Toon posts:

netwerk win98 en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe pc gekocht en daar draait XP op en die is de host...
nu wilde ik me oude pc als 2e pc in netwerk zetten en alle ip instellingen staan 100%goed enzow maar ze vinden mekaar maar niet....

wizards, sygate van alles al geprobeerd....hardware is het niet...wantik heb de nieuwe pc aan een andere pc gehangen (die eerst ook netwerk was) en dan werkt het perfect.....maar nu niet...

Dus ik heb:
PC1: Draait XP op (nieuwste pc)
PC2: Draait 98SE op
PC3: voormalig netwerk in combinatie met PC2, maar PC1 heeft PC2 vervangen en PC2 heeft PC3 vervangen...

toen was ik hier wat aan het rond zwerven in topics en vond ik het idee om dus de XP cd in PC2 te doen en dan te runnen-->andere taken-->home network instellen....ik doe dat...rebootje...en krijg een schermpje de computer word opgenomen in uw netwerk dit kan even duren...maar hij blijft daar hangen en normaal beweegt dat plaatje ook"(je ziet zo 2 files heen en weer gaan naar elkaar) maar dat stopt er ook mee...heb dit meermale gebeurd...

en nog werkt me netwerk niet :(
iemand een idee ?

thnx alvast!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kabels?

vaak ligt het aan de bekabeling, wat voor kabels heb je gebruikt, zelf gemaakt of kant en klaar gekocht?

[ Voor 89% gewijzigd door Erkens op 29-06-2003 23:11 ]

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

ik heb precies hetzelfde probleem gehad, bij was het wel een software probleem. misschien domme vraag maar heb je de firewall van xp uitstaan?? anders kan het misschien aan de kabels liggen zoals erkens zei. probeer zo mogelijk eens een andere kabel.

Verwijderd

Topicstarter
bekabeling is het niet....want als ik PC3 aan PC1 hang werkt het wel..dat is het rare (dat doe ik dus met dezelfde kabel)
en ja de firewall is uit

en het is gekochte kabel ;-) dus niet selfmade

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 23:16 ]

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
Is ook wel handing als je erbij vermeld wat voor hardware je gebruikt.
Qua netwerkkaarten, hubs of switches etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Capa op 29-06-2003 23:44 ]

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
even de volgende checklist nalopen:

- winxp host ip: 192.168.0.1 255.255.255.0 (of iets in deze reeks)
- w98 client ip: 192.168.0.2 255.255.255.0 (of iets in deze reeks, in ieder geval andere als hierboven)
- zelfde werkgroep
- winxp 'gast-account' inschakelen. ;) (ik denk dat dit je probleem is)
- elkaar even pingen.
- map delen

nu zou het moeten werken. Als het aan de hardware ligt zal een van de lampjes op je hub of nic niet branden of knipperen tijdens dataverkeer.

-

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Deze advertentieplaats is te huur!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 08:26
Arie Kanarie schreef op 29 June 2003 @ 23:49:
(...)
- winxp 'gast-account' inschakelen. ;) (ik denk dat dit je probleem is)
Hmm, ik denk dat dit een overbodige stap is, bij mij is het guest account uitgeschakeld, maar als ik een share aangemaakt heb, dan kan gewoon iedere computer erbij. (eenvoudig delen van bestanden staat aan) Hoe kom je erbij dat het gastaccount ingeschakeld moet worden?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ram Simple Filesharing ook maar even uit.
Ik houd 'm nog even open omdat ogenschijnlijk die wizzard blijft hangen (heb je 'm al eens opnieuw uitgevoerd ?)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik een onboard gbit netwerkkaart op me ASUS p4p800 moederboardje en in de andere pc een sitecom netwerk kaartje met een crosscable

en me netwerkadressen zijn inderdaad:
PC1: 192.168.0.1 - 255.255.255.0 subnet
pc2: 192.168.0.2 - 255.255.255.0 subnet

nu ff zoeken naar die gastaccount

en ook zitten ze beide in WORKGROUP
en in dos pingen lukt niet-->kan hostnaam niet vinden of timeouts

trouwens dat van die XP cdrom snap ik ook niet, krijg telkens een vastloper als ik dat wilt doen op me 98 pc....het plaatje (waarin files van de ene pc naarr andere gaan) beweegt 4 seconden ongeveer en dan staat die stil en kan je een lang wachten maar gebeurt er niets meer....terwijl de muis wel beweegt en ctrl-alt-del zorgt voor een reboot :(

en PC1 &PC2 hebben ook allebei een fresh install gekregen dus lijkt me stug dat het nu alweer gaar loopt :S

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 11:21 ]

Pagina: 1