Toon posts:

[Voeding] Fan eruit, hoe nieuwe erin?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De fan van m'n voeding maat een enorme herrie, gelukkig heb ik een mooie papst fan hierzo. Maar hoe bouw ik die in? Die van de voeding zit op het printplaatje, solderen kan ik niet (geen beschikking tot bout).

Zou het veel helpen of komt het voornamelijk door het rooster wat ervoor zit? Ik wil namelijk geen fan verspillen (dus m'n tweede vraag, is het mogelijk om die fan uit de voeding nog te gebruiken op 1 of andere manier?)

(search gebruikt, geen duidelijk uitleg gevonden)

PS. *[schaam-mode]* wat is een kroonsteentje? (pic?) *[/schaam-mode]*

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 03:21 ]

Verwijderd

Ik denk dat je voeding fan gewoon met een 3-pin stekkertje vast zit en je die fan er gewoon uit kan schroeven!!

Een kroonsteentje durven ze ook al wel eens een suikertje te noemen..

Verwijderd

draadjes fan doorknippen, en mbv een kroonsteentje je papst fan aansluiten.

Kroonsteentje is zo'n plastic blokje waar je langs 2 kanten een draadje in kan steken en met de schroefjes die erboven zitten vast kunt draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, er staat toch hij zit in de plaat? (miss onduidelijk maar bedoel er dus mee dat er niet zon stekkertje aan zit).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In dit GESLOTEN topic staat alles wat je wilt weten. Inclusief foto's :)

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 30-06-2003 03:28 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 03:26:
draadjes fan doorknippen, en mbv een kroonsteentje je papst fan aansluiten.

Kroonsteentje is zo'n plastic blokje waar je langs 2 kanten een draadje in kan steken en met de schroefjes die erboven zitten vast kunt draaien.
...en gaat dat vaak goed?

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 30 June 2003 @ 03:28:
In dit GESLOTEN topic staat alles wat je wilt weten. Inclusief foto's :)
...heb geen soldeerbout ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 03:26:
Uhm, er staat toch hij zit in de plaat? (miss onduidelijk maar bedoel er dus mee dat er niet zon stekkertje aan zit).
Huh? Kan je dan iets beter uitleggen hoe?

Heb zelf inderdaad ook met een kroonsteentje een papst fan in m'n voeding gedaan en gaat nog steeds goed...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 03:34:
[...]
...heb geen soldeerbout ;)
Ik ben geen moralist en zal niet snel iemand terechtwijzen maar nu..... 8)7

Je topic-vraag is zo waanzinnig vaak eerder gesteld dat het antwoord makkelijk te vinden is.

Het feit dat je niet over een soldeerbout beschikt of kunt solderen is niet van belang.

Het eerdere genoemde geniale kroonsteentje kun je immers als doorverbinding gebruiken en aan de hand van mijn foto's in het gelinkte topic kun je zien hoe e.e.a. in elkaar steekt.

Het gebruik van een kroonsteentje (zie deze link) is i.i.g. net zo gevaarlijk als het openen van een topic zoals dit.

De overeenkomst tussen een kroonsteentje en dit topic en wat er kan gebeuren is namelijk sluiting. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 30-06-2003 03:47 ]

ARME AOW’er

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
Het kan ook zonder soldeerbout en/of kroonsteentje. Gewoon de gele en de zwarte doorknippen. Beetje stripen met een striptang, die papst ertussen, draadjes inelkaar draaien en dan plakbant erover heen.

Ja mijn voeding doet het nog steeds :+.

tvw

Verwijderd

ik heb ook gewoon de draadjes aan elkaar vast gedraait en plakband erover gedaan, beetje creatief zijn he.
mijn vorige voeding wat dat trouwens beter op geregeld, daar zat de koeler gewoon met een stekkertje op een printplaatje vast, kon je m zo verwisselen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Zorg wel dat je totale luchtverplaatsing niet enorm afneemt, anders kan je voeding te heet worden, en dat wil je echt niet hebben.

You can't have everything. Where would you put it?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dit is idd een search-vraag die al meerdere keren is behandeld.
Zoekt en gij zult vinden ;)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.