Toon posts:

[Laptop] Geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop waarvan het geluid het niet meer doet. Het heeft het ooit nog wel gedaan, maar na een tijdje kwam er gewoon niets meer uit. Zowel uit de line-out aan de achterkant als uit de speakers komt helemaal niets meer. De speakers doen het nog wel, want piepen (als een PC-speakers) tijdens het opstarten doet ie nog wel.

Nu wordt het onboard-geluid prima herkend door windows XP als een SiS7018 wat ongetwijfeld klopt (bijna alles in dat ding is van SiS). Ook alle applicaties werken alsof het geluid werkt en gaan gewoon geluidsbestanden afspelen; geen enkele zegt dat er geen apparaat beschikbaar is o.i.d.

Met andere woorden, alles lijkt perfect te werken alleen een beetje herrie homaar..... ;(

Dus ik vrees dat er de geluidchip zelf, of misschien "iets" achter deze chip kapot is. Feitelijk heb ik geen idee en nog minder wat ik eraan kan doen. Ik hoop dan ook dat er een aantal slimme lui hier een goede suggestie hebben ;)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 15:35

SmartDoDo

Woeptiedoe

Is het geluid niet uitgezet via een Fn toetsencombinatie? Meest logische lijkt me toch een stukje software wat het probleem geeft.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:00
geluids instellingen in windows kloppen ook, er staat niks "gedempt"?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

als programma's gewoon een geluidsapparaat zien en je kunt gewoon instellingen wijzigen (ze zijn niet grijs reliëf ofzo) dan lijkt mij hardwarematig alles in orde

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 15:48 ]