Problemen na installeren nieuwe programma's

Pagina: 1
Acties:

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 16:18

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Hoi,

na het installeren van een nieuw programma, PC Suite van SE P800, kreeg ik voor de eerste keer deze foutmelding:

De instructie op 0x00fd1893 verwijst naar geheugen op 0xfffffffff. De lees-of schrijfbewerking("written") op het geheugen is mislukt.

Ik dacht toen dat het aan Mcafee antivirus lag, en de heb ik verwijderd. Op de een of andere manier kon ik toen wel de PC Suite installeren.

Nu probeerde ik net PowerDVD te installeren, en kreeg weer de zelfde foutmelding. Of ik nu op Ok of Annuleren druk, ik krijg het maar niet aan de praat.

Waar kan dit aan liggen, en wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt _/-\o_

Extra info:

CPU: Amd Ahtlon XP 1700+
Geheugen: 512 mb DDR pc2100
Mobo: Elitegroup K7S5A

[ Voor 10% gewijzigd door reuzekind op 08-08-2003 16:26 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik zou voor de zekerheid eerst je geheugen eens testen.
www.memtest86.com :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• snake06
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 22:03
Waarschijnlijk is je geheugen niet goed :r

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Heb net nieuw geheugen gehaald, heb nu 512 mb DDR pc2100, en het werkt nog steeds niet 8)7 Ik blijf dezelfde foutmelding krijgen, als ik b.v. PowerDvD opstart.

Wat kan het nu nog zijn?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
windows installatie brak waarschijnlijk, of iets mis met je videokaart icm mpeg decoden. Zou zowiezo even je geheugen met memtest controleren, maar lijkt me iets minder waarschijnlijk :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

\welk OS hebben we het hier over!

Vraag jezelf verder even iets af.
Wat doet dat programma PC suite precies?

Als dat namelijk "belangrijke" systeemdingen over neemt van het systeem (en zo klinkt het :)) kan het makkelijk zijn dat dit programma een functie probeert uit te voeren. Als er nu een programmeer fout inzit kun je vrij makkelijk dit soort fouten krijgen. Dit lijkt typisch een pointer instructie die niet goed gaat. Als je een nieuw programma installeert, typisch virusprogramma's, computer-onderhoudsprogramma's, etc. Dan is meestal het programma zelf niet goed.

Kortom gooi dit programma eraf en kijk of je probleem nog bestaat. :)
Als het trouwens windows dll's heeft overschreven heb je een probleem.....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 16:24 ]

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
FragFrog schreef op 08 August 2003 @ 16:17:
windows installatie brak waarschijnlijk, of iets mis met je videokaart icm mpeg decoden. Zou zowiezo even je geheugen met memtest controleren, maar lijkt me iets minder waarschijnlijk :)
Ik heb net nieuw geheugen gekocht, is het dan aan te raden het alsnog te controleren met memtest?
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 16:19:
\welk OS hebben we het hier over!

Vraag jezelf verder even iets af.
Wat doet dat programma PC suite precies?

Als dat namelijk "belangrijke" systeemdingen over neemt van het systeem kan het makkelijk zijn dat dit programma een functie probeert uit te voeren. Als er nu een programmeer fout inzit kun je vrij makkelijk dit soort fouten krijgen. Dit lijkt typisch een pointer instructie die niet goed gaat. Als je een nieuw programma installeert, typisch virusprogramma's, computer-onderhoudsprogramma's, etc. Dan is meestal het programma zelf niet goed.

Kortom gooi dit programma eraf en kijk of je probleem nog bestaat. :)
Als het trouwens windows dll's heeft overschreven heb je een probleem.....
Het vreemde vind ik dan wel, dat het van het ene op het andere moment gebeurt is. En als ik het programma eraf gooi kan ik niet kijken of het probleem nog bestaat, aangezien ik de foutmelding alleen krijg als ik het programma opstart ;)

Ik zal nog maar een keer me computer defragmenteren, misschien dat dat wat wil helpen. Anders zet ik Windows, draai op dit moment Windows XP Prof., er nog een keer opnieuw op, was ik toch al van plan te doen binnenkort, mocht het m'n probleem oplossen, is het mooi meegenomen!

[ Voor 3% gewijzigd door reuzekind op 08-08-2003 16:26 ]

Verwijderd

Nu begrijp ik je even niet denk ik.

In je topic start zeg je dat je het probleem ook hebt als je PowerDVD probeert te installeren? Dus kennelijk heeft dat PC Suite iets te maken met systeem onderhoud of iets dergelijks. JE zegt nu dat je het probleem niet kunt zien als je PC Suite eraf gooit.

Gezien de beschrijving lijkt me een bug in PC Suite dus buitengewoon waarschijnlijk..... gooi het in de prullebak. Als je vervolgens PowerDVD wel kunt installeren lijkt me het probleem duidelijk.

ps) Ook al heb je nieuw geheugen gekocht. Run altijd Memtest86. De kans dat het niet goed werkt in jouw specifieke systeem is tenslotte altijd aanwezig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 16:39 ]

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 16:31:
Nu begrijp ik je even niet denk ik.

In je topic start zeg je dat je het probleem ook hebt als je PowerDVD probeert te installeren? Dus kennelijk heeft dat PC Suite iets te maken met systeem onderhoud of iets dergelijks. JE zegt nu dat je het probleem niet kunt zien als je PC Suite eraf gooit.

Gezien de beschrijving lijkt me een bug in PC Suite dus buitengewoon waarschijnlijk..... gooi het in de prullebak. Als je vervolgens PowerDVD wel kunt installeren lijkt me het probleem duidelijk.

ps) Ook al heb je nieuw geheugen gekocht. Run altijd Memtest86. De kans dat het niet goed werkt in jouw specifieke systeem is tenslotte altijd aanwezig.
JE begrijpt me inderdaad verkeer, sorry als ik het verkeerd uitgelegd heb ;) Pc Suite is het programma van Sony-Ericsson wat bij m'n telefoon (P800) zat, en is er voor om m'n telefoon uit te kunnen lezen op m'n computer, via de cradle. En ik krijg de foutmeldingen als ik de programma's opstart. Dus ik krijg de foutmeldingen als ik óf pc-suite opstart, óf Powerdvd, het is niet zo dat het problemen geeft doordat pc-suite aanstaat.

edit:
Het probleem met Powerdvd is opgelost, ik heb nu een speciale versie voor XP geïnstalleerd. Het werkt nu perfect!

[ Voor 7% gewijzigd door reuzekind op 08-08-2003 16:55 ]

Pagina: 1