Jows,
Ik ben wat aan het maken met een udpclient socket van indy, dat is niet zo het probleem, maar het gaat mij om de data die in ontvang.
(udpinfo = udpclient van indy, txtdata = tmemo)
Regel 12 geeft het complete data packetje door aan sData. Helaas zitten hier veel #0's in. Dus als ik die data aan de txtdata geef, krijg ik alles te zien tot de eerste #0. Beetje jammer want dan mis ik een hoop
.
Wat me wel bleek in regel 14 staat de showmessage, wat wel intact blijft zijn het aantal caracters die het bericht bevat, want ik krijg een meerlijnige showmessage te zien.
Beetje duidelijk?
Ik zoek dus een manier voor een 'container' die me wel alles na de #0's laat zien
Ik ben wat aan het maken met een udpclient socket van indy, dat is niet zo het probleem, maar het gaat mij om de data die in ontvang.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); const MsgStart = #255#255#255#255; var sData: string; piet : integer; begin //(messages, players, details, rules) udpInfo.Send(MsgStart + 'players' + #0); try sData := udpInfo.ReceiveString(); txtData.lines.add(sData); showmessage(sdata); except on E:Exception do txtData.Text := E.Message; end; end; |
(udpinfo = udpclient van indy, txtdata = tmemo)
Regel 12 geeft het complete data packetje door aan sData. Helaas zitten hier veel #0's in. Dus als ik die data aan de txtdata geef, krijg ik alles te zien tot de eerste #0. Beetje jammer want dan mis ik een hoop
Wat me wel bleek in regel 14 staat de showmessage, wat wel intact blijft zijn het aantal caracters die het bericht bevat, want ik krijg een meerlijnige showmessage te zien.
Beetje duidelijk?
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."