Core 2 Duo 8400, 4GB RAM, Saphire Radeon 6850 1gb, Samsung P2370
Je kunt geen Windows 2000/2003 als BDC installeren in een NT4 netwerk. Zowiezo kent 2000/2003 geen BDC of PDC meer, maar alleen een DC's 
Rest mij de vraag waarom je in HEMELSNAAM tegen alle adviezen in een DC wilt inrichten voor Citrix
Rest mij de vraag waarom je in HEMELSNAAM tegen alle adviezen in een DC wilt inrichten voor Citrix
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Niet voor Citrix, wil graag een andere Server-Based oplossing. Hiervoor heb ik het nieuwe RDP protocol nodig...
een win2k3 op een ander domein gooien dan je NT4 domein?!
heb je een ander domein waar je hem in kan hangen? Wil je er een apart domein voor aanmaken? Dan moet je win2k3 een dc worden. Of je moet ergens een AD domein hebben....
en zoals Traag al zegt, win2k3 kent geen pdc/bdc's... sorry maar je verhaal is een beetje vaag..
en zoals Traag al zegt, win2k3 kent geen pdc/bdc's... sorry maar je verhaal is een beetje vaag..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
het kan gewoon simpelweg niet... evt kan je je pdc upgraden naar win2k3 en 2 nt4 bdc erbij blijven gebruiken. een andere mogelijkheid is er niet
ok bedankt
je kunt hem toch gewoon members-server maken van je NT4.0 domain?
Verwijderd
Volgens mij heeft ie het over een ander domein dan het huidige, dus niet in het domein wat nu door de NT4 servers uitgespuugd word op het netwerk. Volgens mij moet de vraag simpelweg zijn: "Hoe maak ik mijn 2k3 server een domain controller".Hoe krijg ik mijn NT 5.2 Terminal Server op een domein (een ander domein dan de huidige) terwijl hij wel in hetzelfde netwerk hangt en welke problemen kan ik hierbij verwachten?
Achter me wordt geroepen of die 2k3 dan geen rotzooi gaat trappen met de NT4 servers.
(ja hij werkt hier
Verwijderd
Windows 2003 kan toch als PDC of BDC fungeren in een NT4 Domein? Of Win2k3 dan PDC of BDC is weet ik niet, maar ik weet wel dat Win2k3 eem domain server voor NT4 netwerk kan zijn.. net zoals het in mixmode ook windows 2000 domeinen ondersteunt, en natuurlijk Windows2003 only mode.m0nk schreef op 30 juni 2003 @ 11:40:
een win2k3 op een ander domein gooien dan je NT4 domein?!heb je een ander domein waar je hem in kan hangen? Wil je er een apart domein voor aanmaken? Dan moet je win2k3 een dc worden. Of je moet ergens een AD domein hebben....
nee, bel/klepel verhaalVerwijderd schreef op 30 June 2003 @ 15:49:
[...]
Windows 2003 kan toch als PDC of BDC fungeren in een NT4 Domein? Of Win2k3 dan PDC of BDC is weet ik niet, maar ik weet wel dat Win2k3 eem domain server voor NT4 netwerk kan zijn.. net zoals het in mixmode ook windows 2000 domeinen ondersteunt, en natuurlijk Windows2003 only mode.
Windows 2000/2003 server kan hooguit een "PDC-Emulator" worden, wat betekent dat NT4.0 BDC's de win2k DC zien als een PDC.
Maar dan kan er dus geen nt4.0 PDC aanwezig zijn.
Een windows 2000/2003 server zal NOOIT BDC kunnen zijn/worden.
Wat je kunt doen is een BDC upgraden naar Windows2003 zonder DCPROMO te draaien. Wat er dan gebeurd is dat je BDC dezelfde functionaliteiten behoud als die nu heeft alleen op windows2003. Dit is een upgrade strategy van Microsoft omdat veel bedrijven eerst over willen op windows2003 maar nog niet gelijk Active Directory willen implementeren en DNS en dergelijke aanverwanten die je voor AD nodig hebt. Ik raad je dan ook aan een BDC erbij te installeren en deze te upgraden met windows2003 en dan kijken wat de machine doet. Dus ZONDER Active Directory upgrade....hier vraagt hij na de upgrade naar windows2003 namelijk gelijk om(dat venster komt na de eerste keer inloggen gelijk maar je kunt op cancel drukken). Ben momenteel druk bezig met testen van Windowsnt4 domain te upgraden naar windows2003.
Pagina: 1