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als die Zire een SD slot heeft (weet het niet zeker, maar dacht het wel) dan kun je daar gewoon de Palm Bluetooth kaart in doen. Ik ben zelf feverent PalmOS aanhanger, waarom heb ik hier al vaak genoeg uitgelegd :)

Verwijderd

Bigs schreef op 30 juni 2003 @ 12:22:
Als die Zire een SD slot heeft (weet het niet zeker, maar dacht het wel) dan kun je daar gewoon de Palm Bluetooth kaart in doen. Ik ben zelf feverent PalmOS aanhanger, waarom heb ik hier al vaak genoeg uitgelegd :)
klopt ik zou ook voor Palm kiezen, alleen vind ik de PDAs van Palm zelf weer wat minder het OS is wel :D

Sony met Palm vindt ik een top combinatie :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet zo zeer van MS af ik vind alleen hun mailclients niet zo fijn. Ik gebruik geen agenda op mijn pc. Het gaat dus puur om eventuele sync van e-mails.

In hoeverre kan de SJ22 met MP3 overweg (icm Kinoma Player)? MP3 is wel van belang eigenlijk anders sleep ik twee apparaten mee.

In hoeverre kunnen ppc standaard PC software draaien?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 12:24:
[...]

klopt ik zou ook voor Palm kiezen, alleen vind ik de PDAs van Palm zelf weer wat minder het OS is wel :D

Sony met Palm vindt ik een top combinatie :D
Idd :) Clie's 0wnen.. ookal heb ik zelf maar een S300.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 12:33:
Ik wil niet zo zeer van MS af ik vind alleen hun mailclients niet zo fijn. Ik gebruik geen agenda op mijn pc. Het gaat dus puur om eventuele sync van e-mails.

In hoeverre kan de SJ22 met MP3 overweg (icm Kinoma Player)? MP3 is wel van belang eigenlijk anders sleep ik twee apparaten mee.

In hoeverre kunnen ppc standaard PC software draaien?
ze kunnen geen pc software draaien.
althans je kan niet gewoon effe een progje die nu op je pc staat op je pcc draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 12:47:
[...]

ze kunnen geen pc software draaien.
althans je kan niet gewoon effe een progje die nu op je pc staat op je pcc draaien.
Wat kan dan wel?

Zijn er nog speciaal dingen waar ik op moet letten bij mijn keuze ppc/palm en welk merk type. Ik krijg zo de indruk dat de algemene voorkeur uitgaat naar Sony met Palm OS.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Je zou ook eens kunnen kijken naar het 300mhz model van dell.
Dat zit op 285 euro inc.verzendkosten, cf slot en sd slot, en word nu met ppc2003 geleverd.
Meer info op www.dell.nl

Verwijderd

Topicstarter
Speedy_Gonzalez schreef op 30 June 2003 @ 16:18:
Je zou ook eens kunnen kijken naar het 300mhz model van dell.
Dat zit op 285 euro inc.verzendkosten, cf slot en sd slot, en word nu met ppc2003 geleverd.
Meer info op www.dell.nl
Specs. zijn wel oke. Ik vind 'm er alleen niet uitzien. Verder zijn de transportkosten alleen vandaag nog gratis.

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Als je het mij vraagt, check dan eens www.palmclub.nl, en dan het vraag & aanbod forumpje (onder de link Forum).
Daar staat een Palm Tungsten|T voor niet al te veul (ik meen 350 euro).
Dan heb je een lekker apparaat, mét Bluetooth, MP3 en OGG support etc.
In het najaar komt er een SD kaartje met WiFi module én geheugen, en kun je helemaal draadloos werken.
Ik heb 'm zelf ook gekocht (via PDAShop.nl weliswaar), en als het goed is krijg ik 'm morgen binnen.

Trouwens, ook ik ben een fervent Palm(OS) aanhanger, ondermeer vanwege de volgende redenen:
- heel efficient batterijgebruik in vergelijk met gelijkgeprijsde PPC's :9~
- geen MS (geen echt argument, maar ik wil niet helemaal van MS afhankelijk zijn ;) )
- lekker klein (alhoewel de nieuwe PPC's ook erg klein zijn! De meeste zijn echter nét te groot voor mee te nemen in je borstzakje)
- lekker licht (alhoewel de nieuwe PPC's ook erg licht zijn!!)

Als je alleen voor een digitale agenda gaat -> de Zire ; supergoedkoop en doet wat je wil
Als je meer wil -> de Zire 71 (ik vond 'm zelf wel een beetje speelgoedachtig aanvoelen...)
Als je nóg meer wil -> de Tungsten|T of Tungsten|C, of de Sony varianten.
Check PDAShop.NL maar eens voor een overzichtje.

Succes met je aankoop! :)
En bedenk altijd : "PALM, ook speciaal als je niets te vieren hebt!"

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelG op 30-06-2003 16:45 . Reden: opmaak was brak ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Er zijn veel misverstanden in dit draadje. Ik probeer er een paar te verhelderen:
Als die Zire een SD slot heeft (weet het niet zeker, maar dacht het wel) dan kun je daar gewoon de Palm Bluetooth kaart in doen.
De Bluetooth SD kaart werkt (nog) niet onder OS5.
Niet. Tezij je de schaarse SA10 MP3 adapter koopt, die zo groot en duur is, dat je beter een Flash player kan kopen. Overigens speel je filmpjes af met Kinoma Player, en die is op een OS4 met 33 MHz toch echt veel te traag. Minimaal een OS5 apparaat.
Zijn er nog speciaal dingen waar ik op moet letten bij mijn keuze ppc/palm en welk merk type. Ik krijg zo de indruk dat de algemene voorkeur uitgaat naar Sony met Palm OS.
Als ik zo hoor wat jij wil, misschien niet. De Zire 71 zou ik jou persoonlijk aanraden. Waarom? OS5, met 144 MHz ARM processor. Nodig om fatsoenlijk multimedia uit te voeren die op een OS4 apparaat (zoals de SJ22) niet kan. En omdat er op dit moment in de 200-300 EUR klasse er geen enkel apparaat is van Sony die er aan kan tippen (is voordat Palm de Zire71 op de markt bracht wel anders geweest).

Succes met je keuze. Ik merk dat er in dit draadje en dit forum in het algemeen veel misinformatie wordt gegeven door verschillende mensen. Wil je een echt duidelijk verhaal hebben over beide OSsen, dan raad ik je aan voor aankoop nog ff te snuffelen en vooral veel te *vragen* op http://www.palmclub.nl of http://www.pocketpcclub.nl . Maar vraag vooral veel!

Alors.

Pagina: 1