Ik heb nu al een tijdje een netwerkje liggen.
Server (tevens hoofd PC waarop ik het meeste doe):
- Windows XP (alle security Patches, updates en de hele rataplan geinstalleerd)
- Mxstream (Alcatel Speedtouch USB)
- Realtek RTL8139 Fast Ethernet NIC.
- Zone Alarm Pro
- Bestands- en printerdeling actief
Laptop:
- Windows XP (ook up to date)
- Gedeelde internet verbinding met Server
- Bestands en printerdeling actief
Extra PC
- Win2k (up to date)
- Shared printer
- Gedeelde internet verbinding
Nu zit ik nog met enkele vragen. Ik heb gezocht, maar ik vind het een vrij gecompliceerd verhaal en dus zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen. Het werkt nu in principe allemaal zoals het zou moeten (behalve dan dat er aangelogd moet worden dmv username en pwd indien ik shares wil benaderen, maar dat is geloof ik te verhelpen door het guest account te activeren)
Is het linke soep dat ik bestands- en printerdeling op mijn server aan heb staan. Zo ja....waarom? Is er dan nog een andere manier om mijn bestanden met de overige computers in het netwerk te delen, zonder dat ik bestands- en printerdeling aan moet hebben?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de extra PC beperkt wordt in het doen en laten op de server en op de laptop? Moet ik dan een apart account aanmaken op de server en laptop speciaal ingesteld voor de extra pc?
Server (tevens hoofd PC waarop ik het meeste doe):
- Windows XP (alle security Patches, updates en de hele rataplan geinstalleerd)
- Mxstream (Alcatel Speedtouch USB)
- Realtek RTL8139 Fast Ethernet NIC.
- Zone Alarm Pro
Laptop:
- Windows XP (ook up to date)
- Gedeelde internet verbinding met Server
- Bestands en printerdeling actief
Extra PC
- Win2k (up to date)
- Shared printer
- Gedeelde internet verbinding
Nu zit ik nog met enkele vragen. Ik heb gezocht, maar ik vind het een vrij gecompliceerd verhaal en dus zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen. Het werkt nu in principe allemaal zoals het zou moeten (behalve dan dat er aangelogd moet worden dmv username en pwd indien ik shares wil benaderen, maar dat is geloof ik te verhelpen door het guest account te activeren)
Is het linke soep dat ik bestands- en printerdeling op mijn server aan heb staan. Zo ja....waarom? Is er dan nog een andere manier om mijn bestanden met de overige computers in het netwerk te delen, zonder dat ik bestands- en printerdeling aan moet hebben?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de extra PC beperkt wordt in het doen en laten op de server en op de laptop? Moet ik dan een apart account aanmaken op de server en laptop speciaal ingesteld voor de extra pc?
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER