Ik heb een ADSL router/modem waarachter een hub zit. Nu heb ik ivm met extra computers in huis (6 totaal) er een extra hub bij geplaatst. Via poort vijf van hub 1 naar de uplink van hub twee. Op zich werkt het goed de computers via hub twee kunnen met internet verbinding maken. Het enige wat niet werkt? is dat ik de computers op de andere hub niet zie via 'zoeken naar computers in werkgroepen' W XP ik weet zeker dat alle computers dezelfde werkgroep hebben.
heb je ze onderling wel verbonden met een crosslink kabel?
En hoe zit het met de ip's?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Je moet juist óf het één, óf het ander hebben. Als je een crosslink kabel hebt moet je de 2 stekkertjes in een normale poort stoppen en als er een patch/ straight kabel is, dan moet één ervan in de uplink. Wat hij gedaan heeft is dus wel goed en daar ligt het dan ook niet aan.Dutch_Demon schreef op 29 juni 2003 @ 18:30:
heb je ze onderling wel verbonden met een crosslink kabel?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
ik kan me best voorstelen dat die pc's op de router met (switch?) ful duplex babelen
en dat je dan colisions krijgt als het naar de hub toegaat
ik zou proberen om die pc's op half duplex te zetten
Er hangt geen pc op de router zelf. Ze zijn (zoals je had kunnen lezen) allemaal aangesloten op een hub. Dus geen enkele pc staat op FD,fish schreef op 29 June 2003 @ 23:03:
ik kan me best voorstelen dat die pc's op de router met (switch?) ful duplex babelen
Gezocht!
Router
idd leesfoutje, allemaal aangesloten op 2 hubsThe Dolf schreef op 29 June 2003 @ 23:06:
[...]
Er hangt geen pc op de router zelf. Ze zijn (zoals je had kunnen lezen) allemaal aangesloten op een hub. Dus geen enkele pc staat op FD,
toch kan ik me voorstellen dat hij hetverschil nog niet helemaal weet.
btw niwretje welkom op got
niwretje: weet je zeker dat die eerste hub geen switch is ?
[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 29-06-2003 23:29 ]
wat kan het dan wel zijn ?
(graag een beetje contructief aangezien we wel elkaar proberen te helpen niet dan ?)
stel het ligt aan de pc configuratie dan zou het probleem mee moeten verhuizen als deze in de ander hub geprikt werd
makkelijk methode om het dus uit te sluiten
(graag een beetje contructief aangezien we wel elkaar proberen te helpen niet dan ?)
stel het ligt aan de pc configuratie dan zou het probleem mee moeten verhuizen als deze in de ander hub geprikt werd
makkelijk methode om het dus uit te sluiten
[ Voor 106% gewijzigd door Fish op 29-06-2003 23:46 ]
Heb je al geprobeerd te pingen naar de verschillende pc's op hub 1 en 2 (vanaf hub 1 naar 2 en andersom?
Edho
Zullen we dan even de volledige specificaties van je netwerk mogen hebben? En dan bedoel ik echt alles. Welke merk en typenummers van de hub en de router, welke IP-adressen de computers hebben, subnetmasks, hoe de adressen zijn uitgegeven (statisch of DHCP - ik kan het antwoord wel raden denk ik -). Kijk ook eens of het pingen van elke computer en náár elke computer werkt en geef aan tussen welke computers geen ping aankomt (ja, om dat te tesen kan eventjes duren met 30 verschillende combinaties, maar het helpt echt). Om kort te gaan, geef eens flink wat informatie over je netwerk zodat we je echt verder kunnen helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 30-06-2003 01:27 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Het lijkt mij het verstandigste om een 8 poort switch te kopen.
Jouw hub (waarschijnlijk LN-111) is slechts 10mbit. Ook voor filesharing (wat waarschijnlijk de bedoeling is) is dit, zeker met een hub, niet aan te raden.
Een dergelijke lowbudget switch heb je al vanaf 30 euro en werkt goed genoeg.
Jouw hub (waarschijnlijk LN-111) is slechts 10mbit. Ook voor filesharing (wat waarschijnlijk de bedoeling is) is dit, zeker met een hub, niet aan te raden.
Een dergelijke lowbudget switch heb je al vanaf 30 euro en werkt goed genoeg.
Gezocht!
Router
Dat heb ik hier ook wel eens....Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 18:27:
Ik heb een ADSL router/modem waarachter een hub zit. Nu heb ik ivm met extra computers in huis (6 totaal) er een extra hub bij geplaatst. Via poort vijf van hub 1 naar de uplink van hub twee. Op zich werkt het goed de computers via hub twee kunnen met internet verbinding maken. Het enige wat niet werkt? is dat ik de computers op de andere hub niet zie via 'zoeken naar computers in werkgroepen' W XP ik weet zeker dat alle computers dezelfde werkgroep hebben.
Je weet neem ik aan welke naam een computer heeft.
Ga dan op een PC zitten en doe "Start=uitvoeren". Daar typ je in "\\pcnaam" waar je pcnaam vervang door de naam van de computer. Goede kans dat er zich dan een mapje opent met de shares van die pc
edit:
Je geeft wel weinig info hoor, probeer eens de FAQ te lezen...
[ Voor 7% gewijzigd door pierre-oord op 30-06-2003 11:03 ]
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Meer info: Hub 1 is een Sitecom 8 port 10/100M Dual speed hub hierop zitten drie computers (die elkaar zien) verderop in huis zit een 5 port 10base-T hub met voorlopig 1 computer local IP 10.0.0.3 Onderling is er niet te pingen tussen de computers naar de andere hub. Alle computers kunnen via de ADSL ALCATEL speed touch home router op internet. Deze modem/router zit voor de 8 port hub. Via poort 8 is er een kabel naar de uplink van de 5 port hub. Het belangrijkster werkt in ieder geval en dat is de verbinding naar internet. Misschien ligt het aan de verschillende hubs?
en deze ook maar even please, graag ook wat subnetmask enzo .....The Dolf schreef op 29 June 2003 @ 18:36:
En hoe zit het met de ip's?
subnetmask 255.0.0.0 pc's hebben allemaal opvolgende ip vanaf 10.0.0.1 op 8 port hub 10.0.0.2 en 10.0.0.4 de 5 port hub heeft 10.0.0.3 gek wel op zich?
Verwijderd
het ligt idd aan het verschillende TYPE hubs
die dual speed hub doet niet switchen tussen 10 Mbit en 100 Mbit. Om dit te testen kun je een van de pc's op de 10/100 Mbit hub vast op 10 Mbit instellen, deze kan dan 'als het goed is' wel met de rest babbelen. Waarschijnlijk is op dit moment de enigste 10 Mbit aansluiting het hubje... :d
Heb je geen zin om nog meer geld uit te geven en vind je het leuk om zelf een oplossing te knutselen, pak dan een (oude) pc die altijd aanstaat, stop hier een extra netwerkkaart in (op 10 Mbit) en stop deze met beide pootjes in de dual speed hub. Installeer er een software pakkettje op zoals winroute, die beide netwerkjes aan elkaar knoopt en voila het werkt !!! Let wel op, hiervoor moet je 2 verschillende subnetjes gebruiken bijv. 10.10.10.X en 10.10.11.X.
Je kan natuurlijk ook, als dat kan, alle aangesloten apparaten op 10mbit instellen (inclusief router !!) zodat alles op 10mbit werkt. Dit is ietwat makkelijker
suc6
Verwijderd
Als je die 5 port hub er eens tussen uit haalt en de computer met IP 10.0.0.3 in de 8 ports hub prikt. Lukt het dan wel? (dan ligt het inderdaad aan het niet kunnen samenwerken van de hubs).Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 18:09:
verderop in huis zit een 5 port 10base-T hub met voorlopig 1 computer local IP 10.0.0.3
Lukt het dan nog niet, kijk dan eens naar firewalls, shares, etc.
Als je net werk layout als volgt is:
Je Speedtouch Home heeft een 10Mbit interface. Dus op je 10/100 hub heb je dus 5 aansluitingen, waarvan er twee 10 zijn en er 3 100 zijn. Dus het verhaal over verschillende hubs die niet met elkaar werken en dat de hub niet kan switchen naar 10 is dan ook een beetje onzin

Welke instellingen heb je op die derde pc staan, dus heb je een firewall draaien die enkele poorten blokt? Zijn je netwerk instellingen voor je netwerk wel goed enz enz. Alleen heb ik nog steeds niets gehoord over intern pingen. Al is het allen maar voor de zekerheid. Staat netbios over TCP/IP wel aan enz enz. Alles lijkt er op dat het echt een software probleem is en geen netwerk probleem.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Modem/router -- 10/100 HUB -- 10 HUB -- PC 3
|
+- PC 1
|
+- PC 2
|
+- PC 3 |
Je Speedtouch Home heeft een 10Mbit interface. Dus op je 10/100 hub heb je dus 5 aansluitingen, waarvan er twee 10 zijn en er 3 100 zijn. Dus het verhaal over verschillende hubs die niet met elkaar werken en dat de hub niet kan switchen naar 10 is dan ook een beetje onzin
Internet werk wel dus er is een verbinding naar de speedtouch via de twee hubs dus dat werkt wel.Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 01:11:
[...]
Als je die 5 port hub er eens tussen uit haalt en de computer met IP 10.0.0.3 in de 8 ports hub prikt. Lukt het dan wel? (dan ligt het inderdaad aan het niet kunnen samenwerken van de hubs).
Lukt het dan nog niet, kijk dan eens naar firewalls, shares, etc.
Welke instellingen heb je op die derde pc staan, dus heb je een firewall draaien die enkele poorten blokt? Zijn je netwerk instellingen voor je netwerk wel goed enz enz. Alleen heb ik nog steeds niets gehoord over intern pingen. Al is het allen maar voor de zekerheid. Staat netbios over TCP/IP wel aan enz enz. Alles lijkt er op dat het echt een software probleem is en geen netwerk probleem.
buit is binnen sukkel
Pagina: 1