Toon posts:

Dode pixels op TFT schermen!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een TFT scherm, het gaat om een LG L1811S! Nu heb ik één dode pixel rechts bovenin zitten. Hij is zwart gekleurd en is bijna niet te zien.

Nu hebben ze me bij de winkel gezegt dat als ik er last van had hem binnen twee weken terug kon doen en geld terug krijgen.

Maar als ik deze TFT inruil, en een nieuwe neem, is de kans dan groot dat ik bij de nieuwe monitor weer dode pixels krijg? Misschien wel meer dan één zoals ik nu heb? Of komt het zelden voor dat een LG L1811S monitor dode pixels heeft?

Bvd,
Ivo

Edit: Het is wel een heel klein zwart puntje! Kan er ook een pixel voor 25% dood zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 21:07 ]

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

't komt zeer vaak voor dat LCD's een dode of luie pixel heeft.

En als er binnen die twee weken alleen die ene er is in een hoek en er verder geen bij komt, zou ik het er bij laten zitten, want de vervanger kan er wel meer hebben of na een week of wat erbij krijgen.
Zolang er geen eentje in het midden irritant aan het wezen is... zou ik het erbij laten, tenzij je een 0-fout-pixel garantie hebt, en je nr.2, 3 of verder ook mag omruilen...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel dode pixels is dan zegmaar normaal bij een TFT scherm?

Verwijderd

Ik zelf toevallig ook een LG L1811S, en heb geen last van dode pixels.

Vraag in de winkel waar je hem hebt gekocht of je de nieuwe TFT anders ff in de winkel mag checken op dode pixels.

Zelf werk ik bij MyCom en kom nog maar af en toe een TFT met dode pixel tegen, maar dan voornamelijk alleen Iiyama en Philips. Van LG heb ik er nog niet 1 terug zien komen.

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Als je nieuwe scherm ook dode pixels bevat dan kan je die toch ook weer terug brengen, het is toch zo dat je telkens 2 weken inruil tijd krijgt vanaf het moment dat je product ontvangen hebt?
Mijn laptop heeft nu ook 1 dode pixel, maar ik erger me daar niet aan, zie er vrijwel niks van

[ Voor 21% gewijzigd door Sjadow_ op 29-06-2003 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
EnygmA, heeft Mycom ook niet goed geld terug garantie? Misschien bestel ik dan daar mijn volgende maar. Het valt een beetje op als je de een inruild omdat hem je niet beviel en dan koop je meteen weer dezelfde nieuw. ;)

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

het hangt helemaal van het merk af hoe de garantie mbt dode pixels in elkaar zit.

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Ze hanteren inderdaad een 8 dagen niet goed geld terug garantie.
Let wel dat alles nog wel compleet zijn en onbeschadigd, en uiteraard met bon ;)

En dat je je TFT omruild, en gelijk weer een nieuwe mee krijgt/neemt is normaal hoor.
Daarom kan MyCom juist binnen 8 dagen een zero dode pixel garantie geven.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 21:11 ]

Verwijderd

ja anders zou ik ff naar de zaak rijden en daar gewoon een tft nemen die geen dode pixel heeft, mag je vast wel eventjes uitproberen, scheelt een hoop gedoe , ipv steeds maar op de gok opsturen, zowel voor jou als voor het bedrijf

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 21:09:
Ze hanteren inderdaad een 8 dagen niet goed geld terug garantie.
Let wel dat alles nog wel compleet zijn en onbeschadigd, en uiteraard met bon ;)

En dat je je TFT omruild, en gelijk weer een nieuwe mee krijgt/neemt is normaal hoor.
Daarom kan MyCom juist binnen 8 dagen een zero dode pixel garantie geven.
dan vraag ik me toch af wat myCom doet als ze een IIyama binnen 8 dagen terugkrijgt met 2 dode pixels. Dit valt nl niet onder de garantie bij IIyama.
Oftewel, MyCom zit dan toch met een TFT met 2 dode pixels opgescheept?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Blijft een risico he, ik zou denk ik niet de moeite nemen.

Als je ruilt krijg je misschien een scherm met een dood pixel in het midden terug. Ik weet verder ook niet hoe het met LG zit, maar je kan bij geen enkel merk blijven ruilen totdat hij goed is, meeste fabrikanten hanteren toch wel minimaal 3 dode pixels of 1 hot pixel voordat ze ruilen.
En ook al lijkt het op het eerste gezicht goed, daarna kunnen ze nog altijd kapot gaan.
ik denk overigens niet dat die Mycom garantie geldt voor dode pixels, maar dat weet ik ook niet zeker. Lijkt me sterk dat die monitoren blijven ruilen en daarna weer als nieuw verkopen, want terugsturen kunnen ze ook niet als er maar 1 dode pixel is en de fabrikant heeft als norm 3 dood.

Snap ook wel dat je een perfect scherm wil hebben voor die prijs, maar ik dacht zelf een dode pixel te hebben laatst, maar als ik nu zoek kan 'm eerlijk gezegd niet eens meer vinden. Merk je niet.
Dus als je hem echt goed ziet en je hebt er last van terug gaan, anders lekker zo laten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Die worden alsnog terug gestuurd naar onze leverancier. Wat ze er daar mee doen dat weet ik niet ;)

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 21:19:
Die worden alsnog terug gestuurd naar onze leverancier. Wat ze er daar mee doen dat weet ik niet ;)
relax, want het is eigenlijk geen garantie.
Goede regeling :)

weet je bdw of ze rechtstreeks naar IIyama gaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht nog tot aankomende zaterdag, en als er dan nog meer bij komen of als deze alleen blijft, ga ik terug en vraag ik of ik de monitor mag zien in de winkel voordat ik hem mee neem.

Of anders geld terug en bij MyCom bestellen maar.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 21:24:
Ik wacht nog tot aankomende zaterdag, en als er dan nog meer bij komen of als deze alleen blijft, ga ik terug en vraag ik of ik de monitor mag zien in de winkel voordat ik hem mee neem.

Of anders geld terug en bij MyCom bestellen maar.
Maar ff vraagje he, zie je hem echt duidelijk :?
Want volgens mij vallen die dingen amper op, als je iemand zou laten zoeken zou hij 10 minuten nodig hebben bij mij.
Als je een scherm in de winkel bekijkt kijk je er heel snel overheen hoor denk ik.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Over hoe dode pixels op te zoeken en eventueel een neiuw scherm te krijgen zijn al vele topics volgeschreven. Gebruik ajb de search even :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.