Hoe zit het met die chieftec voedingen

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik wil graag een chieftec Dragon miditower DX-01BD met window.

Nu heb ik hier gezocht onder de termen chieftec voeding en andere termen maar nergens kwam naar voren of die echt brak waren. Wel een topic gelezen met een chieftec 340 watt voeding (dezelfde die erbij zit in de kast) met een pic dat de waardes met die voeding goed uitzagen.

Via de site van chieftec ben ik op een site gekomen die een revieuw heeft van deze kast heeft Klik .

Daar kwam die best goed naar voren.

Mijn vraag hoe is deze voeding?

Ik teer nu op een computerland 350 watt voeding daar ben ik best te spreken over goede waardes.

Athlon 1000mhz
256 ddr
MSI k7t 266 pro2 RU
Fikker
Brander
2x hdd

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Ik heb vroeger ook een Chieftec gehad, met 300 watt voeding en later een kleinere Chieftec met 340 of 360 watt voeding. Nooit problemen mee gehad, zeer stabiele 5 en 12 volt lijn.
Dat was een AMD Tbird 1400/133, 1024MB DDR, 4x40GB WD, GeForce 256 (later GeForce2 GTS), DVD-Speler, CD-R/RW-Brander, Abit K7X-333R, Creative Labs Audigy en 4 casefans.

Gezien je systeem moet het allemaal makkelijk kunnen. Overclocken erbij lijkt me ook geen probleem.

Verwijderd

Je vermeld nog niet welke voeding erbij zit.

Het wattage van je voeding is van belang.

Ik gebruik sinds een paar dagen een voeding van Enermax (EG365P-VE (FCA)) waar ik zeer tevreden over ben qua kwaliteit alleen levert die voor mijn PC jammer genoeg een te laag wattage (185 Watt)

Voedingen van Chieftec zijn zeer goed maar let op het wattage.

(Het 'wattage' waaronder hij word verkocht is niet van belang, een 350 Watt voeding levert geen 350 Watt. Mijn enermax ('350 Watt') levert dus slechts 185 Watt, wat te weinig is.
Chieftec heeft voedingen die volgens mij zelfs 300 Watt halen maar hierbij is het typenummer uiteraard van belang ;)

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:28

TdV

Ik heb ook een chieftec dragon (zilver) met 360w. Ik heb stabiele lijnen met het systeem (zie sig.) en de kast bevalt ook erg goed. Ik heb in een test gelezen dat de efficientie erg hoog is van deze voedingen (ze worden overigens gemaakt door channel well technologies, CWT, een van de grootste voedingsproducenten).

Specs van de voeding:
ff gekeken op de voeding; hij levert 35a op +5v, 28a op +3.3 en 17a op +12. +5 en +3.3 zijn belastbaar voor 220watt en de +12 voor 204; gezamelijk voor 340w.

[ Voor 24% gewijzigd door TdV op 30-06-2003 09:43 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp zijn de voedingen van chieftec goed.

En hoe zit het met de geluidsproductie :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:43

Predator

Suffers from split brain

Uit de PMG FAQ:
Voeding

Welke merk is het?
• Cheap-ass spul gaat vaak na een tijdje mankementen vertonen.
• Bijvoorbeeld Enermax/AOpen/Enhance/Q-Tec leveren goeie voedingen.
Chieftec maakt mooie kasten, maar hun voedingen zijn niks.
Zelf heb ik ook een Chieftec kast (met chieftec voeding) en ik ben daar ook tevreden over.
Ze is stil en levert stabiele stroom.

Ik heb dan ook mijn bedenkingen bij wat er daar in de FAQ staat.
Zelf heb ik al veel meer klachten van Enermax voedingen gehoord dan van Chieftec voedingen.
Meneer aard schreef op 30 June 2003 @ 10:39:
Ze zijn erg stil :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Meneer aard schreef op 30 June 2003 @ 10:39:
Dus als ik het goed begrijp zijn de voedingen van chieftec goed.

Die is IMHO wel aanzienlijk vergeleken met mijn Enermax 550 watt voeding die een dual AMD MP2200+ met 5HDD's en meer grut moet voeden, vind ik dan, maar ik ben een zeikerd voor ieder ander zal hij best stil zijn. Het is niet schrikbarend hoog en als je de voeding niet maximaal belast valt het allemaal wel mee. Mijn oude A-Open voeding van 300 watt maakt aanzienlijk meer lawaai. In decibellen kan ik het niet uitdrukken, maar ik gok rond de 35/40dB, hij is minimaal hoorbaar in een stille ruimte.

Dat een voeding effectief maar 185 watt leverd zoals hierboven geschets is op bepaalde lijnen, bijvoorbeeld 185watt op de 12 volt, enz enz. Dat kan je hier bij Enermax bijvoorbeeld wel even nazien. Specs van de Chieftec voeding kan ik niet zo snel vinden, gezien ik op me werk zit en niet zo in me kast kan kijken ;)

http://www.enermax.com.tw/eg651p-vd.htm

[ Voor 5% gewijzigd door ConZito op 30-06-2003 10:52 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Om alles samen te vatten is chieftec redelijk goed met voedingen.

Hoe zit het met extra fan`s en ccfl`s :? Kan die voeding dat allemaal trekken :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmmm, ik heb zwaar respect voor mijn Chieftec 340 watt voeding. trekt op dit moment.
2x P3 450 cpus
1x Asus mobo met 4x 256MB dimmetjes
1x Matrox G400 AGP
1x Realtek nicje
1x tvkaart
1x geluidskaart
1x postkaart
1x ata controller
1x SCSI HDD
4x IDE 7200 rpm
1x IDE 5400 rpm
1x IDE fikker
2x IDE DVDrom
1x CCFL
2x 92mm fan
2x 80mm fan.

en nooit gezeik dat mijn voeding het niet meer trekt.
Geluidskproductie is heel erg aardig.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 30 June 2003 @ 21:38:
Hmmm, ik heb zwaar respect voor mijn Chieftec 340 watt voeding. trekt op dit moment.
2x P3 450 cpus
1x Matrox G400 AGP
1x Realtek nicje
1x tvkaart
1x geluidskaart
1x postkaart
1x ata controller
1x SCSI HDD
4x IDE 7200 rpm
1x IDE 5400 rpm
1x IDE fikker
2x IDE DVDrom
1x CCFL
2x 92mm fan
2x 80mm fan.

en nooit gezeik dat mijn voeding het niet meer trekt.
Geluidskproductie is heel erg aardig.
Dat is zeer netjes,

Bij die voeding die ik nu heb, als ik daar al het zootje aansluit, en extra fans 3x 80mm en 2x ccfl Begint ie te flippen en te doen, zodanig dat ie niet meer opstart.

Alles afgekoppeld behalve het standaard zooitje dan is het perfect.

Zou je eventueel de specs van de voeding kunnen noteren :? Bij voorbaat dank, deze zijn erg moeilijk te vinden op de chieftec site en de site waar je naar toe wordt verwezen voor verdere uitleg/revieuw.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 21:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb ook een keer wat verdiept in die voedingen voordat ik mijn Chieftec had gekocht... geloof op THG dat er een test was ook vs Enermax... en kwam uit de test als 1 van de betere (Chieftec) zelfs beter dan de Enermaxen

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In de Duitse CT nr. 13 van 16/6/2003 hebben ze een aantal voedingen onder de loep genomen, waaronder ook de Chieftec HPC-360-202.
De voeding komt er goed uit, grootste nadeel wat ze noemen is de hoeveelheid stroom die nog gebruikt wordt in standby modes.
De geluidsproductie was niet te hoog en ook waren er geen problemen bij zware belasting.
De Enermax voeding die ze getest hebben kwam er wel beter af, omdat die voeding bij alle testen zeer goed scoort.

Alles wat hier opgeschreven is, is wel mijn interpretatie van het Duits en aangezien het meer dan 10 jaar geleden is dat ik Duitse les heb gehad kan het zo zijn dat er wat interpretatie fouten gemaakt zijn, gebeurde toen ook nog wel eens :D.
Maar al met al als ik het artikel zo lees is het niet zo'n slechte voeding als de PMG FAQ misschien suggereert.

Minder blij ben ik met wat ze over mijn eigen net nieuw gekochte voeding de 350W Safeforcer schrijven.
Als ik het goed begrijp is het een lawaai bak waarvan ze er vier getest hebben die alle vier bij 80% belasting het leven lieten :'(.
Maar ach ben toch op zoek naar een nieuwe kast misschien toch maar een Chieftec kast met een Chieftec voeding.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Haldo schreef op 01 July 2003 @ 11:19:
In de Duitse CT nr. 13 van 16/6/2003 hebben ze een aantal voedingen onder de loep genomen, waaronder ook de Chieftec HPC-360-202.
De voeding komt er goed uit, grootste nadeel wat ze noemen is de hoeveelheid stroom die nog gebruikt wordt in standby modes.
De geluidsproductie was niet te hoog en ook waren er geen problemen bij zware belasting.
De Enermax voeding die ze getest hebben kwam er wel beter af, omdat die voeding bij alle testen zeer goed scoort.

Alles wat hier opgeschreven is, is wel mijn interpretatie van het Duits en aangezien het meer dan 10 jaar geleden is dat ik Duitse les heb gehad kan het zo zijn dat er wat interpretatie fouten gemaakt zijn, gebeurde toen ook nog wel eens :D.
Maar al met al als ik het artikel zo lees is het niet zo'n slechte voeding als de PMG FAQ misschien suggereert.

Minder blij ben ik met wat ze over mijn eigen net nieuw gekochte voeding de 350W Safeforcer schrijven.
Als ik het goed begrijp is het een lawaai bak waarvan ze er vier getest hebben die alle vier bij 80% belasting het leven lieten :'(.
Maar ach ben toch op zoek naar een nieuwe kast misschien toch maar een Chieftec kast met een Chieftec voeding.
Maar waar kan ik specs van deze voeding krijgen op het internet, mail al verstuurd naar verkoper (computerland) maar nog geen reactie.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb die full server tower van Chieftec, zon blauwe met in het zijpaneel een fan, die jah :)

De standaard voeding die erin zit is een 360watt model, met een erg stille (lees: zo goed als onhoorbare) fan met rpm monitoring, PFC en een gouden fanguard aan de achterkant :) Ik heb er totaal geen problemen mee gehad (wil ik ook graag zo houden) en ben er wel blij mee 8)

Ik zal binnenkort ff wat specs posten (lees: overtypen van dat stickertje op de zijkant :) ), heb n licht uitgedaan, ga zo slapen nl. :p

Instagram / YouTube

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
aramdin schreef op 02 July 2003 @ 01:24:
Ik heb die full server tower van Chieftec, zon blauwe met in het zijpaneel een fan, die jah :)

De standaard voeding die erin zit is een 360watt model, met een erg stille (lees: zo goed als onhoorbare) fan met rpm monitoring, PFC en een gouden fanguard aan de achterkant :) Ik heb er totaal geen problemen mee gehad (wil ik ook graag zo houden) en ben er wel blij mee 8)

Ik zal binnenkort ff wat specs posten (lees: overtypen van dat stickertje op de zijkant :) ), heb n licht uitgedaan, ga zo slapen nl. :p
Dus erzit een rpm aansluiting voor het mobo om `m uit te kunnen lezen?

Ik heb een chieftec dragon midi + windows+ fan`s besteld.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Meneer aard schreef op 01 July 2003 @ 09:39:
[...]

Dat is zeer netjes,

Bij die voeding die ik nu heb, als ik daar al het zootje aansluit, en extra fans 3x 80mm en 2x ccfl Begint ie te flippen en te doen, zodanig dat ie niet meer opstart.

Alles afgekoppeld behalve het standaard zooitje dan is het perfect.

Zou je eventueel de specs van de voeding kunnen noteren :? Bij voorbaat dank, deze zijn erg moeilijk te vinden op de chieftec site en de site waar je naar toe wordt verwezen voor verdere uitleg/revieuw.
Ik zal mijn kast vanmiddag eens uit elkaar halen zodat ik precies kan zien wat er op die voeding staat. Het is een 340 watt iig.

Maar omdat Chieftec op een redelijk vage manier hun voedingen in de kast hebben gemaakt heb ik daar het nodige aan veranderd.
Voeding hangt nu als het ware ondersteboven (wat dus inhoudt dat het label aan de achterkant zit. En ik het dus niet zo 1,2,3 kan zien :().

Overigens hangen er nu 4x 80mm ipv 2x 80mm in (en gaat nog steeds goed :D)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 02 juli 2003 @ 09:57:
[...]

Ik zal mijn kast vanmiddag eens uit elkaar halen zodat ik precies kan zien wat er op die voeding staat. Het is een 340 watt iig.

Maar omdat Chieftec op een redelijk vage manier hun voedingen in de kast hebben gemaakt heb ik daar het nodige aan veranderd.
Voeding hangt nu als het ware ondersteboven (wat dus inhoudt dat het label aan de achterkant zit. En ik het dus niet zo 1,2,3 kan zien :().

Overigens hangen er nu 4x 80mm ipv 2x 80mm in (en gaat nog steeds goed :D)
Maar worden die dingen zo raar opgehangen :?

Ik heb gelijk zo`n window bijbesteld en daar zit zo`n fan ook bij, hoe is die :? Ik wil die eigenlijk gaan vervangen door een led fan. Kan dat :?

Deze heb ik besteld: kast is wel in het zwart niet in het wit.

[ Voor 20% gewijzigd door Meneer aard op 02-07-2003 10:18 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Meneer aard schreef op 02 July 2003 @ 10:15:
[...]

Maar worden die dingen zo raar opgehangen :?

Ik heb gelijk zo`n window bijbesteld en daar zit zo`n fan ook bij, hoe is die :? Ik wil die eigenlijk gaan vervangen door een led fan. Kan dat :?
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-world.de/produkte/chieftec/Da-01bd_big_geoeffnete_seite.jpg
Dit is ongeveer het model
Zoals je ziet zit de voeding onder die 92mm fan plaats. Gezien ik dit irritant vind heb ik het veranderd.
De backplate waar de voeding aan zit kan los gemaakt worden. Deze heb ik in zijn geheel omgedraaid. De voeding hangt nu dus bovenin de kast.
Daaronder heb ik een hdd bracket op 2 plankjes gezet met daarachter een 92mm fan. Gevolg is dat ik en plaats heb voor mijn hdds, deze goed kan koelen en ik weinig nutteloze ruimte meer heb.
Met 6 hdds wordt het namelijk moeilijk om ze goed gekoeld in de kast te hangen.

Die brackets die je vooraan zit, het onderste gedeelte zeg maar, die gebruik ik niet (omdat anders mijn hdds tegen cpu2 aan zitten, en de kabels naar de o.b. controllers behoorlijk in de weg zitten. Mede doordat mijn mamaplank redelijk groot is hangen alle hdds bovenin.

[edit op Meneer aard's edit]
Bij een midi model heb je minder mogelijkheden om de voeding te verplaatsten.

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 02-07-2003 10:24 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

@ TS: Als je die kast bij Computerland haalt zit er een 360W voeding ipv 340W bij, er staat namelijk een fout op de prijslijst :) Ik kan het weten, want ik heb eergisteren ook een Chieftec Dragon met window gehaald bij C'land en die voeding is puik hoor! Super stabiele lijnen :*)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

--MeAngry-- schreef op 02 July 2003 @ 10:31:
@ TS: Als je die kast bij Computerland haalt zit er een 360W voeding ipv 340W bij, er staat namelijk een fout op de prijslijst :) Ik kan het weten, want ik heb eergisteren ook een Chieftec Dragon met window gehaald bij C'land en die voeding is puik hoor! Super stabiele lijnen :*)
die van mij komt ook bij computerland vandaan (chieftec Dragon) en had een 340 watt voeding. Echter wel een jaar geleden ofzo :)
Maar goed, deze bak houdt het allemaal prima :D

[edit]

uit de FAQ
Voeding

Welke merk is het?

Cheap-ass spul gaat vaak na een tijdje mankementen vertonen.
Bijvoorbeeld Enermax/AOpen/Enhance/Q-Tec leveren goeie voedingen.
Chieftec maakt mooie kasten, maar hun voedingen zijn niks
Wie heeft dat nu weer bedacht? Dat cheap ass spul na verloop van tijd brak gaat worden klopt, maar ik vind Chieftec nou niet onder doen voor bijvoorbeeld Enhance (die in mijn andere bakkie zit) of Q-tec (wat imho echt een stuk slechtere voedingen zijn dan die Chieftecs).

Verder nog voor Meneer aard:
Ja, je kunt fans gewoon vervangen door ledfans.

[ Voor 36% gewijzigd door TERW_DAN op 02-07-2003 10:40 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 02 July 2003 @ 10:23:
[...]

[afbeelding]
Dit is ongeveer het model
Zoals je ziet zit de voeding onder die 92mm fan plaats. Gezien ik dit irritant vind heb ik het veranderd.
De backplate waar de voeding aan zit kan los gemaakt worden. Deze heb ik in zijn geheel omgedraaid. De voeding hangt nu dus bovenin de kast.
Daaronder heb ik een hdd bracket op 2 plankjes gezet met daarachter een 92mm fan. Gevolg is dat ik en plaats heb voor mijn hdds, deze goed kan koelen en ik weinig nutteloze ruimte meer heb.
Met 6 hdds wordt het namelijk moeilijk om ze goed gekoeld in de kast te hangen.

Die brackets die je vooraan zit, het onderste gedeelte zeg maar, die gebruik ik niet (omdat anders mijn hdds tegen cpu2 aan zitten, en de kabels naar de o.b. controllers behoorlijk in de weg zitten. Mede doordat mijn mamaplank redelijk groot is hangen alle hdds bovenin.

[edit op Meneer aard's edit]
Bij een midi model heb je minder mogelijkheden om de voeding te verplaatsten.
Dank je, ik hoef eht niet zo`n groot ding op m`n burea. Klein vind ik mooi.

Nog een ding, zit er ergens bij de schanieren van de deur een gat, want daar wil namelijk in de deur een ccfl plaatsen, en daar moeten de kabels naar toe.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Meneer aard schreef op 02 July 2003 @ 10:56:
[...]

Dank je, ik hoef eht niet zo`n groot ding op m`n burea. Klein vind ik mooi.
Klein is idd mooi, maar dan moet het er wel allemaal inpassen :P
Nog een ding, zit er ergens bij de schanieren van de deur een gat, want daar wil namelijk in de deur een ccfl plaatsen, en daar moeten de kabels naar toe.
zit er bij mij niet in elk geval. en een CCFL in de deur is wel knap link. Stel het deurtje zit dicht, je CD rom gaat open en breekt zo je CCFL doormidden. Dan baal je wel iig.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 02 July 2003 @ 11:14:
[...]

Klein is idd mooi, maar dan moet het er wel allemaal inpassen :P

[...]

zit er bij mij niet in elk geval. en een CCFL in de deur is wel knap link. Stel het deurtje zit dicht, je CD rom gaat open en breekt zo je CCFL doormidden. Dan baal je wel iig.
das zo, maar kan ik `m er onder maken, onder het deurtje?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Meneer aard schreef op 02 July 2003 @ 12:33:
[...]

das zo, maar kan ik `m er onder maken, onder het deurtje?
In dat front?
Dat is goed te doen hoor. Je kunt die voorkant er vanaf klikken (tenminste, bij mijn chieftec kast) en dan kun je er wel een ccfl achter proppen.
Glowstring zou echter mooier zijn in het front denk ik.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 02 July 2003 @ 14:30:
[...]

In dat front?
Dat is goed te doen hoor. Je kunt die voorkant er vanaf klikken (tenminste, bij mijn chieftec kast) en dan kun je er wel een ccfl achter proppen.
Glowstring zou echter mooier zijn in het front denk ik.
waar kan ik glowstringen kopen dan? Dan passen die wel in het deurtje :?

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Jemig, je kunt toch wel even ZOEKEN (sorry, maar dit is de tweede keer dat ik die vraag "wat is een glowstring" langs zie komen van iemand die niet eens op het idee komt om het woord even met Google op te zoeken). Op GoT of Google vind je talloze links en webshops waar je die dingen kunt vinden/kopen.

Het deurtje kan er volgens mij alleen af bij de full/big tower Chieftec. En de gewone dragon miditower is trouwens zeker niet klein hoor! Een stuk groter dan m'n vorige miditower alleen een fractie smaller.

En die voeding heb ik dus ook, de Chieftec HPC-360. Die wordt dus niet gemaakt door CWT, maar door HPC (High Power). Chieftec plakt er gewoon haar eigen sticker overheen. Op de site zie je dat de het typenummer en de specs ook precies hetzelfde zijn: HPC-360-102.

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-07-2003 15:24 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op 02 juli 2003 @ 15:13:
Jemig, je kunt toch wel even ZOEKEN (sorry, maar dit is de tweede keer dat ik die vraag "wat is een glowstring" langs zie komen van iemand die niet eens op het idee komt om het woord even met Google op te zoeken). Op GoT of Google vind je talloze links en webshops waar je die dingen kunt vinden/kopen.

Het deurtje kan er volgens mij alleen af bij de full/big tower Chieftec. En de gewone dragon miditower is trouwens zeker niet klein hoor! Een stuk groter dan m'n vorige miditower alleen een fractie smaller.

En die voeding heb ik dus ook, de Chieftec HPC-360. Die wordt dus niet gemaakt door CWT, maar door HPC (High Power). Chieftec plakt er gewoon haar eigen sticker overheen. Op de site zie je dat de het typenummer en de specs ook precies hetzelfde zijn: HPC-360-102.
Sorry, je hebt gelijk ik had moeten zoeken |:( |:( .

Verder heb ik al een extra frontje geregeld voor m`n burner (lite-on echt super) en mijn floppy doe ik spuiten.

Ik heb aopen al gemaild voor ook zo`n frontje maar ik ben bang dat dat ook spuiten word.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

:(

Na mijn goede ervaringen gepost te hebben is het toch wat teveel geworden voor mijn voeding denk ik.
Had naast eerder gepost lijstje er een 80mm fan en een optische muis bijgehangen. Voeding trekt het nu totaal niet meer. heb een afwijking van ver boven de 10% op mijn +12V lijn (hij stond net op 10.9 volt volgens de bios) en mijn +5 stond op 4.5V.
de -12V stond zelfs op 10.1.

Zelfs nadat ik alles eraf getrokken heb blijft de voeding probs geven. Dus ga morgen even een nieuwe 400watt halen in de hoop dat het beter gaat.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 07 juli 2003 @ 18:26:
:(

Na mijn goede ervaringen gepost te hebben is het toch wat teveel geworden voor mijn voeding denk ik.
Had naast eerder gepost lijstje er een 80mm fan en een optische muis bijgehangen. Voeding trekt het nu totaal niet meer. heb een afwijking van ver boven de 10% op mijn +12V lijn (hij stond net op 10.9 volt volgens de bios) en mijn +5 stond op 4.5V.
de -12V stond zelfs op 10.1.

Zelfs nadat ik alles eraf getrokken heb blijft de voeding probs geven. Dus ga morgen even een nieuwe 400watt halen in de hoop dat het beter gaat.
dus je hebt dit in tegen stelling tot mij

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2x P3 450 cpus
1x Matrox G400 AGP
1x Realtek nicje
1x tvkaart
1x geluidskaart
1x postkaart
1x ata controller
1x SCSI HDD
4x IDE 7200 rpm
1x IDE 5400 rpm
1x IDE fikker
2x IDE DVDrom
1x CCFL
2x 92mm fan
2x 80mm fan.

ik

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
1x AMD dondervogel 1000mhz
1x MSI k7t 266 pro2
2x 128 mb dim (komt nog 256 bij)
1x Nic
1x Hercules videoplank
1x 28,9 gb hdd 7200
1x 9 gb 5400 
1x IDE cd-rom
1x IDE bakker
3x 80 mm fan

Toekomstig:
3x ccfl
2x led fan

Zou die het dan wel trekken die voeding?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het voornaamste verschil zit hem in de hdds als ik het zo zie. ik heb er zelf 6 in hangen (5x IDE en 1x SCSI) en daarnaast nog eens 3 IDE cdroms.

Jouw athlon trekt net zoveel als mijn P3s, qua watts dus je kunt ervanuit gaan dat dat in orde is.
Wat betreft videokaart zit jij misschien op wat meer watts (maar goed, ik heb er dus ook maar een G400 inhangen, prachtig voor 2d, sterk verouderd voor 3d). Daarentegen heb ik weer wat meer andere kaarten erin hangen (TVkaartje, postkaartje). en net zoveel fans. Een CCFL trekt ietsjes meer dan 4 watt (tenminste, die ik heb. 30cms).

Ik denk dat het op zich wel goed gaat. Mijn bak heeft het tijden zonder problemen gedaan tot gisteren ineens de lijnen gigantische afwijkingen gaven.
Heb echt geen idee waar het door komt. Als mijn andere computer dit zou doen zou ik niet verbaasd zijn (die voeding is onderhanden genomen met de dremel >:) maar bij deze zijn er alleen wat molexen afgehaald).

Ik hoop voor je dat hij het trekt. Je zou eens kunnen kijken hoeveel watt die onderdelen precies zuipen en het dan uitrekenen.

je proc lust iets van 54W
3x ccfl zal op 13 watt zitten.

De rest weet ik echt niet precies, dus moet je even de specs van opzoeken.

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 09:00

Row

Bij mij was de chieftec voeding (340 watt) na 1 maandje al de pijp uit, toen heb ik maar een Zalman gekocht en die zingt het vrolijk uit met bijna perfecte lijnen

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 08 July 2003 @ 09:26:
Het voornaamste verschil zit hem in de hdds als ik het zo zie. ik heb er zelf 6 in hangen (5x IDE en 1x SCSI) en daarnaast nog eens 3 IDE cdroms.

Jouw athlon trekt net zoveel als mijn P3s, qua watts dus je kunt ervanuit gaan dat dat in orde is.
Wat betreft videokaart zit jij misschien op wat meer watts (maar goed, ik heb er dus ook maar een G400 inhangen, prachtig voor 2d, sterk verouderd voor 3d). Daarentegen heb ik weer wat meer andere kaarten erin hangen (TVkaartje, postkaartje). en net zoveel fans. Een CCFL trekt ietsjes meer dan 4 watt (tenminste, die ik heb. 30cms).

Ik denk dat het op zich wel goed gaat. Mijn bak heeft het tijden zonder problemen gedaan tot gisteren ineens de lijnen gigantische afwijkingen gaven.
Heb echt geen idee waar het door komt. Als mijn andere computer dit zou doen zou ik niet verbaasd zijn (die voeding is onderhanden genomen met de dremel >:) maar bij deze zijn er alleen wat molexen afgehaald).

Ik hoop voor je dat hij het trekt. Je zou eens kunnen kijken hoeveel watt die onderdelen precies zuipen en het dan uitrekenen.

je proc lust iets van 54W
3x ccfl zal op 13 watt zitten.

De rest weet ik echt niet precies, dus moet je even de specs van opzoeken.
Fans zijn 0.9 watt dus dat maakt niet zo uit.

De voeding die ik nu heb, is erg onstabiel bij warm weer :( Denk eerder een warmte probleem, maar ik hoop dat dit anders is geregeld bij Chieftec.

• yogy
  • Laatst online: 03-08 16:13
Ik heb ook een chieftec 340 watt, werkt perfect, alleen heb ik soms het idee dat ie iets te ligt is voor m'n pc want als ik bv. de cd-rom lade open doe, of iets anders wat extra stroom trekt flikert het beeld van m'n tv kaart. Ik moet nog een keer gaan testen waar dat aan ligt, maar ik ben daar eigenlijk te lui voor. Klik hier voor de specs.

[ Voor 10% gewijzigd door yogy op 09-07-2003 00:02 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
psmeets schreef op 09 July 2003 @ 00:01:
Ik heb ook een chieftec 340 watt, werkt perfect, alleen heb ik soms het idee dat ie iets te ligt is voor m'n pc want als ik bv. de cd-rom lade open doe, of iets anders wat extra stroom trekt flikert het beeld van m'n tv kaart. Ik moet nog een keer gaan testen waar dat aan ligt, maar ik ben daar eigenlijk te lui voor. Klik hier voor de specs.
Is dat een replica van een Chieftec kast :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Meneer aard schreef op 09 juli 2003 @ 08:06:
[...]

Is dat een replica van een Chieftec kast :?
Chieftec zonder deurtje :)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Voor de mensen die voedingen hebben die het lange tijd goed gedaan hebben maar opeens schommelingen op de spanningslijnen geven: haal de voeding even uit je kast en schroef 'm open. Als er een defect component is, is dat vaak wel te zien (en ruiken) (lekkende condensator of zwarte vlekjes op de printplaat). Als je iets ziet, betekent dat waarschijnlijk dat je voeding de hele tijd op z'n max heeft moeten leveren (te weinig vermogen dus) en dan gaat hij snel kapot.

Ik heb mijn Chieftec echt een perfecte +5V-lijn: bijna altijd 5,00 V en soms ietsjes er boven. Bij Prime95 heb ik 'm nog niet onder 4,97 V zien komen dus dat is erg goed. M'n +12V zit ook altijd iets boven de 12, maar (zoals bij velen) wijken de +3,3V, -5V en -12V wel wat meer af (maar dat maakt niet zoveel uit).
psmeets schreef op 09 July 2003 @ 00:01:
Dit is ovg. niet normaal. Het motortje van je cd-rom lade trekt natuurlijk nauwelijks stroom en als dan je monitor al flikkert is er toch iets niet in orde... als ik een lamp aan doe of de koelkast slaat aan (of stofzuiger aan), dan hoor ik dat wel door de koptelefoon (klikje) en zie ik dat soms héél lichtjes in beeld, maar dat is wel normaal.

[ Voor 36% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-07-2003 15:22 ]

• yogy
Aham brahmasmi schreef op 09 July 2003 @ 15:18:
Voor de mensen die voedingen hebben die het lange tijd goed gedaan hebben maar opeens schommelingen op de spanningslijnen geven: haal de voeding even uit je kast en schroef 'm open. Als er een defect component is, is dat vaak wel te zien (en ruiken) (lekkende condensator of zwarte vlekjes op de printplaat). Als je iets ziet, betekent dat waarschijnlijk dat je voeding de hele tijd op z'n max heeft moeten leveren (te weinig vermogen dus) en dan gaat hij snel kapot.

Ik heb mijn Chieftec echt een perfecte +5V-lijn: bijna altijd 5,00 V en soms ietsjes er boven. Bij Prime95 heb ik 'm nog niet onder 4,97 V zien komen dus dat is erg goed. M'n +12V zit ook altijd iets boven de 12, maar (zoals bij velen) wijken de +3,3V, -5V en -12V wel wat meer af (maar dat maakt niet zoveel uit).

[...]
Dit is ovg. niet normaal. Het motortje van je cd-rom lade trekt natuurlijk nauwelijks stroom en als dan je monitor al flikkert is er toch iets niet in orde... als ik een lamp aan doe of de koelkast slaat aan (of stofzuiger aan), dan hoor ik dat wel door de koptelefoon (klikje) en zie ik dat soms héél lichtjes in beeld, maar dat is wel normaal.
Het is niet de monitor, alleen het beeld dat de pinnacle software weergeeft. M'n computer en monitor zitten op een geaard stopcontact, met overspanningsbeveiliging en netfilter, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb afgelopen zondag een snapshot weten te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=8237&format=full&ext=.jpg
(thumbnail)

[ Voor 9% gewijzigd door yogy op 10-07-2003 22:30 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
psmeets schreef op 10 juli 2003 @ 22:24:
[...]

Het is niet de monitor, alleen het beeld dat de pinnacle software weergeeft. M'n computer en monitor zitten op een geaard stopcontact, met overspanningsbeveiliging en netfilter, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb afgelopen zondag een snapshot weten te maken:

[afbeelding]
(thumbnail)
Dus je wilt zeggen dat een chieftec voeding stoort op een pc-tv kaart :?

• yogy
Meneer aard schreef op 11 juli 2003 @ 08:04:
[...]

Dus je wilt zeggen dat een chieftec voeding stoort op een pc-tv kaart :?
Nee, maar ik denk dat mijn voeding te zwaar belast is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb hier ook een TV kaart op mijn inmiddels overleden chieftec. Heeft nooit problemen gegeven.
Dus zeggen dat een chieftec stoort op een tv kaart is wel erg kort door de bocht
Pagina: 1