Toon posts:

Macintosh beeldscherm op PC aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om dit scherm (een 17" met een 15 pinnige connector op twee rijen) op een gewone PC aan te sluiten, dus met een verloopkabel van 15 pinnig op twee naar een 15 pinnig op drie rijen? Ik heb 'm net gedoneerd gekregen, vond het zonde om niet te gebruiken aangezien ik thuis een 14" monitor heb staan als secundair beeldscherm. Ik heb al gezocht op Google en hier op GoT, echter kon niks vinden.

Zou het überhaupt wel mogelijk zijn om deze op een PC aan te sluiten doormiddel van de gebruikte standaarden? Ik ben er niet zeker van of dit (S)VGA is of een door Apple ontwikkelde standaard voor Macintosh machines, als die er al is.

Zou iemand mij hierover wat kunnen informeren? :) Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn wel te vinden, zie:

http://www.cablesnmor.com/mac-to-pc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik begrijp is dat je het verloopstuk dus hebt? en de monitor ook? waarom probeer je het niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het verloopstuk niet ;) Ik heb de monitor, mét kabel, zónder verloopstuk, anders had ik het inderdaad al wel geprobeerd. :)

Bedankt voor de URL, mr-who!

Edit, vergeet ik een belangrijk punt; deze verloopstukjes, ik heb bij diverse bedrijven (op internet, welteverstaan) gekeken, maar heeft iemand een aanrader? Thank you very much :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb van die verloopstukjes in gebruik (beide kanten op- om m'n Mac op de VGA KVM switch aan te sluiten en om de monitor die bij die Mac hoorde op een PC in de studeerkamer te gebruiken) en kan zeggen dat ze prima werken.

De voorkeur gaat uit naar de versies met dipswitches (het signaal zelf is compatibel, maar dingen als resolutie en refresh rate worden anders doorgegeven). Ik heb de mijne iirc van PC-Oke (uit A'dam) op een computerbeurs gehaald, en heb ze ook zien staan bij SunrisePro (ook uit A'dam) die eveneens op vrijwel alle grotere beurzen staat (en een de O+ dochter van de eigenaar achter de toonbank heeft staan >:) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hummkay :) Zou het handigst zijn als het via postorder- of internetbedrijf kon, maar kan niks vinden D: beter zoeken denk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 13:36:
Hummkay :) Zou het handigst zijn als het via postorder- of internetbedrijf kon, maar kan niks vinden D: beter zoeken denk. :)
Sunrisepro heeft een internet winkel voor grafische zut, maar als je ze opbelt kunnen ze ook offertes geven voor kabels&converters en die opsturen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of sloop een van een oude pc monitor de kabel er af en monteer die aan je mac monitor. Zoek een schematje er bij en je kunt hem zo ombouwen...
Pagina: 1