Macro Excel

Pagina: 1
Acties:

• gijoe666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:38
Een hele goede avond!
Ik heb mij helemaal suf gezocht naar een oplossing voor het volgende probleem (uitdaging). :)
Ik wil een macro maken in excel die het volgende kan:
Je hebt 2 kolommen zoals hieronder >
A B
1 a
2 b
3 c
7 d
5 e
6 f
7 d
7 d
7 d
8 g
7 d
enz enz
Wat ik wil is dat een macro kijkt in Kolom A of er het getal 7 in voorkomt en zo ja de coresponderende cellen in rij B selecteert, je krijgt dus nu 5x een selectie van "d".
(Op die selectie in kolom B laat ik dan weer een macro los die met die waarden gaat stoeien. )
Via een Macro opnemen krijg ik dit niet gedaan, hij neemt dan de cel locaties op in het vbscript > shuffle de getallen en er klopt niks meer van.

Iemand een idee?
:X

• gijoe666
niemand?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eeeuh, even wat meer geduld ajb. Je stond zelfs nog bijna bovenaan de topiclijst op deze zondagavond... Kicken binnen 24 uur is niet echt aardig, zie ook Not done zaken op GoT :)

Maar goed, ik was toch al bezig om een reply te typen: je bent er toch al met de standaardfunctie vert.zoeken() ? Selecteren lijkt me in ieder geval niet nodig als je het enkel doet om in een macro te werken, dan kan je net zo goed rechtstreeks werken ipv. via de omweg van de selectie.

In ieder geval ben je er ook door simpelweg elke cel door te lopen met een for loopje en kijken of er 7 staat.

Als ik het goed begrijp tenminste, het is misschien niet 100% duidelijk wat je bedoelde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gijoe666
Ja, sorry, een beetje ongeduldig...

Het gaat er om dat ik een reeks heb van 1600 producten, die in verschillende categorien moet komen.
B.v VGA komt meerdere keren voor in de totale lijst > vga kabel, vga kaart, enz.
Wat ik nu dus doe is: ik selecteer b.v. alle videokaarten en laat daar een macro op los die alle *VGA* waarden vervangt door b.v. "categorie 1".
Daarna selecteer ik alles kabels en laat daar een macro op los die alle *VGA* waarden vervangt door b.v. "categorie 2". enz enz.
Het zou toch mogelijk moeten zijn dat een macro kijkt in kolom A en alle "7 waarden" vind en de naastliggende cel in kolom B selecteert.
Vervolgens kan op die selectie weer een macro loslaten die alle "d waarden" vervangt door b.v. jaapaap.