Linksys BEFSR81 en ADSL Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Topicstarter
Ik dacht dus van kpn alleen een modem te krijgen en nu heb ik dus 2 routers (befsr81=router/switch).
Ik heb nu geprobeerd de speedtouch terug te zetten naar alleen modem. Ik heb het 'ADSL van KPN Telecom_pptp.ini' geprobeerd van de KPN cd en het '510_PPPoA_pptp_dhcp_kpn_04.ini' van de speedtouchsupport.nl pagina.
Alleen met het eerstgenoemde bestand had ik op een gegeven moment een connectie, maar ik kon niet surfen. Ik heb van alles gecontroleerd en geprobeerd. Ik denk dat het nu nog een kleinigheid is, maar ik zie het even niet meer. Nu maar de user.ini terug gezet om dit bericht te posten. De situatie werkt dan wel, maar ik kan dan geen pc's overnemen op mijn werk en dat is wel nodig. Ik vermoed dat met 1 router dit wel gaat.

Wie heeft dit probleem al gehad en opgelost? En Hoe dan?

Edho

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Topicstarter
Ho Ho, niet allemaal tegelijk graag!!
Of zit ik in het verkeerde forum?

Edho

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Edho schreef op 30 June 2003 @ 18:03:
Ho Ho, niet allemaal tegelijk graag!!
Of zit ik in het verkeerde forum?
Ho Ho, pogo pogo ;) , geef ten eerste eens wat meer info over die modem, aangezien er meerdere Speedtouch types in omloop zijn. Wat heb je allemaal verander aan je speedtouch etc etc? Wat wil je nu precies. (modem -> router -> pc), aan welke eisen moet je verbinding voldoen dus wat wil je allemaal kunnen (servers draaien, vpn's opzetten enz). :)

edit:
Edit zie nu dat het type alleen in de titel staat 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door ripexx op 30-06-2003 18:11 ]

buit is binnen sukkel

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Topicstarter
Het is een speedtouch 510 met 1 ethernet poort die dus modem en router is. Ik heb een analoog modem, dus niet de i510i.
Op dit moment heb ik er niets aan veranderd want ik heb het user.ini weer teruggezet in het modem. Je kon de configuratie namelijk downloaden naar een file op je pc, dat leek me wel zo handig als je gaat 'rommelen'. Ik kon dus weer terug naar 'normaal'.

De situatie die ik wil is Modem----router/switch-----pc+pc+pc+pc
Op dit moment is er Modem/router-----router/switch-------pc+pc+pc....

Het is dus de bedoeling om het routerdeel van de speedtouch uit te schakelen. Ik heb in de diverse topics gelezen dat het gaat door een .ini file te laden naar de speedtouch. Daarna moet je de router zo configureren dat hij gaat inbellen/connectie maken met de provider i.p.v dat de speedtouch dat doet. Die gaat in de gewenste situatie alleen als doorgeefluik fungeren.

KPN geeft dus routers uit zonder dat ze dat laten weten, als ik dit geweten had, dan had ik zeker alleen een switch gekocht. Die Linksys is een populair modelletje, dus ik dacht het daarmee goed te doen. Waarschijnlijk anderen ook, vandaar dat ik hier maar eens informeer naar de oplossing. Ik ben vast niet de enige die hiermee worstelt.

Ik wilde met dat HO HO niet irritant overkomen hoor O-)
Iemand een idee?

Edho

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Topicstarter
Oja, ik wil graag een vpn opzetten met mijn werk. Als ik direct (alleen) op de speedtouch ga zitten dan werkt dat wel. Vandaar dat ik die 2e router eruit wil hebben. De Linksys is een betere routern dan de speedtouch, vandaar mijn voorkeur.

Edho

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Wat je dus wilt is de router functionaliteit uitschakelen en dan de modem puur en alleen te laten inbellen zodat je externe (internet) IP aan de PP(T)P komt te hangen. Je dient dan dus de interne dial-in client uit te schakelen en ik weet niet of dat kan. De speedtouch wordt namelijk verkocht als router met ingebouwde modem dus hoe dat nu daadwerkelijk werkt weet ik niet. Ook de handleiding op het net geeft weinig info. Bij de oudere speedtouch Home zij er hele andere instelling mogelijk. Kijk ook eens bij http://www.bruring.com/ misschien dat ze daar wat meer weten. :)

buit is binnen sukkel

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Topicstarter
Goeie tip, ik ga die site morgenavond uitpluizen.

Edho

Pagina: 1