Welke laserprinter voor thuis?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 16:45
Mijn vader is op zoek naar een printer voor thuis,
hij print zo ongeveer 30 pagina's per week en het is nu onhandig met printen omdat mijn pc aan moet staan om te willen printen, en het tempo is ook om je aan te ergeren. Daar komt nog eens bij dat het papier steeds bijgevuld moet worden.
(We hebben nu een HP deskjet 845c)
Daarom wil hij graag een netwerk laserprinter.

Kleuren zijn niet echt nodig, en wat ik zo allemaal zie aan printers, zijn er echt grote prijsverschillen.

Het budget is nog niet echt bekend, maar het moet een ding zijn die in verhouding snel print vergeleken met die deskjet en niet al te duur is.

Weet iemand welke printer er na dit verhaal de beste keus zou zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door BlubberZwijn op 29-06-2003 19:23 ]

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
kijk is op de site van hp www.hp.nl

een van de topmerken onder de laserprinters. Zal vast wel een leuke tussen zitten

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:53
Er zijn nu (relatief) goedkope kleurenlaserprinters. Kijk daar eens naar.

No production networks were harmed during this posting

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
laserjet 1000 :?

prima ding, niet zo duur, en met een jetdirect (extern) ook op het lan aan te sluiten

jetdirect met usb welteverstaan want het is een usb printer...

A wise man's life is based around fuck you

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zou eerst bijvoorbeeld een budget ongeveer vast stellen. 200 ~ 300 euro enzovoort. Onthoud, dat je inversteringskostne hoog zijn , maar het gebruik laag. Je zou kunnen kiezen voor een wat low budget printer, zoals samsung of zo :? Maar je kan ook een computerbeurs gaan kijekn voor wat leuks. Ik heb hier een prima werkende oki 810-ex met parralel poort , en simm geheugen uitbreidbaar staan. Ik had er twee gekocht, een voor 10 en een voor 2 euro. Maar de een was de drumkit niet zo goed meer ,van de andere wel. Samen gecombineerd en kijk is voor 12 euro heb ik een laserprinter B). Nog compatible met hp4 :7.

Maar goed, wat meer informatie is wat handiger :p.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Denk eerder dat de investeringskosten (lees aanschafkosten) van een (laser) printer laag zijn en de verbruiks kosten hoog.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Heb een Laserjet 5L staan, ding print niet echt snel.
Ben bezig met het repareren van een 4000TN, ding is stukken sneller, en
en direct aan te sluiten op het netwerk.

And The Only One

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Brother HL-1230 € 179,-
Brother HL-2400CE € 169,-

De 2 goedkoopste in Pricewatch. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Ik zou ook eens rondkijken naar een 2ehandsje.
Die dingen hoeven niet meer dan 100 - 150 euro te kosten en kunnen veelal met gemak enkele 1000-en pagina's mee.
Let ook ff op wat de nieuwe toner per vel kost.
Een goedkope aanbieder van toner is www.opus.nl

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Baldwin
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-06-2022
Ik heb een samsung ml 1210. prima ding en er zat een tweede toner bij(actie)

• The Dolf
  • Niet online
Keesk schreef op 29 June 2003 @ 21:52:
Denk eerder dat de investeringskosten (lees aanschafkosten) van een (laser) printer laag zijn en de verbruiks kosten hoog.
Juist niet.
Dat is bij inktjetprinters.

Een laserprinter is sneller, veel duurder in aanschaf. Het gebruik daarvan kost bijna niks.

Ik heb vroeger een Kyocera printer gehad. Printer was 9 jaar oud, kostte me 2 pilsjes en ging 1700 pagina's mee. Daarna weggedaan wegens aanschaf van een 2e hands kopieermachine. (D440, 40pp, netwerk, tray van 15k pagina's, etc..)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Baldwin schreef op 29 juni 2003 @ 22:04:
Ik heb een samsung ml 1210. prima ding en er zat een tweede toner bij(actie)
Zeker
heb dat ding ook (HCC - 99€),
geweldig ding, zou echt niet meer anders willen.
print snel, goede kwaliteit (ook op low res).

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Keesk schreef op 29 June 2003 @ 21:52:
Dus niet. De prijs per pagina is bij een laserprinter erg laag tov bijv. inktjetprinters.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Frankie02 schreef op 29 June 2003 @ 22:35:
[...]

Dus niet. De prijs per pagina is bij een laserprinter erg laag tov bijv. inktjetprinters.
Precies.
Een toner voor mijn lasertje kost dan wel 70€ ong. Maar ik kan dan ook wel weer duizenden pagina's printen.
Heb ik liever dan 200 pagina's op mijn oude epson waarvan de cartridge 10 euro kost.

• Keesk
Hmm dit was dus een algemene stelling immers een vergelijk tussen inkjet en laserprinter werd niet gevraagd.

• The Dolf
  • Niet online
Keesk schreef op 29 June 2003 @ 22:42:
Hmm dit was dus een algemene stelling immers een vergelijk tussen inkjet en laserprinter werd niet gevraagd.
Je kwam er zelf mee. En als het nou goed was ... >:)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Keesk
The Dolf schreef op 29 juni 2003 @ 22:49:
[...]

Je kwam er zelf mee. En als het nou goed was ... >:)
Lezen .............................................. !!!!!!!!!!!!!!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Keesk schreef op 29 June 2003 @ 23:05:
[...]

Lezen .............................................. !!!!!!!!!!!!!!
Als je dat nu zelf ook eens deed, aangezien dit topic primair over laserprinters ging en daarvoor gaat jouw opmerking niet op, die dingen zijn namelijk per velletje spot goedkoop ;)...

Ontopic:

Houd de verschillende online verkoop sites in de gaten (v&a bv) om een leuke oude HP printer op de kop te tikken. Ikzelf heb voor 70€ een lj6 op de kop kunnen tikken. Is dan wel geen netwerkprinter (heb 'm nu zelf op de linux router aangesloten zodat ik wel die functionaliteit heb) maar voor hp kun je vaak ook nog wel een jetdirect aanschaffen. Een inktjet komt er bij mij niet meer in! (misschien een foto printer, maar meer ook niet)

[ Voor 4% gewijzigd door Janoz op 29-06-2003 23:18 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
ik heb vorrige hcc een laserjet4 voor 25 euro op de kop getikt .. perfecte printer

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Ik heb onlangs een hp LaserJet 1000 w gekocht (nu te vinden voor zo'n goede 200€) en daar ben ik zéér tevreden over...

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 12:54
Moet zeggen heb nu bijna twee jaar een Brother HL-1440 en ben er zeer tevreden over. Voor mij geen inktjet meer. Printer is lekker snel, kosten per pagina laag en de kwaliteit t.o.v. inkjet is echt super. Zou zeggen kijk eens naar een goedkope brother.

Verwijderd

Nadeel van die oude laserprinters is wel dat ze vaak groot en lomp zijn. Mijn Laserjet 4si weegt 50kg! Twee trappen omhoog was geen pretje :(

Maar aan de ander kant: dat ding koste 45 euro, en print als een beest. 17ppm, en na een klein jaar nog geen lege toner :)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 09:22:
Nadeel van die oude laserprinters is wel dat ze vaak groot en lomp zijn. Mijn Laserjet 4si weegt 50kg! Twee trappen omhoog was geen pretje :(

Maar aan de ander kant: dat ding koste 45 euro, en print als een beest. 17ppm, en na een klein jaar nog geen lege toner :)
precies
en ik kreeg er nog een 2e toner bij :p
2 jaar gratis printen voor 25 euro ..
best deal ever :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Pagina: 1