Toon posts:

HP printer met grote inktcartridges

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens gehoord dat HP printers op de markt brengt waar alleen maar cartidges in kunnen met een kleinere inktinhoud.

Vraag: Is dit zo en zo ja, welke printers worden geleverd met een kleinere cardridge?

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 07:58
Bij de budget-modellen 610 (oude) en 640 (nieuwe), zit standaard een kleinere cardridge (11 ml i.p.v. 28 ml). In de printer zelf kunnen zowel kleine als grote cardridges. De filosofie van HP is dat mensen die een budget-printer kopen, waarschijnlijk lichte gebruikers zijn en daardoor maar weinig uitprinten (en dus ook geen grote inktscardridges nodig hebben).

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
Gelijk even dit misverstand uit de wereld helpen. maakt op zich niet uit maar ik ga er even van uit dat je een 900 serie printer hebt van HP. In alle printers van deze serie (photoret III) dus ook de G55-G95 en K80 , de officejets) maken gebruik van dezelfde cartridges, en deze (kleuren) cartridges zijn er in 2 maten de 78D welke 19 ml inkt bevat en de 78A deze bevat 38 ml. deze passen
alle bij in de hele 900 serie, alleen ze worden geleverd met de 78 D cartridge.
Voor zwart geld het indentieke verhaal
45G 21 ML en de 45A 42 ml zwart.
wat je dus ook kan concluderen uit dit verhaal is dat de hele 900 serie exact dezelfde kwaliteit print, het onderscheid van de printers is dus op andere dingen gebaseerd, snelheid, extra functies, zoals automatisch dubbelzijdig afdrukken, extra papierla voor foto formaat papier (10x15 cm), infrarood printen, automatische papiersoort detectie, etc etc, dus een 930 print net zo mooi als een 990 alleen de 990 is veel sneller en bied meer functies.

Hoop dat het wat duidelijker is
groet RdamRobin

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 november 2000 11:52 schreef RdamRobin het volgende:
Gelijk even dit misverstand uit de wereld helpen. maakt op zich niet uit maar ik ga er even van uit dat je een 900 serie printer hebt van HP. In alle printers van deze serie (photoret III) dus ook de G55-G95 en K80 , de officejets) maken gebruik van dezelfde cartridges, en deze (kleuren) cartridges zijn er in 2 maten de 78D welke 19 ml inkt bevat en de 78A deze bevat 38 ml. deze passen
alle bij in de hele 900 serie, alleen ze worden geleverd met de 78 D cartridge.
Voor zwart geld het indentieke verhaal
45G 21 ML en de 45A 42 ml zwart.
wat je dus ook kan concluderen uit dit verhaal is dat de hele 900 serie exact dezelfde kwaliteit print, het onderscheid van de printers is dus op andere dingen gebaseerd, snelheid, extra functies, zoals automatisch dubbelzijdig afdrukken, extra papierla voor foto formaat papier (10x15 cm), infrarood printen, automatische papiersoort detectie, etc etc, dus een 930 print net zo mooi als een 990 alleen de 990 is veel sneller en bied meer functies.

Hoop dat het wat duidelijker is
groet RdamRobin
Duidelijk verhaal, waarvoor mijn dank. Blijft toch de vraag of dit verhaal ook geldt voor de goedkopere series van HP

Verwijderd

ik had 690 c (nog stees, moet ik nog repareren) daar zaten grote in .. niewe 840 gekocht : keinere cartridges.. (en uniek model:() maar in de 930 wel weer grotere.. maar die mega-inhoud van die 690 zie je voor die prijs nergens meer terug. was van voor de tijd dat HP bedacht dat ze meer konden verdienen op inkt dan op printers :( :( :(