• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 15:33

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik zou willen weten hoe ik nu verbinding maak met bluetooth naar mijn pc toe. Ik heb t al geinstalleerd op mijn pc en hij geeft dat een van de netwerkkabels niet is aangelsoten...

Op mijn gsm staat in de lijst van apparaten niet de pc bij, geen een apparaat trouwens...

Wie is het al gelukt om via bluetooth die verbinding te maken naar de pc en al wat gegevens uit te wisselen?

Nu heb uiteraard al gesearched maar 3 dikke topics is niet echt door te lezen, de handleiding vertelt niet veel meer dan het activeren van bluetooth...
Ik zelf kom er niet uit

Verwijderd

Zowel S55 (via Instellingen/Verbindingen/Bluetooth/Opties) als PC (bij de meest gangbare Widcomm software via Configuration/Accessibility) "discoverable" maken, vervolgens de PC naar apparaten laten zoeken. Als de PC de S55 gevonden heeft, vanaf de PC de paring initiëren: gewoon een willekeurige paarcode op de PC invoeren, en vervolgens op de S55 precies dezelfde code invoeren. De vraag van de S55 om je PC aan de bekende apparaten toe te voegen bevestigend beantwoorden. Vervolgens (LET OP!!) beide beestjes weer "undiscoverable" maken!

Je kunt nu vanaf je PC een seriële, dialup of gewone netwerkverbinding naar je mob leggen.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ik heb mijn B-T verbinding aangevinkt in de telefoon, die is dus actief zullen we zeggen.

Mijn pc heeft nu 3 t/m 12 com poorten er bij,allemaal voor B-T.
Op t bureaublad staat een icoon, B-T places, maar daar kan ik de telefoon niet zien, ook als ik de pc er naar laat zoeken, helaas.

Ik heb al geprobeerd om een bijzondere netwerkverbinding te maken vanuit de pc via ene com poort van B-T maar gebeurt vrij weinig helaas....

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wat voor bluetooth adaptertje gebruik je dan ?

Zo'n usb stick, pci insteekkaart, of zo'n "add-on" kaart van msi ?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

En de software die bij de key zat heb je geinstalleerd en dat ging goed? Mijn key werkt niet met mijn barebone omdat de bijgeleverde software zo brak was, dat ik in plaats van de opties die ik kon kiezen, een wit leeg scherm kreeg.. Kun je het eventueel op een andere pc proberen ofzo?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
ik heb een msi kt3 ultra-aru mobo met die bluetooth adapter. Zit software bij maar die is geinstalleerd....

Proberen op een andere pc gaat niet lukken.

Verwijderd

Ik weet niks van mobo's met BT maar ik kan me dan voorstellen dat je de BT in het BIOS of via een knopje nog daadwerkelijk moet vertellen dat ie wakker moet worden.

Weet je de softwareversie van dat MSI-spul? Zover ik weet gebruikt MSI Widcomm en bij de wat nieuwere versies van Widcomm kun je aan de kleur v/h bluetooth icoon in de systray de status aflezen van je BT-transceiver.

Probeer eerst eens de PC te paren met je Siemens. Lukt dat? (Zichtbaarheid aanzetten: op Instellingen/Verbinding/Bluetooth gaan staan, Opties kiezen en "Zichtb. v ander" inschakelen.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb sinds afgelopen vrijdag ook zo'n BT-USB dongle. Windows herkende het USB-device, driver geïnstalleerd. Daarna de software geïnstalleerd (B-T key wordt opnieuw geïnstalleerd).

Daarna m.b.v. de software naar het apparaat zoeken, en als de S55 gevonden wordt deze pairen. Vervolgens kon ik de S55 software installeren en deze koppelen aan de B-T com-poort (COM3 in mijn geval) en kon ik gegevens uitwisselen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij die MSI moederborden heb je toch eerst nog een externe antenne nodig?
Zo'n ding dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/mainboard/bracket/bluetooth.gif

Heb je die ook?

Verwijderd

ziet er maar verdacht uit, die "antenne".... :)

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Hmm, die antenne, nope, die heb ik niet...

Staat ook niet echt ergens aangegeven, raar...eens kijken waar ik die kan uithalen en wat die kost, misschien beter om zo'n usb ding te halen ofzo....

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heb jij de adapter wel dan ?

Ik heb hier ook een msi k7n2 delta-L moederbord, daar staat ook overal aangegeven bluetooth dit, bluetooth dat, maar dan moet je wel zo'n adaptertje kopen zoals 2 posts hierboven te zien is, zo'n adaptertje kost 25 euro ofzo.

Dus misschien vergis je je wel, wat goed mogelijk is :?

Ikzelf heb trouwens ook een bluetooth adaptertje besteld om me s55 aan me msi mobo te koppelen, alleen heb ik een msi bluetooth usb dongle, kost wel iets duurder € 33, maar dan kan ik hem later als ik ooit een nieuw mobo koop gewoon weer gebruiken, of hem in een andere pc zetten ofzo ...

Als ik dat ding binnen heb (op drome bij perfect systems ophalen :) ) dan plaats ik hier me ervaringen met dat ding wel !

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
nee, ik heb inderdaad niet die antenne, maar de software werkt gewoon wel, hij geeft mij tenminste de indruk dat ie aan het zoeken is naar BT apparatuur enzo...

Maar jij hebt dus geen MSI BT ding, maar een usb BT, zodat je m in andere mobo's nog kunt gebruiken, das op zich natuurlijk wel slim!\

En waar krijgen we die......

Verwijderd

Zou wel de Epox dongle nemen, niet de MSI (maar da's persoonlijk). De MSI-dongle kost geen kont (nou ja, 25 euro, zie de prijswatch) en heeft een heel gaaf blauw zwaailicht maar het is een buitengewoon gammel ding waarmee ik slechte ervaringen heb. Sinds ik de Epox heb (is maar 8 euro duurder) werkt alles als een treintje.... Maar je zit misschien gebonden aan de software van je mobo?

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
ik heb een dongle van MYCOM gekocht met de bijbehorende software (WIDCOMM)

nu kan ik op mijn S55 alles van outlook hiermee synchroniseren, behalve mijn TAKEN....

is het mogelijk om andere (liefst gratis) software te instaleren waarbij dit wel mogelijk is....

de siemens datasuite kan dat namelijk wel, alleen werkt die zover ik weet alleen met COM poorten.....of kan ik hieraan ook een bluetooth koppelen??
Pagina: 1