Toon posts:

[MMC] mmc snap-ins los installeren vanaf de win2k3 cd?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht een bekende vraag. Toch kon ik hem niet vinden in de knowledge base en hier op het forum.

Ik heb een server met microsoft windows 2003. Deze is tevens router en heeft die server is ingesteld. Die met behulp van netshell (netsh in prompt) en is hij is mogelijk deze vanuit het netwerk te configureren. (c:\windows\system32\cmd.exe starten met psexec.exe, vandaaruit kun je de netsh openen. psexec.exe is gratis te downloaden)

Nu we overgestapt zijn daan win2k3 willen we ook moderner configureren, dat kan met de MMC. Nu hebben we niet win2k3 workstations. Nu wil ik graag die snap-in Routing & Remote acces (en meerdere eigenlijk) draaien vanaf een andere pc in het netwerk (win2kpro). Kan ik die mmc snap-ins los installeren vanaf de win2k3 cd, en hoe?

Help geen topic, ik kan hem niet meer wijzigen :|

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 19:48 . Reden: Shit.. kan iemand mij een topic geven.. (sorry) ]

Verwijderd

mmc zit standaard in de moderne windows versies (win2k,Xp, etc.) Wat jij waarschijnlijk zoekt is de admin pack. Deze staat op de win2k3 cd. Als je deze installeerd op je werkstation dan kun je alle services van je server beheren.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo eenvoudig.. (/me slaat zich voor z'n hoofd). Ik moet echt even mee met de tijd...

Thnx admin

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig was het niet zo eenvoudig als het leek. Ik wou graag de "routing & remote acces" snap-in op afstand gebruiken, vanaf een win2kpro systeem. (meerdere eigenlijk). Nu vult de adminpack de snap-in lijst aan met handige consoles (active directory is makkelijk) maar niet wat ik eigenlijk zocht.

Beheert ook iemand een "routende" windows server op afstand via de MMC (Ik heb een alternatief.. netshell door psexec, niet ideaal) ? Ik vind dit zo merkwaardig. Ik kan me zo voorstellen dat de meeste bedrijven toegang willen tot beheer van de router vanaf hun werkplek.

Waardeloos zeg..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 20:55:
Gelukkig was het niet zo eenvoudig als het leek. Ik wou graag de "routing & remote acces" snap-in op afstand gebruiken, vanaf een win2kpro systeem. (meerdere eigenlijk). Nu vult de adminpack de snap-in lijst aan met handige consoles (active directory is makkelijk) maar niet wat ik eigenlijk zocht.

Beheert ook iemand een "routende" windows server op afstand via de MMC (Ik heb een alternatief.. netshell door psexec, niet ideaal) ? Ik vind dit zo merkwaardig. Ik kan me zo voorstellen dat de meeste bedrijven toegang willen tot beheer van de router vanaf hun werkplek.

Waardeloos zeg..
ik kan gewoon netjes vanaf mijn pc mijn server bedienen (isa doos met ras) met die adminpack snapin :?

netjes routing and remote access starten, en dan selecteer ik de remote server..

waar/wat werkt er bij jouw niet dan?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

en anders heb je toch ok nog zoiets als 'verbinding met extern bureaublad' :D, dit gaat OOK met win2k (moet je alleen een update downloaden van ms, dat zogt dat win9x/nt/2000 ook en extern bureaublad met een win xp/win2k3 machine kunnen maken)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:20 . Reden: wat edits ]

Pagina: 1