Toon posts:

canon en inktjet papier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon i850, echt een perfect printertje, niets op aan te merken, nou ja 1 ding dan, ik heb eigenlijk alleen maar rot ervaringen met printer papier van een ander merk dan Canon... doe ik iets fout :?

Print ik foto's uit op glossy paper van canon zelf, dan zijn ze echt haarscherp, niet van foto te onderscheiden, neem ik ander papier dan zie je gewoon de printstrepen, neem aan dat iedereen wel weet wat ik bedoel??

Voorbeeld, ik heb vandaag Ilford Classic Pearl Paper gekocht (nauwelijks goedkoper dan canon papier)
En op de verpakking staat dat het goed werkt met Canon/HP en Epson, maar zodra ik ermee afdruk dan is het in het midden wel redelijk, maar meer naar de randen, zie je steeds meer die strepen zodat je ziet hoe de printkop langs het papier is gegaan.

Ik weet dat de i850 aardig wat keren verkocht is in Nederland, graag zou ik dus wat ervaringen horen hier, over printen op ander merk papier met name glossy, want misschien doe ik iets fout, ik weet het niet, maar om nou maar even 10 van die vellen af te drukken om het uit te testen wordt een beetje erg kostbare zaak.

Dus ik hoop dat er iemand misschien wat tips weet, met andere merk papier???

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Bij dikker papier kun je beter de hendel bij de printkop op envelope (dik papier)
zetten.
Ik ben in bezit van de zelfde printer en heb er totaal geen last van.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 19:44

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Same here eigenlijk wel :)
Heb ook een i850, en kocht een hele stapel HP-papier: dat ziet er dus _echt_ niet uit.
Ik dacht eigenlijk altijd dat het gelul was dat ieder merk zn eigen papier heeft, maar dat valt dus toch tegen.

Welk papier ik ook gebruik (en ik heb al meer dan 10 soorten geprobeerd) het wordt nooit zo mooi als op Canon Photo Paper (pro).
Helaas :)

owja, nog een leuke: als je T-shirt transfers gaat gebruiken, dan print je Canon de opdruk _automagisch_ in spiegelbeeld :)
Is heel mooi, tenzij je net in Photoshop _ook al_ de tekst in spiegelbeeld gemaakt hebt |:( dan kun je het dus weer keurig lezen als het geprint is |:( :P

[ Voor 28% gewijzigd door Oscar the Grouch op 29-06-2003 23:07 ]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Ik heb laatst dat papier bij de aldi gekocht, 5.49 euro voor 50 vel en daar heb ik echt helemaal geen probs mee, haarscherpe foto's zo ook met epson papier. Het enige nadeel van dat aldi papier is dat het een lange droogtijd heeft. Maar koop NOOIT HP papier voor een canon of epson printer!!! HP papier heeft nl een heel erg dichte structuur, daardoor blijft de inkt op het papier drijven.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52

Sick Nick

Drop the top!

waar de hp printers dus op zijn ingesteld ;) met m'n 960c print ik perfecte foto's op hp glossy paper namelijk, hoewel het op andere merken papier net zo goed gaat.

• Montana

Montana

Gebruik Dataline Premium photo papier 177 grams, en Dataline Satin Photo paper
maar ook gewoon standaard 80 grams, Canon Hoog resolutie Papier. Maar ook 250 grams glad inkjet (gewoon) papier. Ieder papiersoort vergt wel een eigen instelling.
Persoonlijk vindt Canon en Dataline het beste. Geloof me ik heb al aardig wat geprobeerd. Kodak papier kan ik al helemaal niet mee verder, merkloos of eigen papier van de Hema / V&D enz dat lijkt wel goed tot dat je het vergelijkt met een van de betere dan zie het verschil.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Topicstarter
Montana schreef op 30 June 2003 @ 00:19:
Gebruik Dataline Premium photo papier 177 grams, en Dataline Satin Photo paper
maar ook gewoon standaard 80 grams, Canon Hoog resolutie Papier. Maar ook 250 grams glad inkjet (gewoon) papier. Ieder papiersoort vergt wel een eigen instelling.
Persoonlijk vindt Canon en Dataline het beste. Geloof me ik heb al aardig wat geprobeerd. Kodak papier kan ik al helemaal niet mee verder, merkloos of eigen papier van de Hema / V&D enz dat lijkt wel goed tot dat je het vergelijkt met een van de betere dan zie het verschil.
en waar kun je dat dataline premium kopen? heb al zitten zoeken, maar kan geen shop vinden ofzo.

thanks trouwens wat die t-shirt sheats betreft tis goed dat ik dat alvast weet, hoe printie dat trouwens uit eigenlijk? redelijk???

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 03:19:
[...]

en waar kun je dat dataline premium kopen? heb al zitten zoeken, maar kan geen shop vinden ofzo.

thanks trouwens wat die t-shirt sheats betreft tis goed dat ik dat alvast weet, hoe printie dat trouwens uit eigenlijk? redelijk???
Sorry, mijn fout dit papier wordt verkocht onder de naam Dataline, maar gemaakt door Esselte
Bezoek hun site daar staat wel een info vermelding voor aanvraag van verkoopadressen.

Info over het papier hier
http://www.esseltedataline.com/uk/Inkjet_paper.asp

• knights16
  • Laatst online: 16-02 12:21
zijn er hier nog mensen met ervaringen wbt kodak ultimate / premium glossy papier ?
Ik zit hier met 30 vellen Kodak Ultimate Premium papier en ik krijg ook dezelfde soort banding.. : (

PVoutput

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
Nog niet zo lang geleden een soortgelijk topic over geweest
Betaalbaar kwaliteitspapier voor canon i8XX printers

Mijn ervaring met Kodak Glossy Photopaper van de Kruidvat is erg goed, ik stel m dan in op Canon photo paper pro, haartjescherp.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik heb zelf de ervaring dat Canon printers zelden sterke resultaten halen op ander papier. Met HP's heb ik dat ook al gezien, maar toch beduidend minder: de kwaliteit is om een of andere reden constanter :?
De canon inkt schijnt bijzonder snel te drogen en daardoor afhankelijker te zijn van het juiste papier...

• knights16
Turismo:

Bedoel je dan dat Kodak Picture Paper van 190 gr/m2 (dubbelzijdig bedrukbaar,180 microns) GLOSSY gevuld met 25 velletjes per doosje ?

Ik geloof namelijk dat de namen wat gewijzigd zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door knights16 op 28-02-2005 18:49 ]

PVoutput

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
knights16 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:48:
Turismo:

Bedoel je dan dat Kodak Picture Paper van 190 gr/m2 (dubbelzijdig bedrukbaar,180 microns) GLOSSY gevuld met 25 velletjes per doosje ?

Ik geloof namelijk dat de namen wat gewijzigd zijn..
die bedoel ik ja heb hier een behoorlijk voorraadje ervan liggen :P

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• knights16
daar heb ik met mijn pixma 4000 ook prima ervaringen mee, niet super maar heel erg goed .. helemaal voor dat geld.

Heeft jij - iemand al met een canon printer geprint op FUJI Photopaper, mijn epson deed het heel goed hierop.

Tip: www.marktplaats.nl voor foto papier .. hier staan echt koopjes .. zoals 100 stuks A4 245grams fuji papier voor een paar tientjes ..
Nu weet ik dat die 245 grams voor HP is gemaakt .. ik zoek zelf die 235 grams op 190..

PVoutput

Pagina: 1