Win98se, explorer 'sneeuwt' vast

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Mijn pa heeft een heel raar probleem met zijn tweede pc. Hij draait hier 98se op en hij heeft er de laatste tijd alst van dat zijn browser (zowel netscape als explorer doen dit) vast sneeuwt.

Ik begreep het eerst ook niet precies, maar er komen dus steeds meet spikkeltjes in zn beeld totdat ie gewoon niets meer kan doen.

Dit gebeurt alleen als ie aan het surfen is en meestal na 30 min - tot een uur.

Als ie gewoon de pc aan laat staan en niets doet is er geen probleem.

een screenshot:

http://members.chello.nl/m.kruijer1/sneeuw.jpg

ik dacht zelf eerst dat ie wellicht een virus heeft maar hij heeft een virusscanner erop staan (esafe).

Aan brak geheugen dacht ik ook al ff, en dat zal ik sowieso tegen m zeggen om ff een testje te doen.

maar wellicht is het heel iets anders en komt het iemand bekend voor?

Mijn rig

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 10:55
misschien een keer videokaart opnieuw installeren ?

Check dit en help mee!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ziet er uit als een defecte videokaart ja. Loopt het systeem dan direct vast?
Zou ook nog geheugen of het mobo kunnen zijn, maar mijn eerste gok is vidkaart.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 09:38
Kun je zo'n screenshot maken als je videokaart kapot is? Misschien domme redenatie, maar als de fout in de videokaart of monitor zou zitten, dan zou het screenshot toch wel goed moeten zijn (omdat het plaatje al daarvoor door het OS gemaakt wordt?)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 14:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Yepz, zo'n geval hadden we bij mij op school ook, was gewoon een videokaart die braq was geworden, die was dan ook al 5 jaar oud ofzo :P

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

marko77 schreef op 30 June 2003 @ 09:15:
ik dacht zelf eerst dat ie wellicht een virus heeft maar hij heeft een virusscanner erop staan (esafe).
Toch is het dan uiteraard niet gegarandeerd dat er geen virus opstaat hoor, probeer eens een online scan (housecall.antivirus.com).

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Klopt... het lijkt mij ook een virus of een "fun"-proggy..
Is die Esafe wel up-to-date??

Pvouput live

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 14:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dijkhuis schreef op 30 juni 2003 @ 11:37:
Kun je zo'n screenshot maken als je videokaart kapot is? Misschien domme redenatie, maar als de fout in de videokaart of monitor zou zitten, dan zou het screenshot toch wel goed moeten zijn (omdat het plaatje al daarvoor door het OS gemaakt wordt?)
Nou ik weet niet hoe Windows Print-Screen interpreteert, maar ik neem aan dat er gewoon een dump van de videobuffer wordt gesleurd en die bevat dus dezelfde beeldfouten als wat jij op je scherm ziet :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• job
  • Laatst online: 05-09 22:52

job

lijkt duidelijk op een videokaart-geheugen probleem

• marko77
ok bedankt voor de replies, ik zal proberen er een andere video kaart in te gooien. en als dat niet werkt een memscan.

i'll be back :P

Mijn rig

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
* G33rt geeft de TS een grote sneeuwschep :P

even zonder dollen, probeer een andere monitor en andere videokaart :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:19
Het kan nog steeds zo zijn dat er een virus op is terecht gekomen mede omdat het geleidelijk gebeurt. Maar kan het vreselijk mis hebben. We zullen wel ff afwachten wat de videokaart doet.

ps volgens mij komt een screenshot niet van de videokaart vandaan.

• G33rt
NielsOveres schreef op 30 June 2003 @ 11:45:
Het kan nog steeds zo zijn dat er een virus op is terecht gekomen mede omdat het geleidelijk gebeurt. Maar kan het vreselijk mis hebben. We zullen wel ff afwachten wat de videokaart doet.

ps volgens mij komt een screenshot niet van de videokaart vandaan.
waar dan wel vandaan? hij captured immers het beeld dat naar de monitor gaat. en dat is afkomstig van... juist ;)

• Compubiter

Compubiter

Think again

Hoe komt iedereen er bij dat hij het beeld naar de monitor captured? Even een simpel voorbeeld: Maak nu eens een printscreen, plak dit in een tekenprogramma, en probeer daarna eens je cursor te vinden ;).

Het is veel logischer dat er een programmaatje draait op de achtergrond (kijk daarom ook even het msconfig door) of zoals ik al zei een virus. Omdat het alleen gebeurt bij IE is het niet logisch dat het aan de videokaart ligt.

• G33rt
Compubiter schreef op 30 June 2003 @ 11:52:
Hoe komt iedereen er bij dat hij het beeld naar de monitor captured? Even een simpel voorbeeld: Maak nu eens een printscreen, plak dit in een tekenprogramma, en probeer daarna eens je cursor te vinden ;).

Het is veel logischer dat er een programmaatje draait op de achtergrond (kijk daarom ook even het msconfig door) of zoals ik al zei een virus. Omdat het alleen gebeurt bij IE is het niet logisch dat het aan de videokaart ligt.
eh, het beeld naar je monitor minus je muis dan? het is immers de output naar je monitor die je ziet (ja, zonder muispijl dan :+), daarom heet het toch ook PrtScrn?
ik heb echt wat vandaag :X

* G33rt besteld een NTI cursus goed lezen

[ Voor 18% gewijzigd door G33rt op 30-06-2003 12:14 ]

• Compubiter

Compubiter

Think again

G33rt schreef op 30 June 2003 @ 12:12:
eh, het beeld naar je monitor minus je muis dan? het is immers de output naar je monitor die je ziet (ja, zonder muispijl dan :+), daarom heet het toch ook PrtScrn?
Het heet PrtScn omdat vroeger in DOS het ook daadwerkelijk een schermafdruk maakte, maar tegenwoordig komt er toch ook geen printje uit je printer rollen B). Er zijn wel meer voorbeelden te verzinnen hoor, waarbij er geen exacte schermafdruk komt, zet maar eens een filmpje op en maak daar een schermafdruk van.
Ik probeer dus alleen maar te zeggen dat Printscreen los staat van je videokaart ;). Dus het is onmogelijk dat dit probleem ontstaat door de videokaart, omdat het dan niet op het plaatje te zien zou zijn.

• G33rt
Compubiter schreef op 30 June 2003 @ 12:15:
[...]
Het heet PrtScn omdat vroeger in DOS het ook daadwerkelijk een schermafdruk maakte, maar tegenwoordig komt er toch ook geen printje uit je printer rollen B). Er zijn wel meer voorbeelden te verzinnen hoor, waarbij er geen exacte schermafdruk komt, zet maar eens een filmpje op en maak daar een schermafdruk van.
Ik probeer dus alleen maar te zeggen dat Printscreen los staat van je videokaart ;). Dus het is onmogelijk dat dit probleem ontstaat door de videokaart, omdat het dan niet op het plaatje te zien zou zijn.
ja, dat zei ik al, ik heb echt een cursus goed lezen nodig :+

oh en wedden dat als ik DOS draai, dat zelfs tegenwoordig er een print komt? :P sorry, ik moest even flauw doen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 30-06-2003 12:27 ]

Verwijderd

Lijkt mij een virus of een fun-prog zoals Krypt reeds zei.
Als het aan videokaart zou liggen, hardware die stuk is, kan je naar mijn weten geen screenshot van maken van sneeuw. Is het probleem al opgelost?

• marko77
kga t zo proberen, over een uur weet ik meer

edit-
inmiddels is het probleem opgelost, de AGP poort is eens goed schoongemaakt en de kaart zelf ook. Blijkbaar maakte deze twee niet helemaal lekker contact

[ Voor 66% gewijzigd door marko77 op 15-07-2003 09:39 ]

Mijn rig

Pagina: 1