Toon posts:

laptop 1,8 op 798 :?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb 2 laptop's bij een duitse supermarktconcern vandaan, jullie weten welke ik bedoel. Systeemspecs:

-AMD Xp 2400+ (1,8 ghz)
-512 ddr 266
-60 gig hdd ata 100
-Ati radeon 9000 mobile

Nu is het zo dat de ene laptop, gewoon op 1,8 ghz (ongeveer 13,5x133) loopt, en de andere op 798 (6x133). nu heb ik in het bios zitten snuffelen, maar de multiplier is niet te veranderen.
Is dit op te lossen, of moet ik hem terug sturen naar de fabriek?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

erm zit je nu op accu of op net stroom
ik kan me namelijk iets herineren dat als hij op accu staat hij trug clockt :P
en kijk even in je bios iets met trhoteling of zo
of amd powernow opties (waarschijnlijk zit daar software bij de laptop ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
ja, daar staat me ook iets van bij, dat ie terug clockt als ie op accu werkt, dus hij is op z'n netvoeding aangesloten. Maar ook op de netvoeding doet ie'raar' met z'n cpu.
En het vreemde in het bios is, dat het een beknopte versie lijkt te zijn, je kan wat poorten een IRQ toewijzen, en je hdd decteren, en verderzz mag je het zelf doen :?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:22

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Zet bij energiebeheer maar eens het schema op altijd aan. Dan zal de laptop altijd op 1,8 Ghz lopen. Nu staat ie waarschijnlijk op draagbaar/laptop. Niet dat het wat uitmaakt want als je de power nodig hebt zal de laptop de CPU automatisch naar 1,8 klokken

Verwijderd

Topicstarter
Dat doet ie dan automatisch? Ik heb nmlk met meerdere proggies ff m'n cpu bekeken, en daar stonden ze ook op 798, en in m'n systeem eigenschappen zelf op 914...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Dat heet Powernow (bij Intel : speedstep). Doet ie om stroom te besparen, zoek maar 'ns in de search.

[search=laptop langzaam mhz]

Wanneer je je cpu volledig belast gaat de snelheid als het goed is vanzelf ook weer omhoog ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 29-06-2003 19:26 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.