[R9700] Witte driehoeken in beeld

Pagina: 1
Acties:

• MikkieMaus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 11:12
Onlangs een radeon 9700 geinstalleerd op mn PC. Na installeren van de drivers (Catalyst 3.5 en DirectX9.0a), bleken er witte vlakken (driehoeken) in het beeld te zitten (in het Windows-scherm had ik geen enkel probleem). Idem dito met BF1942.

Nu had ik met het installeren enige problemen om de kaart goed in het AGP-slot te krijgen (leek er vaak wel goed in te zitten maar wilde dan toch niet opstarten). Ik zie dan ook als mogelijke oorzaak dat de kaart nog steeds niet goed in het AGP-slot zit. Weet iemand hoe ik dat (eenvoudig) kan controleren en eventueel oplossen?

Een andere mogelijkheid (maar mijns inziens minder waarschijnlijk) is dat de drivers niet in orde zijn. Enige suggesties hoe deze te testen?

Verwijderd

Haal de kaart er eens uit en doe hem er weer eens in (btw je moet toch nog wel eens hard drukken) maar druk niet te hard he anders kan je een nieuw moederbord gaan kopen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel wat aangepast. 'Radeon 9700 probleem' zegt zo weingi over wat het probleem is he. Let daar dus een volgende keer op ajb :)

• MikkieMaus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 11:12
PreaTorian, ik heb de kaart er al een paar keer in en uit gehad en juist wanneer ik de kaart stevig aandruk heb ik opstartproblemen (bieperdebiep vanuit de BIOS)... Ik zou dus graag iets (een proggie oid) hebben waarmee ik kan testen of de kaart er aldanniet goed inzit.

Verwijderd

is geen progjevoor gelooof ik, je kan beter net zoals peatorian zegt de kaart goed aan duwen en eventueel je agp slot een goed nakijken of er geen pootje van binne krom is gegaan en anders eerst als standaard laten installeren en dan pas de drivers en ook kan je even proberen bij een vriend of vriendin even in de pc te prikken dan weet je zeker dat de kaart goed is
:-)

Verwijderd

het feit dat je kaart er stevig in zit wil niet zeggen dat de connectie tussen de AGP kaart en het AGP slot ook goed is..

Er kan bijv stof tussen zitten en een van de pootjes is wat krom etc.. check dat eens!
En zoals altijd moet je eerst een aantal dingen uitsluiten, kijk of het an je kaart ligt of misschien aan je mobo, dit kun je testen door simpelweg je kaart op een ander mobo (systeem) te testen en dan weet je het!

Verwijderd

probeer es een spelletje te draaien (een 3d spel dan) doet ie het? zit ie er goed in (afaik)
Pagina: 1