Toon posts:

virus maar welke ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn neefjes hebben sinds kort een leuk virus ontdekt hij werkt als volgt:

*hij disabled norton 2002 en als je hem wil opstarten zet het virus de computer vast zodat je nog wel met je muis kunt bewegen, maar voor de rest niks meer kunt.
*als je het probeer om een verbinding (bij hun netwerk of inbel) wil gebruiken/aanzetten zet hij ook de computer vast
*ook een nieuwe norton installeren doet hij niet

welk virus is dit en hoe krijg ik het bij hun eraf?

Verwijderd

Andere virusscanner installeren?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Doe eens gek en geef aan welke windows versie je draait.

Onder XP kun je misschien een systemrestore proberen..... Of gebruik een online scan, ff googlen op housecall

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

ErHa schreef op 29 June 2003 @ 20:17:
Of gebruik een online scan, ff googlen op housecall
Dat wordt lastig als hij geen verbinding kan maken met internet ;).

-> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
ze hebben winxp home, systemrestore ? hoe werkt dat?

ennu housecall werkt niet omdat ze niet op internet kunnen ;)

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Compubiter schreef op 29 June 2003 @ 20:18:
[...]
Dat wordt lastig als hij geen verbinding kan maken met internet ;).
Whoops, idd, ik ben een beetje dom :X
Ts: is er toevallig een recente ghost beschikbaar van die schijf? Die mazzel zal je vast niet hebben, maar toch....

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
nope die is er niet

Verwijderd

en als je hun hd nou eens in een andere bak met virusscanner hangt?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 20:18:
ze hebben winxp home, systemrestore ? hoe werkt dat?
1. In Windows XP click on the Start button, followed by Programs, Accessories, System Tools and finally click on System Restore.
2. The system restore wizard should now start. On the right hand side of the screen two options are shown. Choose "Restore my computer to an earlier time" and click on the next button below.
3. The next screen shows a calendar for the current month on the left hand side. In this calendar you should see certain dates which are shown in bold. These bold dates relate to when a snapshot of system settings would have been made. Click on the most recent date shown in bold. This should now show a restore point in the box on the right hand side. Once you are happy you have selected the most recent snapshot, click on the next button below.
4. Next, a confirmation screen appears showing details of the snapshot that you have chosen. If these details are correct confirm this again by clicking on the next button.
5. Finally the computer will start to close down, this will be slower than normal as it gathers system information before closing.
6. Your computer will restart and will now be restored to the settings as detailed in the snapshot you have chosen.
offtopic:
Hoe gevonden: [google=systemrestore] --> [google=system restore] :Y)

Loop de vele tips in de Software Algemeen - FAQ natuurlijk even door, daar is 'ie voor :P
Daar zijn vele vele virussen genoemd, loop de lijsten even langs.

Je kan verder een bootable CD van een virusscanner pakken (of maken), en via diskette of FTP uptodate maken. En/of backuppen + formatteren + opnieuw installeren natuurlijk.
Verwijderd in "virus maar welke ?" geeft ook een goede tip :)

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 29-06-2003 20:27 . Reden: even erbij gezet waar ik op reageerde :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
loop ik dan geen risico om zelf dat virus te krijgen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 20:28:
loop ik dan geen risico om zelf dat virus te krijgen ?
als je het over mijn post hebt: nee.
zolang je niets opent is er niets aan de hand. bovendien: alleen al even kijken in een besmette map is voor de meeste virusscanners al reden genoeg om groot alarm te slaan

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Je hebt toevallig geen DOS bootflop liggen? Anders zou je in DOS kunnen booten en de schijf even scannen...

Mijn weblog

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 13:06

lordsnow

I know nothing

Niet als de schijf NTFS geformateerd is

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
lordsnow schreef op 29 June 2003 @ 21:02:
Niet als de schijf NTFS geformateerd is
Dat kan toch niet icm Windows XP Home.

En als dat toch zo was:
ntfs ondersteuning is ook door een dos driver te realiseren.

Verwijderd

speed24 schreef op 29 juni 2003 @ 21:07:
[...]

Dat kan toch niet icm Windows XP Home.
en onder welke steen heb jij geslapen?
En als dat toch zo was:
ntfs ondersteuning is ook door een dos driver te realiseren.
yep @google

Verwijderd

Topicstarter
tx systeemherstel schijnt te werken, morgen ff scannen via een onlinescanner en ff een nieuwe virusscanner installeren :P

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Moraal van het verhaal, een virus scanner installeren is een....hem up to date houden is twee!

There is no place like ::1

Verwijderd

swampy schreef op 29 June 2003 @ 22:34:
Moraal van het verhaal, een virus scanner installeren is een....hem up to date houden is twee!
Moraal van het verhaal: Bij zo'n beetje alle AV's heb je een AT nodig, alleen hebben daar bar weinig Nederlanders ooit van gehoord.

Apart @ systemrestore, normaal vinden ze het juist leuk om daar te gaan nestelen.(erg leuk ook dat NAV standaard die directory's negeert).

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 22:59:
[...]

Moraal van het verhaal: Bij zo'n beetje alle AV's heb je een AT nodig, alleen hebben daar bar weinig Nederlanders ooit van gehoord.

Apart @ systemrestore, normaal vinden ze het juist leuk om daar te gaan nestelen.(erg leuk ook dat NAV standaard die directory's negeert).
Ah yes, die leuke melding die NAV altijd geeft "kan bestand xxx.xxx uit systemrestore niet verwijderen"

...sigh...

Norton Ghost daartegen is wel een goed product....nu zelfs met USB support.....en het werkt!

PS. Zelf gebruik ik Panda Antivirus, lief klein panda-tje die net zo'n hekel aan virussen heeft ik als ik heb!

There is no place like ::1

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou voor de gein eerst maar eens bij norton een removal tooltje voor het yaha virus downloaden .. goeie kans, ik heb dat tooltje ook wel eens moeten renamen

Iperf

Pagina: 1