[XBOX] Zacht geluid

Pagina: 1
Acties:

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb onlangs een XBOX gekocht en wat me opvalt is dat het geluid erg zacht is!
Het maakt niet uit of ik hem op de TV aansluit of op de stereo...

Hebben meer mensen dit probleem?

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 14:43

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

right, geef je probleem misschien iets duidelijker weer.

- wat voor tv heb je?
- welke kabel gebruik je?
- heb je dit probleem eventueel ook met een andere console/dvd/video etc.?
- op welke instelling staat je xbox bij settings?
- gebruik je de scart connectie, of de 3 tulp-stekkertjes om verbinding te leggen tussen xbox en tv?

als je hier ff antwoord op geeft, hoop ik jouw ook een antwoord te kunnen geven :P :)

• [Yellow]
  • Niet online
Sorry, het was idd wat kort.

- Ik heb een Philips Matchline Breedbeeld TV (type weet ik zo ff niet)
- Ik gebruik de standaard kabel
- Met de Playstation2 heb ik het probleem niet
- Dolby Surround
- Ik gebruik de Scart kabel

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 23:43

Wom

Ik denk dat het ergens in je randapparatuur zit, want in de Xbox zelf zit geen volumeregelaar oid. Als je naar een TV kanaal overschakeld heb je het probleem niet meer ?
Het zit in ieder geval in je randapparatuur, heb je misschien een DTS set, of een videorecorder aangesloten ?

Verwijderd

ja tenzij er natuurlijk iets mis is met z'n XBOX en het daar aan ligt...

hij zegt namelijk dat als hij hem rechtstreeks aansluit op zijn versterker dat het ook zacht is, en dat is rechtstreeks... welke input gebruik je? want niet elke input wordt evenveel versterkt, probeer eens Aux. kijk ook eens in je XBOX wat voor'n settings je hebt ingesteld... als je van de gewonen kabel gebruik maakt, zet hem dan ook gewoon op stereo en niet op surround, voor surround heb je namelijk de advanced cable nodig met optical out, en die zal waarschijnlijk anders versterkt worden.

• [Yellow]
  • Niet online
Ik heb sinds vrijdag de advanced scart. Nu gebruik ik de optical out en DolbyDigital. Het volume is nu wel van een normaal nivo. Dus nu omzeil ik het probleem gewoon. Helaas is het volume bij mijn slaapkamer TV nog steeds erg zacht.

Ik zal vanavond eens proberen hem op stereo te zetten en kijken of dat helpt. Bedankt voor de tip!

Maarre, niemand heeft dus dit probleem?

• [Yellow]
  • Niet online
Op stereo zetten hielp in ieder geval wel. Nu is het verschil tussen de XBOX en gewone zenders in ieder geval niet meer zo groot dat mijn vriendin wakker wordt als ik hem naar een gewone zender zet :9
Pagina: 1