Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Wat dacht je van een inverter?
das een enkele IC met een eigenvoeding, dus erg makkelijk realiseerbaar...
ik zal eens kijken of ik chip nr voor je kan vinden...
aub
CD4069UBC Inverter Circuits
das een enkele IC met een eigenvoeding, dus erg makkelijk realiseerbaar...
ik zal eens kijken of ik chip nr voor je kan vinden...
aub
CD4069UBC Inverter Circuits
[ Voor 26% gewijzigd door Jack op 29-06-2003 21:46 ]
Dit kan heel makkelijk met een PNP transistor, bijvoorbeeld een 2N3906 (of is de 04 de PNP
) stuur deze in verzadiging zodat hij puur schakelt en je bent er.
Verwijderd
Wat is daar eigenlijk de bedoeling van? Een soort spoorweg-overgang op je CD-ROM speler??
Verwijderd
mua ik denk omdat de led van een cdrom speler meer uit is als aan. Hij wil hem meer aan hebben
Verwijderd
Lijkt makkelijk, met een PNP-tor, maar daar red je het niet mee, zou je de basis daarvan aan het bestaande LEDje knopen, dan geleidt ie in beide gevallen want de basisspanning is dan altijd lager dan de emitterspanning en het tweede LEDje brandt dan ook altijd. Is niet de bedoeling.
Schakeling iets uitbreiden en dan werkt het wel.
R is het bestaande weerstandje in de drive en dat knoop je aan de NPN-tor.
Zo bv:
Schakeling iets uitbreiden en dan werkt het wel.
R is het bestaande weerstandje in de drive en dat knoop je aan de NPN-tor.
Zo bv:
Ik had zelf ook al iets gemaakt in Croc Clips:

Maar de voltages/amperes zijn niet gelijk over de LEDs, dus gaan niet op dezelfde sterkte branden... (NB: Die pulsgenerator = de originele knipperende LED)

Maar de voltages/amperes zijn niet gelijk over de LEDs, dus gaan niet op dezelfde sterkte branden... (NB: Die pulsgenerator = de originele knipperende LED)
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Pak gewoon een 7404 invertor waar je 2 poortjes van gebruikt en dus 2 ledjes aanstuurt. Wel een weerstandje erbij anders fikken ze door.
Pagina: 1