Goededag, ik ben bezig met het maken van een gastenboek volgens een boek. Nu heb ik twee tabellen gemaakt genaamd hoofdgegevens en sessiegegevens. Nu is het de bedoeling dat ik het veld Verwijzing (numeriek) laat verwijzen naar het veld Identificatienummer in de tabel Hoofdgegevens. Volgens mij moet ik dan een relatie maken, maar dat staat dus niet in het boek. Weten jullie hoe dat moet?
Het vervolg daarvan is dat ik een SQL query op die tabellen loslaat. De bedoeling is dat de query alle achternamen en voornamen selecteert waarvan de straatnaam "Voorbeeldst" voorkomt en waarvan het lievelingsgetal dat blijkens het veld verwijzing bij de persoon hoort vanvan het lievelingsgetal 42 is. Het opgegeven SQL statement uit het boek luidt:
Maar als ik dan dubbelklik op de query krijg ik een venster met als naam "Enter parameter value" Sessiegegevens.Verwijzing en daarna Sessiegegevens.Lievelingsgetal. Maar ook hierover staat niets in het boek.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met bovenstand probleem, maar zeker weten doe ik het dus niet.
Het boek is trouwens Snel leren werken met ASP tweede editie.
Het vervolg daarvan is dat ik een SQL query op die tabellen loslaat. De bedoeling is dat de query alle achternamen en voornamen selecteert waarvan de straatnaam "Voorbeeldst" voorkomt en waarvan het lievelingsgetal dat blijkens het veld verwijzing bij de persoon hoort vanvan het lievelingsgetal 42 is. Het opgegeven SQL statement uit het boek luidt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT Achternaam, Voornaam
FROM Hoofdgegevens
WHERE
Hoofdgegevens.Straat Like '%Voorbeeldst%'
And
(Hoofdgegevens.Identificatie=Sessiegegevens.Verwijzing
And
Sessiegegevens.Lievelingsgetal=42); |
Maar als ik dan dubbelklik op de query krijg ik een venster met als naam "Enter parameter value" Sessiegegevens.Verwijzing en daarna Sessiegegevens.Lievelingsgetal. Maar ook hierover staat niets in het boek.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met bovenstand probleem, maar zeker weten doe ik het dus niet.
Het boek is trouwens Snel leren werken met ASP tweede editie.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids