Toon posts:

[Bios update] Asus a7v333 ook XP2600?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een tijdje een asus a7v333. Alleen dacht ik dus dat hij ook de processors aankon die een FSB hadden van 333 mhz.
En aangezien de Xp2600 (333 mhz) aardig goedkoop was geworden, heb ik die gekocht.

nu blijkt echter dat dit mobo dit dus niet aankan. Op de website staat wel dat hij wel een XP2600 aankan dmv een bios-update.

1. Maar als ik die bios ga updaten, loopt mijn processor (FSB) dan straks idd ook op 333 Mhz?

2. Of moet ik dan een ander mobo kopen?

3. En waarom kan dit mobo geen FSB aan van 333 mhz? het staat eigenlijk al in de naam vermeld. Of is dit weer voor het geheugen?

4. kan ik gewoon de laatste bios erop zetten? of moet ik alle tussentijdse biosupdates er eerst opzetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 23:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 22:43:
Ik had al een tijdje een asus a7v333. Alleen dacht ik dus dat hij ook de processors aankon die een FSB hadden van 333 mhz.
En aangezien de Xp2600 (333 mhz) aardig goedkoop was geworden, heb ik die gekocht.

nu blijkt echter dat dit mobo dit dus niet aankan. Op de website staat wel dat hij wel een XP2600 aankan dmv een bios-update.
Er zijn twee versies van de AXP2600+, eentje met een 133MHz FSB (DDR), de andere met een 166MHz FSB. Op deze plank is alleen de 133MHz versie volledig ondersteund.
1. Maar als ik die bios ga updaten, loopt mijn processor (FSB) dan straks idd ook op 333 Mhz?
Haal niet 'ondersteuning van' en 'draaien op' door elkaar. De BIOS update is om een XP2600+ te laten herkennen en doet an sich niets met de FSB. De hoogste FSB die ondersteund is, is 133MHz, maar hij kan veel hoger, alleen heb je geen garantie dat dat goed gaat...

Er is maar een manier om er echt achter te komen of het lukt, en dat is uitproberen. Zoek anders op A7V333 om andermans ervaring te lezen.
2. Of moet ik dan een ander mobo kopen?
Dat hangt er allereerst vanaf of het werkt of niet. Als je een 166MHz AXP2600+ koopt en je mobo wil alleen op 133MHz draaien, dan gaat het op 4/5 van de snelheid uitkomen (+- 1700MHz ipv 2100). Als dat gebeurt zou een ander mobo te overwegen zijn.
3. En waarom kan dit mobo geen FSB aan van 333 mhz? het staat eigenlijk al in de naam vermeld. Of is dit weer voor het geheugen?
Zie de website van Asus:
http://www.asuscom.de/prog/spec.asp?m=A7V333&langs=07

De 333 slaat formeel op het geheugen. Maar ene mobobakker is vrij in naamgeving, als hij het 'super600' wilde noemen kun je daar nog geen rechten aan ontlenen :z
4. kan ik gewoon de laatste bios erop zetten? of moet ik alle tussentijdse biosupdates er eerst opzetten?
Je kunt gewoon de laatste BIOS erop zetten, het is cumulatief.

Maar goed, al de bovenstaande antwoorden had je met redelijke inspanning van jouw kant ook kunnen vinden dmv. de Asus website, de GoT search en de PMG FAQ. Volgende keer daar eerst kijken :o

/faq/zoekertje - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.