Toon posts:

[Monitor] Beeld in zandloperfiguur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een klein probleempje met mijn beeldscherm. Mijn beeldscherm heeft opeens (van het ene op het andere moment) een soort zandloperachtige vorm (boven en beneden breed, smal in het midden). Normaal zou je verwachten dat je dat kunt oplossen via de knopjes op het beeldscherm zelf, met de functie "pincushion" (zo heet-ie hier iig), maar dat werkt helemaal niet meer. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt ;), sjoulibsky.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt erop alsof een van de richtmagneten van het beeldkanon niet goed meer werkt, maar dat het dan in het midden smaller is vind ik vreemd. Verder kan ik er niet veel van zeggen, misschien even contact opmenem met leverancier/fabrikant? Die weet iig meer over de monitor dan de mensen hier :)

Topictitel ook wat aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door Pollewob op 29-06-2003 21:31 ]

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02-2025
Zet alles even helemaal uit en aan.
Dat hersteld altijd een heleboel fouten.

Verwijderd

ik heb dit ook sinds kort, maar wel alleen als ik games spel
Heb je een nvidia of een ATI?

• Pollewob
  • Niet online
Videokaart heeft hier weinig mee te maken lijkt mij. Monitorprobleem :)

Welk merk/type monitor heb je eigenlijk? En hoe oud is die?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 21:32:
ik heb dit ook sinds kort, maar wel alleen als ik games spel
Heb je een nvidia of een ATI?
NVIDIA GeForce2 MX/MX 400

Dat staat er bij apparaatbeheer.

Hij is al een jaar of 3/4 oud. Ik hoop niet dat-ie kaduuk is...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 22:39 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
heb je nog een andere monitor staan? zou dat maar even proberen..

Verwijderd

Topicstarter
geez schreef op 29 June 2003 @ 22:41:
heb je nog een andere monitor staan? zou dat maar even proberen..
:(.

Nee dus.. *snik*

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Dan draai je hoogstwaarschijnlijk Windows XP. Dit is een bekend probleem. XP past zich niet aan met lage resoluties. Frequentie van je monitor is nu ook altijd 60Hz, met welke resolutie dan ook.
Download dit programma: http://marforz.mine.nu/Files/reforce.zip

Gewoon op Auto Populate klikken en op Apply klikken. Verander nu de resolutie van je scherm, en voila :)

[ Voor 2% gewijzigd door Marf0rz op 29-06-2003 22:51 . Reden: foutje ]

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

Topicstarter
Rectificatie: Mijn beeldscherm is niet vervormd (dan weet ik wel waar het aan ligt), maar het beeld... Voor de muggenzifters :p.

Marf0rz: Bedankt voor de tip, ik ga het meteen proberen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is het alleen in windows of ook in (bijv.) het bios-scherm? Als het alleen in windows is, is het waarschijnlijk gewoon iets softwarematigs, moet je maar wat experimenteren met resoluties en refreshrates of evt. drivers opnieuw installeren (en progjes als powerstrip uitzetten).
Als het beeld altijd zo verkeerd is dan is de monitor gewoon kapot (ff zeker weten door hem op andere pc/videokaart aan te sluiten). Je kunt misschien wat tikjes tegen de monitor geven, maar beter is om gewoon garantie te regelen (als je dat nog hebt).

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 29-06-2003 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
't Is niet alleen in windows... Ook tijdens het opstarten. Heb dat progje van Marf0rz al geprobeerd, en ook geprobeert nieuwe drivers (12MB) te downloaden, maar nog steeds nix... Misschien is die monitor idd wel kduuk... :(

• Marf0rz
Nee, je scherm is niet kaduuk, ik heb het zelf ook gehad namelijk. Blijf even dingen proberen, zoals Mobo Chipset Drivers, nieuwe Vid. kaart drivers, nieuwe reforce driver, etc.. Je scherm is (als het goed is :P) echt niet stuk hoor :)

Verwijderd

Als het ook is tijdens de bios dan ligt het niet aan de software. (hoogstwaarschijnlijk)

Heb je een menu beeldje als je op de knoppen drukt? Is die ook vervormt?

Als de instellingen niet meer werken dan lijkt me idd dat er iets kapot is in je monitor.

Je kan een andere monitor of andere videokaart proberen (waarschijnlijk niet je videokaart).

Loop alle stekkers eens na, laat de boel een dagje uit staan... probeer eens wat.

Ik denk dat je monitor echt dood is.

Verwijderd

Topicstarter
Gezien 't feit dat ik de 'width' en 'pincushion' niet meer kan veranderen (ik kan ze wel veranderen, maar ik zie geen verandering) en gezien alles wat ik van de werking van monitoren weet lijkt me dat verhaal van die kapotte richtmagneet wel een waarschijnlijke... :(

• Marf0rz
Jammer, dan is het wel een extreem geval. Ik weet in ieder geval nu, wanneer schermen dat vertonen, ze zich niet thuis voelen ;-). Ik had het ook maar dat was alleen vanwege WinXP. Moest alleen maar ff refreshrates goed gooien en klaar.

Nou goed, dan maar naar de leverancier ermee. Suc6.

Pagina: 1