2 dvd branders tegelijk aansturen

Pagina: 1
Acties:

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 14:08
Ik heb vandaag een pioneer dvr-105 brander besteld (-r) en heb al een nec nd1100a (+r). Is het mogelijk om met een bepaald schrijf-programma beide drives tegelijk een (zelfde) image te laten schrijven op dezelfde brandsnelheid?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 11:09

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ja. Met Nero. 'Use multiple burners'

[ Voor 47% gewijzigd door DynaMikeY op 30-06-2003 09:39 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Ja, Nero (en enkele andere, zie specificaties).

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En het hoeft nog geeneens op dezelfde snelheid. Beide kan je gewoon op maximum zetten, en als de ene 2x is en de andere 4x, gaat dat ook prima. Zorg wel dat je een vlotte Harddisk hebt, en geen virusscanners ofzo die alles gaan scannen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 15:29
Volgens mij moest je wel rekening houden met hoe ze op je IDE kabel zitten, dus of ze op een andere kabel dan je HD zaten enzo.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Inderdaad is het verstandig om alle apparaten (DVD burner 1, DVD burner 2, harde schijf) allemaal als master op een apart IDE kanaal te zetten. Het is zeker niet altijd nodig, maar wel verstandig om eventuele problemen (performance, buffers, multitasking) vantevoren al uit te sluiten.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Knap van je als je zonder extra IDE controller 3 verschillende devices als Master kan aansluiten. Het is wel aan te raden om in het geval van 2 IDEkanalen de beide branders op hetzelfde kanaal te hangen. Heb het hier gehad met een brander op dezelfde poort als de HDD, maar dat vind OS niet leuk, en het branden gaat erg langzaam.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nou ja, hoeveel borden zijn er tegenwoordig niet met 4 IDE kanalen (evt. RAID). Ik ga er ook niet vanuit dat de ts 3 IDE kanalen ter beschikking heeft, maar geef alleen een optimale oplossing :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Master Tweaker schreef op 30 June 2003 @ 10:57:
Volgens mij moest je wel rekening houden met hoe ze op je IDE kabel zitten, dus of ze op een andere kabel dan je HD zaten enzo.
Hmm, niet echt. Ik heb kanaal 1 = HD1 + DVD brander, kanaal 2 = HD2 + CD-brander, en kan gewoon van HD2 naar zowel DVD als CD brander gelijktijdig fikken. Als je doorvoersnelheid maar hoog genoeg is en je buffer op de branders lekker groot :9~

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 14:08
Bedankt voor de reakties...

ik heb 6 ide kanalen ter beschikking (raid + extra ide controller) dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Ik heb ook 1 dedicated 120 gb harddisk voor dvd images. Tot op heden brandde ik al mijn dvd's met copytodvd. Omdat het nogal vaak (eigenlijk altijd) voorkomt dat ik een image 2 keer moet branden zal ik me maar eens gaan verdiepen in de dvd-mogelijkheden van Nero. Ik gebruik Nero tot nu toe alleen voor cd's.

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Tot op heden brandde ik al mijn dvd's met copytodvd.
Ik gebruik Nero tot nu toe alleen voor cd's.
Mooi zo houden :)
Pagina: 1