Toon posts:

Promise Fastrak TX2000 icm Chaintech Apogee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zaterdag heb ik een Promise Fastrak TX2000 IDE RAID controller gekocht. Na plaatsing in mijn systeem bleef mijn systeem na de biosmeldingen hangen.

Ik heb de onboard IDE controllers van mijn Chaintech Apogee VL7 moederbord uitgeschakeld, inclusief alle andere onboard devices, Niets hielp.

Toen ik de RAID controller in een Compaq Deskpro EP zette werkte de controlelr zonder aanpassingen in 1 keer.

Heeft iemand ervaring met de combinatie Chaintech en Promise? Of goede tips?

Alvast bedankt

Verwijderd

Heeft dat mobo al een Raid ?
Zo ja, imo ging dat niet met een Promise (2 raid controllers)

Verwijderd

Topicstarter
Nope... Dat mobo heeft geen RAID controller onboard. Had ik het maar wel gedaan toen... maar ja...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Had vandeweek vrijwel hetzelfde probleem met een Promise ATA133 PCI kaartje en een 440BX P3 bordje... na de BIOS blijft de PC hangen (op het moment dat de Promise BIOS moet gaan werken...). Lees even mee in dit topic, ik heb met uitschakelen van de onboard IDE etc. ook geen oplossing kunnen vinden.

Als er een BIOS update voor je moederbord beschikbaar is, zou ik die eens proberen te flashen. En speel even met de PCI (IRQ) settings in de BIOS!

[ Voor 21% gewijzigd door roelio op 30-06-2003 10:31 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand enig idee? Een biosupdate heeft niet mogen helpen overigens