Text markeren (op een andere manier)

Pagina: 1
Acties:

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:31
Nou het zit dus zo. Ik ben dus op zoek naar iets wat dus net als wordpad eruit ziet. En wat het voor mij mogelijk maakt om een selectiekader veld te trekken van de tekst die ik wil. En dus niet regels.

Ik zal dit ff duidelijk maken met een voorbeeld.

Rutger 19Jaar Man Student
Piet 18Jaar Man Docent

Als ik nu met Word of notepad zou proberen te blokken vanaf student krijg ik dit:

Piet 18Jaar Man Docent

Maar wat ik wil is datgen wat in de command prompt mogelijk is (Enige nadeel is dus dat command prompt niet echt user friendly is :-) ) namelijk:

Piet 18Jaar Man Docent

edit:
Let alsjeblieft niet op het feit dat student en docent niet psies onder elkaar staan.

Ik hoop dat men kan zien wat ik bedoel en of er iemand is die er een oplossing voor heeft.
Mochten er nog vragen zijn stel gerust.

[ Voor 6% gewijzigd door ErA op 30-06-2003 10:18 ]

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Wat jij wilt kan heel goed met Word. Hou de ALT-toets maar eens ingedrukt tijdens het selecteren, en je zult zien dat je ineens net zo'n selectiekader krijgt als op de commandprompt :).

• Trefwoord
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 23:03

Trefwoord

blader, blader...

Dat kan met onderandere UltraEdit, maar ook met MS Word ( volgens mij 2000 en XP ). In Word moet je dan tijdens het selecteren de alt-toets ingedrukt houden

edit: als de te selecteren teksten niet onder elkaar staan zou ik de tekst importeren in excel en dan als scheidings teken "spatie" kiezen. Ze krijgt dan de teksten in verschillende kolommen. Daarna is het makkelijk selecteren

[ Voor 43% gewijzigd door Trefwoord op 30-06-2003 10:26 ]

...gevonden!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 14:12
je wil zegmaar verticaal kunnen selecteren :?

UltraEdit kan dit, met column mode dacht ik me te herinneren :)

lol, in 3 minuten 3 verschillende antwoorden :)

[ Voor 14% gewijzigd door d33n op 30-06-2003 10:22 ]

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Of anders het progsel: Kleptomania:

http://www.structurise.com/kleptomania/index.htm

Daar kan je zelfs venstertitels e.d. mee selecteren en copy-pasten. ;)

Koop een taart en ga het vieren!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:31
Ok problem solved. Wist niet naar welke term ik moest zoeken. Maar de ALT knop doet inderdaad de job. Hardstikke bedankt

edit:
En de rest van de solutions natuurlijk ook. liev :x

[ Voor 23% gewijzigd door ErA op 30-06-2003 10:28 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 21:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

wouterve schreef op 30 juni 2003 @ 10:18:
Wat jij wilt kan heel goed met Word. Hou de ALT-toets maar eens ingedrukt tijdens het selecteren, en je zult zien dat je ineens net zo'n selectiekader krijgt als op de commandprompt :).
w00t dat wist ik niet _O_
Voor tekstbestanden gebruik ik altijd UltraEdit die kan ook kolommen selecteren

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Hmz.. dan heb ik nog wel een leuke tegenvraag. :) Is het misschien ook mogelijk om juist NORMAAL te selecteren in een commandprompt? :?

Ik wil dus geen columnmode als ik iets selecteer, omdat dingen op meerdere regels dan niet mooi meer achterelkaar staan.. :/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Skate2000 schreef op 03 september 2003 @ 15:45:
Hmz.. dan heb ik nog wel een leuke tegenvraag. :) Is het misschien ook mogelijk om juist NORMAAL te selecteren in een commandprompt? :?

Ik wil dus geen columnmode als ik iets selecteer, omdat dingen op meerdere regels dan niet mooi meer achterelkaar staan.. :/
Dat is toch eigenlijk een totaal andere vraag en een nieuw topic had dan misschien hanidger geweest ;)

Maar goed; inderdaad is dat soms gruwelijk irritant vanaf de comandprompt.

Maar op zich is dat in de meeste gevallen op te lossen door het door te sturen naar een bestand: foo.exe > bla.txt en dan kan je bla.txt aanpassen naar keuze :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1