Toon posts:

porten worden in router automatisch opengezet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door een pc hier in het netwerk worden telkens porten opengezet.
Zo staan nu deze weer op (Extern dus porten UDP 2603 en TCP 50486.
Die intern naar 8605 UDP en 15442 TCP gaan.

De gebruiker doet dit zelf niet (heb ik aan hem gevraagd) en dit is ook niet mogelijk omdat de router met wachtwoord beveiligd is.

Ik kon met google niet vinden wat die porten doen, iemand een idee welk progje ofzo dit doet?? En waar het voor gebruikt wordt?

--------INSIDE ADRESS:-----OUTSIDE ADRESS:------------
Temp 10.0.0.151:8605 unspecified:2603 udp NONE
Temp 10.0.0.151:15442 unspecified:50486 tcp NONE

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Wat dacht je van normaal internet gebruik, zodra je een verbinding maakt met de buitenwereld zal er dus een tijdelijke portmap gemaakt moeten worden. Je wilt immers toch wel je berichten ontvangen. Alleen al bijvoorbeeld het opstarten van ICQ of Messenger zal al zorgen voor een verbinding met de buitenwereld. :)

Als je wilt weten naar welke server wordt gecoonect kun je dat toch tracen?

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Nope dit is niet van verkeer naar buiten.
Ik zelf gebruik op een andere pc in het netwerk namelijk ook Messenger en ICQ en hij doet voor de rest niks openzetten via mijn pc.

Ook al is messenger of alles afgesloten op die pc dan blijven die porten open, en die gaan pas weer dicht zodra de pc echt is afgesloten.

Klopt iets niet volgens mij...

=edit=

Ik heb van één porten kunnen ontdekken wat het is...nou ja beetje dan ;)

servicemeter 2603/tcp Service Meter

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 11:23 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Het enige wat ik kan bedenke is een soort van trojan virus wat een verbinding maakt naar buiten, deze worden ook vaak bij bootup gestart dus dat zou het nog kunnen zijn, je kan eventueel nog met een sniffer kijken wat er voor een verkeer verstuurd worden, zeker tijdens de bootup. Ook ff een geupdate viruus scanner er langs halen kan ook wonderen doen. ;)

buit is binnen sukkel

• Psylocke
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08-2021

Psylocke

De Utregse Kudde

Ik weet niet wat voor router je gebruikt, maar als het erop zit moet je UPnP Services eens uitzetten.

DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59

Verwijderd

Topicstarter
Ik ehb er inderdaad UPnP opzitten....maar deze gebruik ik al weken en nog nooit open porten gezien...en deze heb ik ook nodig voor MSN Messenger met bestanden versturen. (En nee, daar gaat die niet van open...want hij staat ook open als MSN in het hele netwerk offline is)

Het is een Alcatel SpeedTouch 5.10 v4.0.0.9 met daar achter een Dynalink 10/100 switch.

Ik zal eens een virusscanner proberen...zag dat die nog niet op die pc stond. :S

• Psylocke
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08-2021

Psylocke

De Utregse Kudde

Ik heb hier gehad op een sitecom router dat als UPnP aanstond, de router gewoon poorten aan het opengooien was. Toen ik deze uitzette gebeurde dit niet meer. Dit gebeurt trouwens alleen als de client ook iets van een UPnP service aan had staan dacht ik.

DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat was het niet.

heb er eens even een nieuwere versie van Virusscanner met alle updates opgezet en zat een trojan op...verwijderd (pc is gelijk stuk sneller volgens gebruiker..;)) en nu gaan die porten niet meer open...

Toch bedankt voor het meedenken :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer ff vermelden welke router je hebt ;)

Maat van me had het ook een keer, en wat bleek .. het was NAV die die porten gebruikte voor z'n automatic updates ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1