er is weer modwerk!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Woei, het gaat precies zoals verwacht. :P

Het is zoals vanouds weer een prachtige puinhoop en vooral de discussie "Chantage/ultimatum" is werkelijk prachtig, er zijn veel users die exact hetzelfde vertellen met als enige verschil dat ze andere voobeelden gebruiken.

Het doorbaggeren van de draad is inmiddels weer een arbeidsintensief karweitje geworden.

Van de reacties die ik heb gezien is er tenminste één die opvalt qua moderaties.
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=800117

-1 en waarom? Jawel, iemand heeft er een -1 first post aan gepakt. Volledig overbodig en ik krijg zelfs de neiging om een verband te leggen met deze.

Dit kan natuurlijk aan mij liggen maar er zijn wel vaker gevalletjes van opzettelijk mismodereren.

Edit:
Ah, gelukkig, het worden er al meer. :)
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=800127
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=800129
Ook deze hebben een first post als moderatie onvangen.

[ Voor 16% gewijzigd door bazs2000 op 29-06-2003 23:32 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Wellicht was het toch niet zo'n goed idee om een reactie met First Post naar -1 te kunnen zetten. Sinds deze verandering is doorgevoerd heb ik geconstateerd dat het onterechte gebruik van First Post sterk is toegenomen. Misschien moet de metamodbot deze ook maar eens gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het idee om met deze tag een reactie op -1 first post te zetten is natuurlijk wel goed. Want je kunt moeilijk eerst een reactie een -1 troll geven om deze vervolgens te modden met een 0 first post. Misschien heb ik jouw reactie iets te letterlijk genomen maar dit is de eerste gedachte die bij mij opborreld wanneer ik ziets lees. :)

De metamod zou dit zelfs keihard kunnen aanpakken. Je kunt dmv een script (oid) de metamodbot uitleggen dat de tag "first post" alleen maar bij de bovenste 5 reacties gebruikt kan worden. Alles wat daar buiten valt zou dan een penalty moeten krijgen.

Oké oké, misschien wat simpel gesteld maar volgens mij kan zoiets wel? :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De -1 score is natuurlijk alleen bedoeld voor irritante first posts, zoals "Ik ben lekker de eerste!". Dat komt gelukkig niet zo vaak voor. Vroeger kregen deze vaak een troll beoordeling. Natuurlijk is -1 First post correcter, maar ik zie maar al te vaak dat niet-first posts hiermee naar -1 worden gezet. Soms krijgt een post die een reactie is op een andere een fipo beoordeling, of eentje die een uur na het nieuwsbericht is gepost. Ik denk dat mensen hiermee aan de metamodbot willen ontkomen. Het zou beter zijn als die hier ook tegen ging optreden. Werk aan de winkel voor Femme.