Toon posts:

[excel 2000] Getal splitsen

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje m.b.t. Word nou ben ik niet zo handig in het juist formuleren dus krijg je een heel verhaal van mij.

Ik heb een samenvoeg document gemaakt in word, waarvan de gegevens komen uit excel. Deze gegevens bevatten onderandere achterstands bedragen, nu wil ik deze bedragen in het samen voeg document 2 x gebruiken opzich geen probleem.

Maar nou komt ie, de eerste keer komt het bedrag gewoon in het samenvoeg veld naar voren , de tweede keer wil ik het bedrag splitsen in cijfers voor en na de komma, dit i.v.m. de acceptgirokaart. Ik wil geen gebruik maken van een formule in excel daar deze gegevens elke keer wijzigen. Nou weet ik dat je in Word ook formules kan toepassen en zelfs dat dit in een samenvoegveld kan maar hoe ik dit moet oplossen weet ik even niet en kan het ook niet vinden met de hulp assistent.

iemand?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dan doe je dat toch in Excel?
In cel A1 je bedrag, in cel B1 komt =INT(A1) en in cel C1 komt =A1-B1.
En dan verwijs je in je samenvoeg doc naar resp B1 en C1 in plaats van naar A1

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:14
je kan dit wel in word doen, maar dan moet je je gegevens in een table zetten. je voert een formule in met: insert>>field >>equitions and formulas
(in nl invoegen>>veld>>verglijkingen etc)
je kan in deze formules verwijzen naar waarden die gebookmarkt staan, maar volgens mij kan je ook gewoon verwijzen naar een cel in de tabel bijv A1.
Als je je formules wil terugbekijken toets dan alt+F9

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 30 June 2003 @ 10:12:
Dan doe je dat toch in Excel?
In cel A1 je bedrag, in cel B1 komt =INT(A1) en in cel C1 komt =A1-B1.
En dan verwijs je in je samenvoeg doc naar resp B1 en C1 in plaats van naar A1
Ja dat is een optie maar dat moet elke keer uit gevoerd worden in het excel bestand en aan gezien ze hier de basis niet eens beheersen is het helaas geen optie. Daar had ik zelf ook al aangedacht. helaas!
brokenp schreef op 30 June 2003 @ 10:20:
je kan dit wel in word doen, maar dan moet je je gegevens in een table zetten. je voert een formule in met: insert>>field >>equitions and formulas
(in nl invoegen>>veld>>verglijkingen etc)
je kan in deze formules verwijzen naar waarden die gebookmarkt staan, maar volgens mij kan je ook gewoon verwijzen naar een cel in de tabel bijv A1.
Als je je formules wil terugbekijken toets dan alt+F9
kijk hier kan iets mee ga het proberen bedankt.
Het onderdeel in word is met niet bekend maar we zien wel hoe ver ik kom!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 10:33 . Reden: voutje ]