Toon posts:

router onbereikbaar...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer warplink firewall router. Deze moet je configureren door in IE het ip adres in te typen en je krijgt dan een (config)pagina waarin je alles kan veranderen. Nu heb ik (met mijn stomme kop) een statisch routingadres ingetypt en kan nooit meer dat ding bereiken. Nu zeggen ze wel dat je het ding moet resetten naar factory defaults...maar ik kan hem via IE dus niet meer bereiken. Er zit wel een programmaatje bij op de cd (routerfinder) en die vind hem wel...maar wat ik ook intyp, via pcmcia wifi-adapter, of met een straight of crossed kabel via de netwerkkaart...ik kom dus nooit meer in die configuratiepagina....en dat stomme ding heeft dus geen hardware of fact. defaultknopje...Is er iemand die een oplossing aan kan dragen hoe ik die configuratiepagina kan bereiken of met een progje of hoe dan ook zodat ik een reset kan doen...PLZ HELP..... _/-\o_

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

kan je niet mac adres opzoeken van je router ? en via je mac adres dan je ip achterhalen? volgens mij is dat wel mogelijk

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het ip en ook het macadress...alleen wanneer ik dus het ip-adres intyp is er geen pagina die opent omdat dat ip adres niet te vinden is (gerouterd dus)

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Heeft het progje routerfinder geen opties om jou te vertellen wat dan de IP van de router is. Als het prog de router wel kan vinden lijkt me dat logisch. of anders iig het MAC, zodat je aan de hand daarvan inderdaad het IP kan achterhalen.

Your time as a student is the best time of your life

Verwijderd

Je weet welk adres die router heeft? Om die router te bereiken moet je dan je PC in hetzelfde bereik hangen.

[edit] ik neem aan dat je PC op dezelfde hub (of cross-cable) zit als je router, anders moet je meer vertellen over je netwerk.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 00:23 ]

• PeetR
Lijkt me niet er logisch Baaf. Alles de Routerfinder hem wel vind moet ie in hetzelfde netwerksegment zitten. Het enige is waarschijnlijk dat z'n IP is gewijzigd zodat je dus niet meer config page kan bereiken via het standaard IP.

edit:
Baaf je moet niet de hele tijd editen want dan kan ik ook nie meer reageren |:(

[ Voor 23% gewijzigd door PeetR op 30-06-2003 00:19 ]

• 2wakky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
wat is het ip adres van de router, en wat van je host ? zit je wel op hetzelfde subnet ? kan je de router pingen ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lijkt me sterk dat IP's uit hetzelfde subnet als de router geroutert worden...

Denk dus dat je een probleempje hebt met je subnet ofzo :)

En heeft dat ding echt geen knoppie? :/ Lijkt me sterk namelijk...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PeetR schreef op 30 June 2003 @ 00:11:
offtopic:
Baaf je moet niet de hele tijd editen want dan kan ik ook nie meer reageren
offtopic:
Wees blij dat ie edit :X

edit:
Want kijk, nu heb je zoals bij mij 2 posts onder elkaar :X :X :X Kga snel :z :/

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 30-06-2003 00:15 ]

Verwijderd

PeetR schreef op 30 juni 2003 @ 00:11:
Baaf je moet niet de hele tijd editen want dan kan ik ook nie meer reageren
Sry.. ;)

Mijn oplossing was dus voor als ie op een ander segment gezet was. Als dat adres bekend is ben je er zo. Zelf ook wel 'ns geklooid met m'n ADSL-modem, op 110.0.138/8 gezet (typo |:( ), alleen te benaderen door m'n PC in dat segment te hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik cvind het fantastisch dat jullie allemaal (en lekker snel) meedenken.....maar alles werkte prima...totdat ik in het config scherm in advanced de statische routing aan heb gemaakt.
Ik heb dus nog zo'n Acer warplink die met een gateway is verbonden...(allemaal nix geheim) de ene router is de 10.0.0.139....de gateway is de 10.0.0.138....sub is 255.255.255.0. De nieuwe router (die dus moest gaan comm. met die eerste) heeft 10.0.0.137. Ik kon hem prima bereiken totdat....ik die statische routing heb gegeven. Nu kan ik hem niet meer bereiken (de rest kan ik gewoon bereiken).......

• PeetR
ik denk dat je me nou toch ff duidelijk moet uitleggen hoe je netwerkje in elkaar steekt want nu kan ik het niet meer volgen

Verwijderd

Topicstarter
keej komt ie:
adsl-gateway (10.0.0.138) gekoppeld aan acer warplink firewall router (10.0.0.139) deze heeft dus wifi EN 4 netwerkpoorten. Op een van die poorten zit een switch die de rest (nog 3 pc's) met elkaar verbind. In MIJN schuur (geen netwerkbekabeling) zit ik met mijn laptop met een wifi-pcmcia-adapter. Deze ziet pico mijn eerste router (10.0.0.139) en gaat via die het I-net op. Ik heb nog een (zelfde) acer wifi-router in de schuur (10.0.0.137) met dus ook weer 4 poorten. Daar wil ik (later) een linuxje op laten draaien. Maar dan moet die via de eerste (10.0.0.139) router (en dus ook via de gateway) communiceren. Vandaar die routing (dacht ik) maar nu kan ik de nieuwe dus niet meer aanspreken...thats it....niet duidelijk genoeg laat ff weten....thx

• PeetR
owkay ik begin het te snappen
maar inmiddels is het voor mij een tijdstip geworden om op 1 oor te gaan liggen :Z :z
Kom er morgen op terug, tenzij je dan al een oplossing heb :7

Verwijderd

Hoe is die 'fatale' routing die je aangebracht hebt?

/me weet niks van Wi-Fi maar is dol op onwillige hardware en IP-routing problemen

edit:
Zou je een plaatje kunnen tekenen, dat maakt zoveel duidelijk meestal.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 00:51 ]

Verwijderd

ik kan mijn router (del tm1184) buiten het ip adres om
ook aanspreken door my.router in de browser in te typen .
Staat er in de handleiding van jou router niet zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Speciaal voor Baaf (want ik vind het hardstikke fijn dat je meedenkt)....
voorheen kon ik die 2e router dus gewoon ook aanspreken via http....dus 10.0.0.137...maar omdat ie niet op een gateway zat (dus ook niet comm. met die andere router, 10.0.0.139) wilde ik hem dus laten comm. met de (1 e ) router, en heb dus (via de http://10.0.0.137) en dan via het confuguratiepaginaatje ingesteld bij het onderdeel advanced...static routing en heb daar aangegeven destination subnet 10.0.0.139; destination subnetmask 255.255.255.0; gateway 10.0.0.138 daarna doet het ding een restart....en vanaf toen was ik hem kwijt....

Verwijderd

Hey ouwegrijzeduif, no probs. Ben met vakantie en ben blij dat ik even kan meedenken. :)

Je tweede router stuurt nu al het verkeer voor 10.0.0.0/24 naar gateway 10.0.0.138, ook al heeft die eerste router 10.0.0.139?

Kan je router2(137) pingen vanaf je werkstation (welk ip/subnet/gateway heeft die?) Als dat niet 10.0.0.138 is, zet dat werkstation daar 'ns op, met gateway 10.0.0.137, dan nog 'ns kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Nope kan hem niet pingen.....

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
..kun je hem niet kortsluiten... ? >:)
of een mem chipje resetten.. :P
Wat een bras ding.

trouwens.. mayb.. voer een complete icmp portscan uit op je netwerk.. misschien reageert het ding er wel op.

[ Voor 208% gewijzigd door Nibble op 30-06-2003 01:24 ]

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

kun je niet opnieuw firmware met defaults - in branden via com-poort ?
Overigens, begrijp ik het nu goed: 2 draadloze routers van hetzelfde merk (zelfde gollengte/kanaal) ?

[ Voor 78% gewijzigd door Brothar op 30-06-2003 01:30 ]

eagle

Verwijderd

Is het er één als deze?

Ik ben iig bang dat die router niet meer via IP te bereiken is. Als er geen directe kabel op te zetten is (serieel, console) dan moet er wel één of andere vorm van reset zijn. Desnoods zoeken in de FAQ's van de fabrikant of mailen. Dat zo'n ding absoluut verloren is kan ik me niet echt voorstellen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Wachte effe: is er nu een pc (of ander apparaat) die dynamisch krijgt toegewezen ip ...137 ?!
Dan kan je 2de WiFi router dàt IP niet statisch gebruiken (een pc NIC geeft dan een foutmelding).
Zet dan 's alles uit, en zet eerst de static router aan, dan de 'hoofdrouter' etc.
(of je moet zeker weten dat dit het niet is)

[ Voor 15% gewijzigd door Brothar op 30-06-2003 01:38 ]

eagle

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
staat er idd in de gebruiksaanwijzing niets over een jumpertje ofzo, of het batterijtje eruit, heb je de adapter/stekker al uit het stopcontact gehad?
staat er ook niets op de site van de fabrikant?

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
voor nibble: hoe doe ik een icmp poortscan uit....(als ik iets doe reageerd de lanpoortlampje wel knipper knipper knipper...thats it)
Voor Brothar: yup zelfde merk/firmware etc...werkte eerst goed totdat...static routing...
Voor Baaf....nee die is het niet (zie aanhef...een echte Acer)...
Voor Loran: nope geen mogelijkheid tot jumpertje etc...(ik weet dat je bv een 3com moet resetten met een lanpoort en de wanpoort kort te sluiten...)en de jongens van Acer Den bosch wistten het niet.....

Verwijderd

Sorry, dan haak ik ook af.... Ik hoop dat je er uitkomt of anders een mooie bugreport hebt voor Acer. Succes

Verwijderd

|:( dubbelpost |:(

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 02:02 ]

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 01:47:
voor nibble: hoe doe ik een icmp poortscan uit....(als ik iets doe reageerd de lanpoortlampje wel knipper knipper knipper...thats it)
letterlijk volgens mij gewoon een ping sturen naar alles tussen 1.1.1.1 en 254.254.254.254 .. alleen de tools weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Zoek eens op thebox.sk netwerk.

Meer mag ik niet zeggen, ik ben al meerdere malen door de mods met OW's tegen mijn oren geslagen voor het helpen van anderen. (en dit is geen overdreven reactie!)

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Topicstarter
ik moet nu ff slapen cu tomorow...plz....en thx

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen....hardstikke bedankt voor het meedenken...jullie tips hebben uiteindelijk aangezet tot wat gerichter zoeken...en het blijkt als je bij het proggie routerfinder de toetscomb alt-c-f gebruikt krijg je de mogelijkheid om je AP te resetten naar fact.default...het is gelukt...thx 2 all
Pagina: 1