Op onze Novell (4.11 SP9) server draaien drie pakketten die een deel van de NLM's delen. Elk heeft een opstartscript dat gewoon begint te ratelen als het aangeroepen wordt. Dit levert timingsproblemen op. Als bijvoorbeeld pakket C merkt dat een NLM nog niet geladen is, start hij deze gewoon op. Helaas wil pakket B dat deze met specifieke parameters opgestart wordt. Dit verschijnsel kent vele varianten. Op dit moment wordt deze afhankelijkheid opgelost door ze niet automatisch op te starten, maar met de hand eerst A, dan B en dan C te laden.
De opstartscripts zijn aanpasbaar, maar hoe zet ik daar een check in of een specifieke ander script al afgerond is? Een optie is controleren of de laatste NLM van het vorige script al gestart is, maar ook daarvan weet ik niet hoe dit zou moeten.
De opstartscripts zijn aanpasbaar, maar hoe zet ik daar een check in of een specifieke ander script al afgerond is? Een optie is controleren of de laatste NLM van het vorige script al gestart is, maar ook daarvan weet ik niet hoe dit zou moeten.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.