Toon posts:

Videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hee hallo allemaal,ben nieuw hier en met videobewerking.
Heb een paar keer met Studio Pinnacle 8.7.23 gewerkt maar of ikdoe iets niet goed of het programma werkt niet naar behoren.
Krijg veel trage bewerkingen van programma.
Ik wil eigenlijk met mijn Sony dcr trv 33 E camera opgenoemen beelden op mijn pc verder bewerken en dan opslaan op schijf maar dan niet dat na 3 minuten film gelijk een schijf van 700 mb vol is,is dit een beetje te doen?????
8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1 woord: compressie
een ander woord: zoeck

[edit]
Welkom op got trouwens (zie nu pas dat je pas 1 post hebt :)).

[ Voor 47% gewijzigd door TERW_DAN op 29-06-2003 22:39 ]

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

als je wilt videobewerken kan ik alleen maar aanraden VEEl schijfruimte te hebben, een schijfje van 120gig kost bijna nix meer en is alleen maar prettiger werken.
ook is een snel systeem met veel geheugen (werk zelf nu met onderstaand systeem erg prettig) zeker aan te raden!

Verwijderd

Topicstarter
Firestorm hoe kan ik die specs van mijn pc erbij zetten zoals jij dat heb gedaan ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 22:45:
Firestorm hoe kan ik die specs van mijn pc erbij zetten zoals jij dat heb gedaan ?
Dat kun je doen door je profiel aan te passen.
Maar in dit soort gevallen kun je ze het best gewoon in je openingspost zetten.
Reden hiervoor is dat sommige mensen de signs uit hebben staan. Hierdoor kunnen zij nog niet zien wat voor pc je hebt (verder is het ook vervelend als het topic later nog eens teruggelzen wordt als jij je sign weer hebt aangepast bijvoorbeeld).

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:21

newpegasus

Hertog

als je adobe premiere gebruikt, (vind ik persoonlijk erg fijn) dan kun je doormiddel van verschillende compressie's de grootte van de film bepalen. hiermee moet je een beetje experimenteren, totdat jij vind dat je een redelijke kwaliteit/filmgrootte verhouding hebt gevonden.

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26
Het probleem van videobewerken is dat het heel veel ruimte kost. Een film overhalen van je camera naar PC kost je ~3,6mb per seconde wat neerkomt op ca. 13,5 GB per uur.

Die film ga je vervolgens bewerken en NA het bewerken kan je hem comprimeren naar b.v. DivX of MPEG.

Bepaalde programma's zoals Adobe Premiere laten je ook MPEG of zelfs DivX bestanden bewerken maar soepel gaat dat niet.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:38
Ik heb diezelfde traagheid, dat komt bij mij door de specs van die PC (PIII-550MHz; 320MB; 40 GB HDD; Windows 98 SE). Ik heb een apart videobewerkingsprofiel aangemaakt en het helpt bij mij wel goed als ik msconfig ('start' --> 'uitvoeren' --> type 'msconfig' <enter>) start en daar veel services weglaat. Ook kun je met <ctrl> + <alt> + <del> wel een aantal dingen afsluiten.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Moet nog eens kijken hoe ik dat doe met die openingspost maar ga nu naar bedje toe.Voor zover iedereen bedankt voor de reacties ,zal eens kijken of ik adobe premier te pakken kan krijgen.En morgenavond kom ik weer kijken voor eventuele verdere reacties.Zal een klein beetje verklappen wat ik voor een pc heb.

Pentium IIII
2.4 Gig.
512 Mb intern geheugen
Microsoft XP pro
2 keer 60 Gig HDDG Force 4 Ti 4200

Dit was het wel een klein beetje. Ik groet jullie allen.
Martin (Toolman 007)

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:03
met die specs moet het prima te doen zijn om een beetje te videobewerken.
Kan je aanraden om 1 van je HD's helemaal leeg te maken en die te gebruiken voor video.
Als je dan uiteindelijk je hele film af heb kun je gaan bekijken hoe groot ie moet worden en welke compressie je dan wil toepassen.
Dus.. op 1 HD je OS en alle programma;s.
op de andere HD je video.

succes ermee

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26
Wat je eventueel zou kunnen doen is om je materiaal niet als 1 groot bestand te capturen, maar onder te verdelen in bestanden van ~4GB ofzo. Voor 1 uur film heb je dan ongeveer 3 bestanden van 4GB. Bij het bewerken hoeft Premiere e.d. niet een bestand van >13GB te doorzoeken naar een bepaald frame.

En je schijf defragmenteren natuurlijk.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Voor videobewerking kan ik je sowieso aanraden om minimaal 1GB RAM te nemen, dat werkt gewoon lekker. Bij het wegzetten naar je harddisk moet je in Pinnacle gewoon rekening houden met hoe je het weg wilt zetten. Is het je bedoeling om op CD/DVD te gaan branden? Doe dat dan gewoon vanuit Pinnacle zelf, die heeft DVD-authoring software er in zitten, dus je kan DVD's inclusief menu's etc. maken.
Je kan als je geen DVD hebt, ook als (S)VCD wegzetten. VCD is af te raden, ik zou zelf eerder voor een SVCD kiezen, dan kun je ongeveer 32 minuten op een schijfje knallen, met een redelijke kwaliteit. Voordeel van (S)VCD's is dat je die ook op een beetje normale stand-alone DVD-speler kan afspelen. Maar videobewerking kost gewoon HEEL VEEL ruimte op je harddisk.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
BredeP schreef op 30 June 2003 @ 12:28:
Voor videobewerking kan ik je sowieso aanraden om minimaal 1GB RAM te nemen, dat werkt gewoon lekker. Bij het wegzetten naar je harddisk moet je in Pinnacle gewoon rekening houden met hoe je het weg wilt zetten. Is het je bedoeling om op CD/DVD te gaan branden? Doe dat dan gewoon vanuit Pinnacle zelf, die heeft DVD-authoring software er in zitten, dus je kan DVD's inclusief menu's etc. maken.
Je kan als je geen DVD hebt, ook als (S)VCD wegzetten. VCD is af te raden, ik zou zelf eerder voor een SVCD kiezen, dan kun je ongeveer 32 minuten op een schijfje knallen, met een redelijke kwaliteit. Voordeel van (S)VCD's is dat je die ook op een beetje normale stand-alone DVD-speler kan afspelen. Maar videobewerking kost gewoon HEEL VEEL ruimte op je harddisk.
Een GB aan ram is totaal onnodig. Mijn eerste non-lineare set bestond uit een Cyrix 150+ (120mhz) 24mb geheugen, 1,3 GB Quantum Bigfoot schijfje. Adobe Premiere 4.0 en een Trust Movie Editor ISA kaart, dat ging zelfs al ! Ik heb heel erg veel verschillende sysconfig's gehad en minimaal aan te raden hoeveelheid geheugen onder 2000 of XP is tegenwoordig 256mb. 512 werkt iets fijner veel meer merk je weinig verschil vind ik persoonlijk. Heb ook altijd 1,3gb aan intern geheugen gehad in mijn moderne machines, maar 512 blijkt zat.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Ik ben ook begonnen met Videobewerking. Eigenlijk heel simpel. Ik heb heel veel videobanden. Deze neem ik op op m'n harde schijf en wil ik dan branden. Maar soms ff knippen en plakken!

Schijfruimte is bij mij niet het probleem. Maar tijd. Ik heb een pakket erbij gekregen: DVD Movie Factory van Ulead. En als ik dan m'n bestand wil branden is ie superlang bezig met converteren.

Set-up
AMD 2000+
Geheugen:512Mhz DR333
HD: 2x Maxtor 7200rpm 160gb
DVDwriter: NEC 3500A

is dat normaal, dat hij ongeveer 3 uur bezig is met convertren van +/- 1 uur video?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:41:
Ik ben ook begonnen met Videobewerking. Eigenlijk heel simpel. Ik heb heel veel videobanden. Deze neem ik op op m'n harde schijf en wil ik dan branden. Maar soms ff knippen en plakken!

Schijfruimte is bij mij niet het probleem. Maar tijd. Ik heb een pakket erbij gekregen: DVD Movie Factory van Ulead. En als ik dan m'n bestand wil branden is ie superlang bezig met converteren.

Set-up
AMD 2000+
Geheugen:512Mhz DR333
HD: 2x Maxtor 7200rpm 160gb
DVDwriter: NEC 3500A

is dat normaal, dat hij ongeveer 3 uur bezig is met convertren van +/- 1 uur video?
Had je niet beter een ander topic kunnen openen?

Het is redelijk normaal dat het lang duurt.

Ik heb vorige week ook 3 tapes van 180 minuten moeten capturen. Dit gebied kost gewoon ontzettend veel oefening en je moet er niet raar van op kijken als je dingen tien keer opnieuw moet doen voordat je het snapt, voordat het werkt etc.

Ik kan je aanraden een snellere processor te kopen want wat je nu wil doen is puur processor werk, maar verwacht geen wonderen.

Met m'n 3200+ ben ik zo'n 5 uur bezig met 1 videoband van 180 min. Voornamelijk het deïnterlacen, 2pass coderen en allerlei andere filters maken dat het soms maar met 10 fps aan het coderen is.

Ik raad je aan dit proces snachts aan te zetten en bijvoorbeeld een auto shutdown programma te gebruiken. Kan je instellen dat de pc uit moet gaan na een bepaalde tijd.

[ Voor 38% gewijzigd door Pixal op 08-12-2004 18:53 ]

Verwijderd

Ik probeer het centraal te houden (videobewerking) vandaar

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:53:
Ik probeer het centraal te houden (videobewerking) vandaar
Veel mensen gaan nu eerst bovenstaand probleem lezen, daarbij had je bijvoorbeeld bij een nieuw topic zelf je topictitel kunnen bedenken.

Dit was geen "centraal" videobewerking topic dus daarom verwachtte ik niet echt een nieuwe vraag. Ik was zelf al bezig met antwoorden op een vraag van juni 2003.

Vertel eens welke codec je gebruikt voor converteren. En weet je een paar settings op te noemen die je ervoor gebruikt. Hoe groot moeten de bestanden van 1 uur worden. etc

Persoonlijk ken ik DVD movie factory niet maar het klinkt niet echt alsof je het juiste programma erbij hebt gekregen. Bij elke DVD brander krijg je dit soort programma's maar ze worden op elk videoforum sterk afgeraden. Die programma's doen het wel zo'n beetje maar bieden je te weinig mogelijkheden en ik denk dat het ook op een 2000+ een stukje sneller mag gaan. Ik neem aan dat je deze oude tapes zo goed mogelijk wil gaan bewaren.

Wil je het op DVD zetten om af te spelen in een standalone DVD speler of is het gewoon voor gebruik op de computer?

[ Voor 48% gewijzigd door Pixal op 08-12-2004 19:01 ]

Verwijderd

Over trage bewerkingen gesproken, werken jullie met hardware video-render-preview kaarten of softwarematig?

Hoe zit 't met de previews, zetten jullie wat op de gok achter elkaar en dan renderen om te kijken of 't klopt, of gewoon alles realtime previewen met ongecomprimeerde dv?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:51:
Over trage bewerkingen gesproken, werken jullie met hardware video-render-preview kaarten of softwarematig?

Hoe zit 't met de previews, zetten jullie wat op de gok achter elkaar en dan renderen om te kijken of 't klopt, of gewoon alles realtime previewen met ongecomprimeerde dv?
previewen gebeurt realtime met de matrox rtx10 maar als je klaar bent en je wil er naast een dvd ook een xvidje van hebben zit je best lang te wachten. Dat is waarschijnlijk voornamelijk het deel waar hij het meeste last van heeft.

Mpeg2 gaat over algemeen erg snel vergeleken met andere codecs.

[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 09-12-2004 16:38 ]

Pagina: 1